DISKUZE K ČLÁNKU

Povýšená formule 1 aneb statistiky neříkají všechno

Ve středověku byli lidé přesvědčeni, že Slunce obíhá kolem Země, která je středem vesmíru. Po včerejším 101. ročníku Indianapolis 500 je probuzení do dalšího dne velmi smutné, středem vesmíru je totiž formule 1 a ostatní jsou plebs.

 zpět na článek přehled všech diskuzí
Diskuze u tohoto článku již byla uzavřena. Využijte k diskuzím naše další články.

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Achard

    Achard

    85.70.8.XXX
    Za jezdce mluví výsledky a o Satovi platí, že i slepý holub zrno najde. To, že vyhrál 500 mil, není důkazem, že je špičkový pilot, ale že měl obrovskou kliku. Proč to píšu? Protože znám jeho kariéru. Sato vyhrál v životě jen jeden šampionát - Britskou Formuli 3 (2001). V F1 startoval do 90 závodů, nejlepším umístěním bylo jedno třetí místo (2004), jeho týmová kolega J. Button byl v tom roce 4x druhý. A v IndyCar? Za 17 let vyhrál před letošním Indy 500 JEDEN závod - Long Beach 2013 a v šampionátu byl nejlépe třináctý (2011). V Indy 500 jel celkem 8x (včetně letoška) a pravda, jednou bojoval o vítězství, než se rozsekal v posledním kole, ale jeho nejlepším výsledkem je 2x třinácté místo (2013 a 2015). Je mi líto, ale tohle není zářivá kariéra špičkového jezdce, ale klikaře, kterému vyšel jeden závod...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • Petr K.

    Petr K.

    90.176.42.XXX
    Skutečný talent se F1 pozná hned. Historie by mohla povídat!! Kdo jednou jezdil v F1, mluvme o špičkovém pilotovi. Že se v F1 neuchytil, neměl výsledky?? Vždy je jako první měřítko týmový kolega... porazil ho?? Pak je ve stejném voze lepší jako on! Tečka. Že třeba s TorroRosso neporazí Ferrari je pochopitelné...
    Montoy v F1 nedokázal NIC!! Horká hlava, těžká noha, pomalé ruce ... tečka! Existuje asi jediný pilot, který rozbil více monopostů ... Maldonado! Tím bych to uzavřel. A věta "jak je známo si poradil i s MSC" mě mohutně rozesmála!! Stejně tak můžeme říci, že si MSC hravě poradil s Ayrtonem Sennou ... o jeho kvalitách snad nebude nikdo pochybovat.
    Kvalita pilotů za oceánem je ve srovnání se startovním polem F1 silně out! Nechci sérii INDYCAR nijak snižovat, ona si kráčí svou stopou, svou kulturou ... nehrají si na super hrdiny jako F1, neoplývají super hyper moderními prostředky, mechanici do jednoho vypadadjí jako mladší bratři panáčka Michellinu, ale koho to sere??!! INDYCAR takový byl stále a jako takový má kouzlo a líbí se mi, taková kdysi byla i F1. Blízko divákům, stranou jdou některé předpisy atd ... rozhodně fanouškovsky lidštější, neumělá, prostě spontánní.
    Ovšem připusťme si, že pilot, který v F1 skončí/skončil bez nadějí na výsledky, za mořem může dál být za obrovskou hvězdu! VIZ právě Montoya, ale i třeba Mansell, Majkl Andretti ... a další ... za své mluví i to, že tuto serii na vrcholné úrovni dokázali jezdit ( v MNOHEM SILNĚJŠÍCH BESTIÍCH!! ) 50ti letí starci jako Mario Andretti, Emerson Fittipaldi, Bobby Rahal, Al Unser atd ...

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
  • mida

    mida

    84.42.202.XXX
    Pěkně napsané... 11
    Ještě bych doplnil např. Marka Webbera, který v dlouhé kariéře F1 dosáhl na několik vítězství, kdežto během pár sezón ve WEC byl kromě těch několika dalších vítězství i mistrem světa.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Nahlásit
    • Petr K.

      Petr K.

      90.176.42.XXX
      F1 je jiná liga ... Webber nevítězil, protože režie a Vettel... kdo tvrdí, že se piloti F1 škatulkují podle statistik F1, je debil ...
      Hodnotit konrétní piloty F1 může člověk, který se jí věnuje desetiletí a ví jaké parametry sledovat. A hlavně ty parametry je potřeba sledovat od počátku kariéry v F1 ... protože skutečný borec a talent bude vyčnívat nad ostatní, vzhledem ke své výkonostní skupině aut, vždy ... !! Tak to bylo, je a bude ... tečka.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Nahlásit
      • Pepan

        Pepan

        89.24.157.XXX
        Webber byl v prvé řadě indisponován svojí výškou a váhu. Je známo, že poslední úspěšní piloti F1 byli, díky váhovému limitu vozu, trpaslíci a pár kilo navíc znamenalo nižší rychlost na kolo a tím i horší kvalifikaci a nižší závodní tempo. Osobně si myslím, že konkrétně u Webbera se těch negativních faktorů sešlo více. O jeho kvalitách pilota ale hovoří mimo jiné i umístění v 24 hodinovce Le Mans.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Nahlásit

Aktuálně

Marco Wittmann si na Norisringu počínal tvrdě, za což bude v Moskvě penalizován

Wittmann se na startu v Moskvě propadne díky svému počínání na Norisringu

Paffett, Gary

DTM: Onboard video z nehody Paffeta a Rockenfellera, který si z ní odnesl zlomeninu

Maxime Martin zvítězil v nedělním závodu na Norisringu

Norisring: Druhý závod přerušila velká nehoda, vítězí Martin

Bruno Spengler získal vítězství po 4 letech

Norisring: Spengler získává vítězství po čtyřech letech!

Robert Wickens v boxech

Wickens: Audi mělo na Lausitzringu mnohem širší rozsah v oblasti zastávek v boxech

Edoardo Mortara se letos zatím po stránce výkonů hledá, dokáže brzy najít správné nastavení svého Mercedesu AMG C 63 DTM?

Mortara srovnává Audi a Mercedes v DTM - jsou to jiné světy

Aikido Toyoda, president Toyota Motor Corporation

LE MANS: Nečekané osobní prohlášení presidenta společnosti Toyota pana Aikida Toyody

reklama
reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama