Týmy během roku 2021 získají ztracený přítlak zpět, věří technický ředitel McLarenu

Petr Hlawiczka, 19. února 2021, 06:40 Google+

Týmy Formule 1 se podle technického ředitele McLarenu Jamese Keye vypořádají se změnou pravidel a ztracený přítlak získají během roku zpět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Změna pravidel pro rok 2021: zmenšení vertikálních příček uvnitř difuzoru

Změna pravidel pro rok 2021: zmenšení vertikálních příček uvnitř difuzoru | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Pravidla byla po loňské sezóně zmrazena, a aby nemuselo docházet ani ke změně pneumatik, jenž se s nárůstem přítlaku musí vyrovnávat s čím dále větší zátěží, došlo ke změně pravidel v oblasti bočnicových panelů, brzdových kanálků, difuzoru a podlahy, která se musí po stranách zužovat.

To vše vedlo ke snížení přítlaku až o 10 %, čímž se podle Mercedesu vozy dostávají až na úroveň ze sezóny 2019. Jenže díky vynalézavosti inženýrů a neustálým pokrokům tento deficit týmy doženou. Již během prvních závodů budou podle Jamese Keye na loňských úrovních.

"Mělo to dopad na rychlý pokrok, k němuž teď u těchto vozů již delší dobu dochází. Svým způsobem to potřebujeme kvůli roku navíc, kdy jsou platná tato pravidla," popisuje zkušený inženýr McLarenu.

img-responsive

Změna pravidel pro rok 2021: výřezy v podlaze | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Kolem zbytku auta však stále existuje velký vývojový potenciál, dá se najít i v těchto změnách. Proto odhaduji, že na počátku sezóny většina získá vše zpět. Jestli to bude už v prvotní závodní specifikaci, těžko říct, ještě o tom ale nejsem 100% přesvědčený," pokračuje Key.

McLarenu se do prvního závodu podle něj na loňskou úroveň ještě nepodaří dosáhnout, ve vývoji však vidí prostor pro další zisky: "Naši specifikaci z prezentace se to trochu daří, závodní specifikace, kterou momentálně stále definujeme, bude o kus dále."

"Nemůžu vám tedy momentálně sdělit procenta, jak na tom budeme v prvním závodě. Řekněme však, že se budeme spíše pohybovat v řádu procent, než aby šlo o 110 %," prozrazuje dále technický ředitel třetího nejlepšího týmu loňského seriálu F1.

img-responsive

Změna pravidel pro rok 2021: menší brzdové kanálky | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Půjde o skutečnou výzvu," komentuje snahu vyrovnat se s redukcí přítlaku kvůli pravidlům, jež narušila i vyvážení aerodynamiky: týmy budou muset trochu snížit přítlak v přední části vozu, aby byl ovladatelný.

"Zatímco změny ubírají na přítlaku v zadní části, tak vás to nutí něco ubrat z přední části, abyste auto vyvážili. Dochází tedy ke globálnímu omezení přítlaku," dodává Key.

I když se podle něj týmy dostanou na předchozí úroveň aerodynamiky, tak kvůli robustnějším pneumatikám a vyšší hmotnosti letos překonávání traťových rekordů nečekejte - časy by naopak mohly být až o sekundu pomalejší.

img-responsive

Změna pravidel pro rok 2021: omezení deflektorů | foto: Mercedes AMG F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Týmy během roku 2021 získají ztracený přítlak zpět, věří technický ředitel McLarenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

AlphaTauri AT02

VIDEO: AlphaTauri ukazuje svůj nový vůz AT02 - bílé ráfky a lepší motor

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud