Lotus si v Rakousku vyzkoušel několik vylepšení, v Silverstone se chce vrátit na páté místo

Petr Hlawiczka, 29. června 2015, 06:40 Google+

Technický ředitel Lotusu se vrací Velké ceně Rakouska, technickým problémům a výkonům svých pilotů - ocenil zejména Pastora Maldonada. V testech splnili své cíle a připravili se na domácí závod v Silverstone, kam Pirelli přiveze ty nejtvrdší směsi. Co v domácím prostředí očekávají?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Grosjean, Romain

Grosjean, Romain | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Romaina postihly v Rakousku dva problémy s převodovkou, souvisely spolu navzájem? A co tým dělá pro to, aby se v budoucnu neopakovaly?
NCh: Romain měl v kvalifikaci problém s hydraulickým systémem a pak v závodě se čtvrtým rychlostním stupněm. Tyto potíže spolu ale nesouvisely. Identifikovali jsme jejich příčiny a nyní je napravujeme, abychom se jim v budoucnu vyhnuli.

Pastor v Rakousku absolvoval podařený závod.
NCh: Jel skutečně dobře, možná šlo o jeho nejlepší závod, který jsem viděl. Start byl trochu obtížný, ale pak se propracovával dopředu a agresivně, ale férově, sbíral místa. Z manévrů se ve správný čas stahoval. Když začal předjíždět Maxe Verstappena, měl otevřené DRS, takže postrádal docela dost přítlaku na zádi, což může být náročné. Pastor provedl všechno správně.

V šampionátu konstruktérů jste v Rakousku přišli o páté místo, ale souboj je těsný. Můžeme očekávat odvetu?
NCh: Rozhodně. Naše kvalifikace nebyla tak dobrá, jak mohla být, a Romain musel ze závodu odstoupit. Obecně jsme očekávali, že budeme před Force Indií, vzdálili jsme se ale Toro Rosso a Sauberu. Plně očekáváme, že tyto body získáme zpět. E23 jezdí velmi dobře a čistý víkend by nám měl umožnit získat slušnou porci bodů.

img-responsive

Maldonado odjel v Rakousku jeden ze svých nejlepších závodů | foto: Lotus F1 Team

V Rakousku jste předvedli dvě působivé zastávky v boxech. Jde o oblast, kde se tým hodně zlepšil v posledních letech - čím to?
NCh: Kroky jsou postupné. Do zastávek v boxech dáváme hodně úsilí. Mechanici je hodně nacvičují - během zimy jsme provedli 500 cvičných zastávek, nacvičujeme je každý den: dvakrát denně, když je tým v Enstone, a jedenkrát za den na okruzích. Dáváme do toho hodně a myslím si, že během posledních let jsme zastávky v boxech opravdu zlepšili a zdokonalili.

Jak velký pokrok jste dosáhli při testování v Rakousku?
NCh: Přestože byl první den úplnou záplavou, měli jsme slušné odpoledne a nasbírali jsme dobré množství aerodynamických dat. Tento sběr můžeme provádět, i když podmínky nejsou perfektní. Hodně nám to pomohlo, pokud jde o porozumění našemu aerodynamickému balíku.

Nakonec jsme v podstatě splnili naše cíle pro tento test a završili náš program. Také jsme odvedli hodně práce na mechanickém nastavení před Velkou cenou Británie. Celkově šlo o užitečný test i přes silný déšť první dopoledne.

img-responsive

Grosjean v Rakousku odstoupil kvůli technickým problémům | foto: Lotus F1 Team

Příští závod je pro tým domácím - jaký to má psychologický a logistický dopad?
NCh: Psychologicky - celý tým má rád Silverstone. Mít domácí velkou cenu za rohem je velmi motivující. Jde o dobrou trať a je příjemné mít ji tak blízko továrny a domovů lidí. Všichni tedy nezůstávají v hotelech, což je pro ně mnohem příjemnější.

Z pohledu logistiky to je také mnohem jednodušší. Je to pouze 45 min od Enstone. Můžeme tam vše hned dostat. Je to celkem velkou výhodou.

Jaké jsou vlastnosti okruhu v Silverstone a jak velkou výzvu představuje pro E23?
NCh: Silverstone představuje dobrou výzvu. Obsahuje hodně rychlých zatáček, a také několik zajímavých pomalých a středně-rychlých zatáček, opravdu dobrou směsici. Nacházejí se na něm také celkem dlouhé rovinky, což znamená, že je také citlivý na výkon. Jde o skutečnou výzvu, přimět auto dobře fungovat ve všech těch zatáčkách s odlišnými vlastnostmi.

Pokud jde o díly, ve Spielbergu jsme testovali několik drobných vylepšení, která přivezeme do Silverstonu.

Alokace pneumatik Pirelli se přesouvá od těch nejměkčích k nejtvrdším - může to mít dopad na to, jak se týmu bude v Silverstone dařit?
NCh: Nemělo by to způsobit velký rozdíl. Mívali jsme raději měkčí směsi, ale teď dokážeme slušně zahřívat většinu pneumatik. Chladné počasí by mohlo mít dopad na to, jak rychle zahřejeme tvrdší směsi, v této oblasti jsme ale dosáhli velkého pokroku ve srovnání s minulým rokem.

Vytisknout

Diskuze: Lotus si v Rakousku vyzkoušel několik vylepšení, v Silverstone se chce vrátit na páté místo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc ve Velké ceně Monaka, kterou s vozem Ferrari ovládl

"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Vzájemná kolize v Monaku urychlila dění v týmu Alpine

Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

Uvolní Daniel Ricciardo příští rok své místo některému z mladších pilotů?

"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

  • Pátek

    • 1. Trénink (19:30 - 20:30)
    • 2. Trénink (23:00 - 00:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (18:30 - 19:30)
    • Kvalifikace (22:00)
  • Neděle

    • Závod (20:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen - zůstane u Ferrari i příští rok?

Arrivabene: Bottas není jediným, kdo mi zavolal - o Ferrari sní všichni

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy

  2. "McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud