Menx v kvalifikaci nejlepším Ferrari

ar1, 1. června 2003, 09:45 Google+

Tým Menx předvedl za obtížných podmínek skvělý výkon a před zraky sportovního ředitele Ferrari Jeana Todta dosáhnul v kvalifikaci na druhý závod šampionátu FIA GT nejlepšího výkonu z vozů Ferrari ve třídě N-GT.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Tomáš Enge prokázal své umění na deštěm zkrápěné trati a dokázal vylepšit čas v horších podmínkách druhé kvalifikace.

Od sobotního rána okruh v Magny Cours zkrápěl déšť, který v průběhu dne měnil svou intenzitu. Dopolední kvalifikaci poznamenalo několikeré vyjetí vozů z trati, dvakrát musely být vyvěšeny červené vlajky. Pro tým i oba jezdce to byly první jízdy se současným vozem na mokré trati, z výkonů na trati by to však hádal málokdo. Enge od úvodních minut bojoval o nejvyšší příčky třídy N-GT. Robert Pergl jel uprostřed kvalifikace, kdy byly poněkud horší podmínky, učební proces ale zvládnul bez problémů. V závěrečných minutách první kvalifikace byla trať v nejlepším stavu za celý den, Enge se v tu chvíli útočil na první pozici, nicméně v závěru svého kola ho zbrzdili pomalejší jezdci. Tým Menx zajel sedmý čas.

Na počátku odpolední kvalifikace silně pršelo, což se projevilo v malé aktivitě jezdců na trati. Pergl za obtížných podmínek získával další zkušenosti, v závěru třičtvrtěhodinové kvalifikace došlo k mírnému zlepšení podmínek a tým se rozhodnul atakovat čelo výsledkové listiny, přestože podmínky byly stále horší než v závěru dopoledne. Enge pak prokázal pevné nervy podpořené jezdeckým uměním a v úplně posledním kolem zajel čtvrtý čas třídy N-GT. Pro tým je výsledek o to cennější, protože si vedl nejlépe ze všech vozů Ferrari ve své třídě!

Kromě skvělého výkonu měl tým ještě jeden důvod k radosti, mezi kvalifikacemi ho totiž navštívil sportovní ředitel Ferrari Jean Todt, který zavítal do Magny Cours. Todt se zajímal o to, jak si český tým vede, hovořil s oběma jezdci a určitě mu neunikly výsledky kvalifikace. Kromě jiného se hovořilo i o možnosti dodání továrního Ferrari 575 Maranello, kterých bude vyrobeno čtyři až šest kusů. Tým dostal příslib, že v případě zájmu dostane pro příští sezonu jeden vůz.

Tomáš Enge: „Pro tým je to výborný výsledek a velké povzbuzení do další práce. Přestože to byly naše první jízdy na vodě, vůz byl výborně nastaven a také pneumatiky Dunlop pracovaly výborně. Možná bude znít trochu paradoxně, že jsem malinko zklamaný, ale opravdu jsem přesvědčen, že jsme mohli dopadnout ještě lépe. V závěru první kvalifikace jsem jel výborné kolo, bohužel v poslední zatáčce a následné šikaně jsem narazil na pomalé vozy. I tak je to pro nás skvělý výsledek, vždyť jsme porazili oba Veloqxy (Team Maranello) i JMB. Na počátku druhé kvalifikace byly výrazně horší podmínky, s blížícím se koncem sice došlo ke zlepšení, ale stále to nebylo ono. Uvidíme, jaké budou zítra podmínky, ale vůz funguje dobře na vodě i na suchu, takže jsem optimistou.“

Robert Pergl: „Tomáš si dnes zaslouží absolutorium, protože odvedl perfektní výkon, jakoby se narodil ve vodě! Být nejlepším Ferrari je skvělé, zvláště když do Magny Cours přijel i Jean Todt! Já jsem se hlavně seznamoval s jízdou na vodě, snažil jsem se najít optimální mokrou stopu a také si zvykal na brždění. V challengovém Ferrari je totiž povoleno závodní ABS, v závodech GT je však zakázáno. Měl jsem z toho obavy, ale vůz se při brždění choval výborně. Na počátku druhého měřeného tréninku bylo na trati hodně vody, byly tam potoky vody a na trati skoro nikdo nebyl. Osobně bych jel zítra raději na suchu, ale jsem přesvědčen, že můžeme zajet dobrý výsledek bez ohledu na počasí.“

Ivo Horn, technický ředitel: „S výsledkem i chováním vozu jsme naprosto spokojeni. Vůz fungoval bez sebemenších problémů, pochvalu si zaslouží i oba jezdci, nejen za dosažené časy, ale i za nepoškozený vůz! Zítra bude hodně záležet na počasí, které ovlivní i strategii, která je v tuto chvíli hodně otevřená, je docela dost variant. V závodu se chceme porvat o co nejlepší výsledek a kromě rychlosti bude důležitá i spolehlivost.“

Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.

Výsledky kvalifikace, třída N-GT, nejlepších 10 z 18

1. Stéphane Ortelli-Marc Lieb
Freisinger M-Sport Porsche 996 GT3-RS 2:00,252 2:01,239
2. Walter Lechner Jr.-Stephane Daoudi
EMKA Racing Porsche 996 GT3-RS
2:04,003 2:00,809
3. Tim Sugden-Martin Short
EMKA Racing Porsche 996 GT3-RS
2:00,971 2:03,359
4. Tomáš Enge-Robert Pergl
Menx Ferrari 360 Modena
2:02,580 2:01,449
5. Bert Longin-Gabriele Gardel
Freisinger M-Sport Porsche 996 GT3-RS 2:01,628 2:03,367
6. Jamie Davies-Tim Mullen
Team Maranello Ferrari 360 Modena
2:01,803 2:04,957
7. Adam Jones-Ian Khan
Cirtek Motorsport Porsche 996 GT3-RS 2:02,166 -
8. Richard Kaye-Xavier Pompidou
Cirtek Motorsport Porsche 996 GT3-RS 2:02,184 -
9. Kelvin Burt-Darren Turner
Team Maranello Ferrari 360 Modena
2:05,483 2:02,854
10. Mike Jordan-Mark Sumpter Team Eurotech Porsche 996 GT3-RS
2:04,983 2:02,881
Google+ Vytisknout

Diskuze: Menx v kvalifikaci nejlepším Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

start

DTM odhalilo kalendář: Vrací se do Anglie a Itálie

DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů

Kalendář DTM 2018 je zase o něco jasnější

Mattias Ekström se letos stal vicemistrem

Zůstane Ekström v DTM? Co jiného by dělal? "Nic jiného neumím"

René Rast za volantem Audi RS5 DTM

Nový šampión Rast: Test F1 by byl mega cool a skvělou zkušeností

René Rast ve své debutové sezoně v DTM opravdu překvapil

Rast se stal mistrem DTM ve své nováčkovské sezoně

Rast, Rene

Hockenheimring: Titul vyhrál ve své debutové sezoně Rast!

reklama
reklama

Doporučujeme

Páteční tréninky v Magny Cours - anotační foto

Páteční tréninky v Magny Cours

Čtěte dále

Nejčtenější články

reklama

Zprávy odjinud