Grosjean je nadšen atmosférou v týmu, testy považuje za důležitý první krok

Robert RoBertino Pavelka, 15. února 2016, 15:30 Google+

Do Formule 1 nahlédl poprvé jako náhradník za Nelsinha Piqueta v roce 2009, poslední čtyři sezóny strávil v barvách Lotusu. Co ho čeká v nově organizovaném americkém týmu a jak se chystá na první sezónu po změně zaměstnavatele?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Romain Grosjean objasnil týmové cíle před prvním testem v Barceloně

Romain Grosjean objasnil týmové cíle před prvním testem v Barceloně | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Jak jste trávil čas "odpočinku", tedy mimo sezónu?

Pobýval jsem dlouhou dobu mimo rodinu, proto pro mě bylo důležité jí to vynahradit. A také jsem si potřeboval odpočinout. V prosinci jsem byl zapojen do několika charitativních akcí, po Vánocích jsem si užil dovolenou s rodinou. Pak jsem se vrátil do Evropy, absolvoval jsem několik testů na simulátoru a nechal si odlít závodní sedačku. Zima je také dobrý čas pro fyzickou přípravu, tvrdá práce začala. Někdy jsem byl trochu rozlámaný, ale jinak mám dobrý pocit a na novou sezónu se cítím být připraven.

Co očekáváte od blížících se testů?

První důležitou věcí je, aby auto dobře jelo a nemělo potíže. Doufám, že najedeme hodně kilometrů. Jsem členem nového týmu, takže musíme všichni spojit své síly, inženýři, mechanici i piloti. Je třeba, abychom získali co nejvíc dat, důležité také je co nejdříve dosáhnout spolehlivosti, protože krátce po testech už zamíříme do Melbourne.

Existuje nějaký způsob, jak budete testovat, nebo se v tomto směru zcela podřizujete týmu?

Od každého něco. Jako pilot se chci v kokpitu cítit dobře. Sžít se s volantem, seznámit se s přístrojovou deskou. Zvyknout si na komunikaci se svými závodními inženýry. Tým má zase své požadavky, kterých se musím držet. Potřebují maximum najetých kilometrů. Je to velký test, jaký v průběhu sezóny nebude. Je také potřeba zkoordinovat společnou práci. Pro poslední den je obvyklá závodní simulace, při níž nás bude čekat klasická zastávka, musíme si vyzkoušet strategii. Musíme mít jistotu, že než vyrazíme do Melbourne, zbavíme se všech problémů.

img-responsive

Na roky strávené u Lotusu Grosjean vzpomíná v dobrém, ale nyní cítí novou výzvu | foto: Lotus F1 Team

Strávil jste pět let u Lotusu, což bude pro vás asi určité měřítko spolupráce s týmem. Jak budete pracovat na obdobném vztahu s novým týmem?

Od prvního okamžiku svého působení u Haas F1 Team jsem cítil vřelé přijetí, ať šlo o Gene Haase nebo Günthera Steinera nebo další příslušníky týmu. Je tu příjemné ovzduší, něco jako duch Ameriky. Každý se na závody těší. Je to velmi vzrušující, protože všichni to vnímáme jako velkou výzvu. Je to jedinéčné, když se na startovním roštu F1 po třiceti letech objeví zase americký tým. Je doslova hmatatelné, jak jsou všichni plní očekávání. Každý má silnou motivaci, vyhlíží testy a samotné závody.

Jak vypadá z vašeho pohledu jedno kolo na trati v Barceloně?

Circuit de Catalunya je patrně nejlepší okruh na světě. Od každého tu něco najdete. Dlouhá rovinka, dvě první zatáčky, vpravo a vlevo. Najíždím do nich poměrně rychle, potom následuje slavná zatáčka 3. Tu se snaží každý jet co nejvíce pod plynem. Čtyřka je hodně na brzdy, vlásenka k pětce, trať tam klesá, vrchol vidím až na poslední chvíli, takže je to velmi ošidné místo. Úsek 7 a 8 mě žene zase do kopce a nabírám tam rychlost, devítka má nové obrubníky. Podobně problematická na brzdy je i desítka. Soustava mezi jedenáctkou až patnáctkou je vlastně jeden komplex, je tam velice obtížné zůstat ve správné stopě, je potřeba najít opravdu dobrou rovnováhu. Poslední 16 je třeba projet stálou rychlostí, abych neztratil šanci pro kvalitní čas na kolo.

Vytisknout

Diskuze: Grosjean je nadšen atmosférou v týmu, testy považuje za důležitý první krok

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Esteban Gutiérrez popisuje, jak se vyrovnal s rolí náhradníka

Gutiérrez v rozhovoru odhaluje, jak se mu jeví Circuit de Catalunya

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud