Hamiltonův nový volant: Co si přináší z McLarenu a v čem se líší od Rosbergova?

Petr Hlawiczka, 14. února 2013, 06:10 Google+

Lewis Hamilton si musí zvykat nejen na nové lidi, ale i na novou techniku a způsob ovládání vozu. S inženýry již zapracoval na přepracování volantu, který používá v novém voze F1 W04. V čem se liší od toho, který používá Nico Rosberg, a co si přinesl z McLarenu?

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 14.02. 13:16) Napište svůj názor
Mercedes

Mercedes | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Britský pilot měl s volantem Mercedesu problémy, proto jednou z prvních věcí, na kterých začal pracovat s inženýry nového týmu, byla jeho úprava.

Počet tlačítek na něm byl vyšší, než na co byl zvyklý u McLarenu: "Proto jsem to párkrát řešil," komentoval první zjednodušení ovládacího prvku. Na rozdíl od Rosbergova volantu obsahuje nyní nejen nižší počet ovládacích prvků, ale také designové změny.

mclaren
Hamiltonův loňský volant, který používal u McLarenu (foto: McLaren Mercedes)

U McLarenu například u otočných ovladačů viděl pouze aktuálně nastavenou hodnotu, u Mercedesu byl odkryt celý číselník a na vybranou hodnotu ukazovala šipka. Rosberg zůstává u původního řešení, na které je zvyklý.

Dalším rozdílem je aktivace KERSu: Zatímco Mercedes používá tlačítko vlevo nahoře na volantu (Boost), Hamilton preferuje přepínač v zadní části volantu. DRS se loni ovládal pomocí pedálu nohou, na volantu Brita se pro aktivaci horní klapky zadního křídla objevuje tlačítko v místě původně určeném pro KERS.

rosberg
Volant používaný minulý rok Nicem Rosbergem má více prvků (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Důvodem je to, že se letos DRS už v trénincích a v kvalifikaci nebude moci používat kdekoliv, ale pouze v zónách, které určí FIA pro závod. Hamilton sice byl pro zachování loňského stavu, většina pilotů však byla pro zjednodušení. Výhoda z ovládání pedálem tak už není velká, váha navíc se dole v kokpitu nevyplatí.

volant
Nový volant Lewise Hamiltona (foto: Mercedes AMG F1 Team)

Popis funkcí:
 1 - LED ukazatele otáček motoru
 2 - Omezovač otáček pro jízdu boxovou uličkou
 3 - Potvrzení pokynu předávaného z boxové zídky rádiem
 4 - Nastavení dobíjení KERSu (ovlivňuje vyvážení při brzdění)
 5 - Aktivace rádia pro komunikaci
 6 - Kalibrace systémů pro aktuálně nasazenou sadu pneumatik
 7 - Přísun tekutin do přilby
 8 - Nastavení diferenciálu pro nájezd do zatáček
 9 - Ovládání v menu, posun o 10 položek (alternativa +1 je na pravé straně)
10 - Aktivace DRS
11 - Neutrál
12 - Zařazený rychlostní stupeň
13 - Nastavení diferenciálu pro rychlé zatáčky
14 - Mapování motoru
15 - Dočasné zvýšení výkonu motoru (max. 18 000 ot/min)
16 - Multifunkční ovladač
17 - Nastavení bohatosti směsi paliva
18 - Nastavení diferenciálu pro průjezd zatáčkou

 

Podrobnější popis původního volantu Mercedesu včetně videa najdete zde.

Jak se liší volanty ostatních týmů?
- Ferrari
- Caterham
- Red Bull
- Williams

Vytisknout

Diskuze: Hamiltonův nový volant: Co si přináší z McLarenu a v čem se líší od Rosbergova?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 14.02.2013 13:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Symonds o procedurách při nájezdu na rošt: Jak připravit co nejlepší start?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  4. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  5. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

  6. FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud