Rozhovor s Räikkönenem: Nejen o Kanadě a problémech s řízením

Petr Hlawiczka, 1. června 2012, 06:40 Google+

Kimi Räikkönen hovoří o výzvách okruhu v Kanadě a věří, že tam s Lotusem budou velmi rychlí. Na vyřešení problémů s řízením s týmem dále pracuje.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lotus

Lotus | foto: Lotus F1 Team

Sdílejte článek

Kimi, těšíš se na Velkou cenu Kanady?
KR: Velkou cenu Kanady jsem měl vždy rád. Vyhrál jsem ji v roce 2005, takže mám na Montreal dobré vzpomínky. Město je pro návštěvu jedním z nejlepších míst v kalendáři. Opravdu se mi líbí stop-start povaha okruhu a jeho výzvy.

Které výzvy se ti obzvlášť zamlouvají?
KR: Je to zajímavé míst. Kvalifikace je důležitá, ale nikoliv klíčová pro dosažení dobrého výsledku, protože se tam dá na několika místech předjíždět. Aby se vám v Kanadě dařilo, auto musí být dobré při brzdění, protože tento okruh je na brzdy velmi náročný.

Musíte také využívat obrubníky a vůz musí být v této oblasti hodně dobrý. Trať rovněž obsahuje různé povrchy a někdy se i ten samotný povrch během víkendu může měnit. Tohle je zajímavé, protože s tím souvisejí různé úrovně přítlaku, takže to představuje další výzvu.

Je to další městský okruh - změníš kvůli tomu nějak svůj přístup?
KR: Je to městský okruh, ale přesto obsahuje místa, kde se dá předjíždět, takže se nemusíte soustředit výlučně na kvalifikaci, jako je tomu v Monaku.

Jedná se o skutečný závod, kde často vyjíždí safety car: snad žádná Velká cena Kanady se bez něj ještě neobešla. A zřejmě na něj dojde znovu. Safety car komplikuje strategii, protože nedokážete předvídat, kdy vyjede. Pokud je nasazen, pak musíte doufat, že k tomu dojde v ten správný okamžik.

Myslíš si, že dráha bude vozu E20 sedět?
KR: Byli jsme konkurenceschopní na většině míst a očekáváme, že tomu bude stejně i tady. Tohle se ale vždy lépe hodnotí po prvním dnu ježdění.

Mění něco zklamání z Monaka na tvém zaměření ve zbytku sezóny?
KR: Jeden závod nemění nic na tom, že jsme byli hodně silní všude - i v Monaku po většinu víkendu. Od jiných okruhů se zcela liší a já si nemyslím, že bychom si měli dělat starosti kvůli tomu, že nám ten víkend nevyšel nejlépe.

kimi
Kimi "zavírá" Michaela Schumachera při brzdění za tunelem v Monaku (foto: Lotus F1 Team)

Jak pokračují práce na týmu na nastavení řízení?
KR: Zkoušeli jsme něco jiného pro zvláštní výzvy Monaka a u mě to nefungovalo. Není možné testovat, jak se něco bude chovat v Monaku, aniž byste tam zamířili. Testování není dovoleno a cesty by stejně pro vůz Formule 1 byly příliš plné. Jsem spokojený se základním nastavení, přesto se stále jedná o oblast, na které s týmem pracujeme.

V šesti závodech jsme viděli šest různých vítězů. Můžeš být tím sedmým v sedmém závodě?
KR: Byli jsme rychlí všude a také jsme už stáli na pódiu. Je těžké všechno správně zvládnout ve správnou dobu, což je podmínkou pro vítězství ve velké ceně. Vyhrál jsem závody s jinými týmy a mám dobrý pocit z toho, že Lotus může dosahovat silných výsledků. Náš den přijde.

Vytisknout

Diskuze: Rozhovor s Räikkönenem: Nejen o Kanadě a problémech s řízením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari

Alonso: Je to jako v loterii, F1 může přijít o svou důvěryhodnost

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

  6. "Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud