Magny-Cours: Dvojnásobný double Ferrari

ar1, 1. června 2003, 09:52 Google+

I druhý závod seriálu FIA GT vyhrálo duo týmu BMS Scuderia Italia Thomas Biagi a Matteo Bobbi s vozem Ferrari F550 Maranello před druhou dvojicí týmu Cappellari / Gollin. Ve skupině N-GT získal double tým Maranello Concessionaires.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Po deštivé sobotě měli jezdci pro dnešní 3hodinový závod štěstí. Na suché trati se nejlépe podařil start Bouchutovi s Viperem. Druhé místo udržel z Pole position startující Bobbi a třetí byl Jean Marc Gounon s vozem Saleen, jehož výkon v sobotní kvalifikaci byl velkým překvapením a pro fanoušky této série velkým příslibem. A aby toho nebylo málo, hned v úvodu šel žlutý vůz týmu Konrad Motorsport před favorizované Ferrari. Na čtvrté pozici kroužil s minimální ztrátou Jamie Campbell-Walter s vozem Listr Storm.

Po klidném začátku závodu zavelel Bobbi k útoku a začal stíhat před ním jedoucího Gounona, který v začátcích této série hájil vlajku maranellského výrobce s vozem Ferrari F40. Po agresivním vybrždění se Bobbi před vůz Saleen dostal poměrně rychle. Snadná stíhací jízda však nemusela být jen dílem výborné kombinace Bobbi / Ferrari F550M, ale také unikajícími silami vozu Saleen. Výborný výkon Gounona tak nemohl být korunován úspěchem, neboť zakrátko musel vůz odstavit mimo dráhu. Za vedoucím Bouchutem jel Bobbi následovaný Campbell-Walterem a Hezemansem s dalším Chryslerem Viperem. Holanďan jel velice agresivně a postupně se krásnými předjížděcími manévry propracoval až na druhé místo, ale odkroužil na něm pouze jediné kolo. Přetěžovaný vůz tempo nevydržel a Hezemans jen vztekle bouchl dveřmi. Při 3hodinovém závodě se zkrátka vyplácí trpělivost.

V 27. kole zajel do boxů vedoucí vůz pro problémy s chlazením a po krátké prohlídce motorového prostoru byl všem šancím konec. Poškozený chladič vystavil obhájcům loňského prvenství stop. O dvě kola později byl k vidění dramatický obrázek, kdy favorizované Porsche skupiny N-GT týmu Freisinger utrhlo vnitřní část disku, jenž se odkutálel mimo dráhu a plazící se vůz vezl Ortelli do boxu pro výměnu kola.

Campbell-Walter převzal vedení po zastávce Bobbiho v boxech a o výborné strategii týmu Lister Storm přesvědčila zastávka vedoucího vozu s číslem 14 v boxech o hodný kus času později. Po výjezdu z boxů Nathan Kinch udržel vedení a Bobbi se mu v další části závodu nedokázal přiblížit i přesto, že se musel vypořádat s poruchou posilovače řízení. Navíc se na druhé místo závodu propracoval druhý vůz Lister Storm, který řídil Piccini. V 91. kole však musel Ital mimo plánovanou zastávku pro technické problémy do boxů, ale v závodě po malé opravě pokračoval.

V jistých rukou Jamie Campbell-Waltera si jel Lister Storm pro důležité vítězství, podtržené 4. místem dalšího vozu britského týmu. Ale vše dopadlo jinak. Do konce závodu chybělo ani ne 10 minut, když musel vedoucí Lister Storm do boxu s triviální poruchou. Prasklé plynové lanko stálo tým jisté vítězství. Díky malému počtu vozů, které dokončily závod, stačila ujetá vzdálenost alespoň k zisku posledního bodu za 9. místo. Velkým úspěchem však nakonec přece jen skončilo v pořadí teprve druhé vystoupení týmu Konrad Motorsport s vozem Saleen S7-R, když druhý vůz pilotovaný Amorimem / Chavesem / Ramosem dojel do cíle na 5. místě i když se ztrátou 3 kol.

Druhé vítězství v řadě si tak po velmi dobrém výkonu a velkém kuse štěstí připsala posádka Biagi / Bobbi, kterou na stupních vítězů doplnili Cappellari / Gollin a Piccini / Deletraz.

Vytisknout

Diskuze: Magny-Cours: Dvojnásobný double Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Menx: Statečný boj zastavila technika - anotační foto

Menx: Statečný boj zastavila technika

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud