Kamiony bez řidičů? Již brzy je začneme potkávat na dálnicích

AutoRoad.cz, 25. května 2017, 13:34 Aktualizováno 25.5.2017, 15:12 Google+

Ačkoliv vývoj osobních autonomních vozidel nabírá na obrátkách, je mnohem pravděpodobnější, že nejdříve se na silnicích budeme potkávat s autonomními nákladními vozy. Ty by měly být již brzy schopny přepravit náklad rychleji a efektivněji, než lidská posádka.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo Autonomous Carrier

Volvo Autonomous Carrier | foto: On Autonomous

Sdílejte článek

Podle některých zdrojů probíhá testování autonomních náklaďáků na silnicích napříč Evropou již několik měsíců. V kabině ale stále sedí řidiči, kteří mohou v případě potřeby převzít řízení. Během několika dalších let se ale očekává, že řidiči z kamionů nadobro zmizí a řízení převezmou automatické systémy. 

Podobné řešení totiž nabízí spedičním společnostem řadu výhod. Například náklaďák bez kabiny pro řidiče bude nabízet více prostoru pro náklad. Díky přepracování místa pro řidiče také bude možné snížit aerodynamický odpor, čímž se sníží spotřeba. Při použití sofistikovaných systému se navíc dá předpokládat i lepší ovladatelnost a manévrovatelnost stroje.

Slabým článkem jsou pro přepravní společnosti i sami řidiči. Ti totiž musí dodržovat pravidelné přestávky, čímž se přeprava nákladu prodlužuje. Mnoho z nich navíc jezdí značně neekonomicky, což se projevuje na celkových nákladech. To všechno by autonomní přepravní stroje mohly řešit. A pokud si k tomu připočtete i elektrický pohon, je jasné, proč se na ně tolik přepravních společností těší.

Tento koncept autonomní nákladního vozu vzešel z dílny tureckého studenta průmyslového designu jménem Kaan Karagoz a byl publikován na serveru onautonomous. Kaan v tomto návrhu skvěle eliminoval všechna negativa, kterým musí současná nákladní přeprava četli. Jeho koncept nákladního vozu Volvo je do detailu propracovaný, včetně systému bezkontaktního dobíjení baterií nebo možnosti uložení zboží na paletách. 

Vytisknout

Diskuze: Kamiony bez řidičů? Již brzy je začneme potkávat na dálnicích

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

BMW M4 GT4

Tohle BMW je nejextrémnější M4, jakou si můžete koupit

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud