LMS: Charouz Racing System před novou výzvou

iMotorSport.cz, 24. dubna 2008, 12:03 Google+

Po pozoruhodném debutu v Barceloně – třetím místě - čeká stáj Charouz Racing System v Le Mans Series další velká výzva, 1000 km Monzy. Dvojice Jan Charouz, Stefan Mücke, která samozřejmě opět vyrazí s novým prototypem LMP1 Coupé s motorem Aston Martin, se cítí ve velké formě.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge, Tomáš

Enge, Tomáš | foto: BPA sport marketing, a.s.

Sdílejte článek

Dvojice mladíků doufá, že i tentokrát bude bojovat v popředí početného pole. Celá stáj vzala úspěch jako velké povzbuzení do dalších závodů. Už pro šestihodinovku v Monze připravila na svém automobilu nové úpravy, které by měly vůz opět o něco zrychlit. Jan Charouz i Stefan Mücke jeli stejný podnik již loni a do jednoho ze „světových chrámů motorsportu“ se velmi těší.

Monza (www.monzanet.it) patří k těm nejproslulejším světovým tratím nejen pro bohatou historii ve formuli 1. Také na scéně mocných sportovních vozů hraje velkou roli. Závod 1000 kilometrů Monzy má své počátky již v 60. letech minulého století. Velkou popularitu si získal velmi rychle a především v 80. letech patřil závod ke klenotům tehdejší éry skupiny C.

Nedělní závod přinese jako obvykle televize Galaxie Sport. První ze série přímých přenosů začne ve 12.45. Podrobnější rozpis TV vysílání z Monzy najdete níže.

Jan Charouz
Monzu mám moc rád. Když jsme tam loni se Stefanem jeli poprvé v Le Mans Series, bylo to velmi vzrušující. Byl to první závod a rovnou jsme byli nejrychlejší z benzinových aut… Letos by to mělo být nejméně snad totéž. Závodní inženýři Aston Martin Racingu chystají nějaké nové změny na voze, s nimiž bychom mohli být ještě rychlejší než v Barceloně. Už se nemůžu dočkat.

Stefan Mücke
Všichni víme, že není snadné překonat turbodiesely, ale děláme pro to všechno. Snad již v Monze budeme díky našemu vývoji o kousek dál, i když víme, že dlouhé rovinky jsou poněkud proti nám. Italskou dráhu ale mám moc rád. Už loni jsme tam s Honzou byli dost rychlí a nejméně totéž chceme předvést i o víkendu.

Antonín Charouz, šéf stáje
Vzpomínka na úspěšnou Barcelonu je stále v paměti, ale musíme se dívat před sebe. Inženýři Aston Martin Racingu vůz stále vyvíjejí, další úpravy by měly být znát již v Monze. Všichni myslíme na jediné, ještě více se přiblížit továrním turbodieselům, snad se nám to povede již na severu Itálie. Monza sice není pro náš záměr zrovna nejsnadnějším místem, ale charakter této trati není něco, co by nás v našem snažení zastavilo.

George Howard-Chappell, technický šéf Aston Martin Racing
Před nadcházejícím víkendem jsme optimističtí v našich šancích proti ostatním prototypům se zážehovými motory. Nicméně Monza se svými dlouhými rovinkami dává lepší prostor turbodieselům, takže neočekáváme, že bychom byli mezi nimi. Jak už bylo řečeno, máme nějaká drobná vylepšení pro tento víkend, ale jak jsme viděli již v Barceloně, v závodě s bezmála  padesáti automobily se může stát cokoli. Musíme mít na paměti, že náš program je stále v počátcích a vůz ještě nemá ani vyzkoušený test předlouhého závodu v Le Mans, takže se mám stále hodně co učit. Ovšem zatím jde všechno velmi dobře.

Tisková zpráva bpa.cz
Vytisknout

Diskuze: LMS: Charouz Racing System před novou výzvou

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Účast motocyklistů na nehodách - anotační foto

Účast motocyklistů na nehodách

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud