V čem je hlavní rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem? Horner zná odpověď i řešení

Robert RoBertino Pavelka, 27. října 2016, 16:30 Google+

Už třetí rok se vozy Mercedes těší komfortnímu náskoku. Od roku 2014 absolvovaly Stříbrné šípy 56 Grand Prix a pouze v osmi nevyhrály. Takovou dominanci svět F1 v podobném měřítku nepamatuje. Co je jednou z hlavních příčin, že Mercedesy prchají "zbytku světa"?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Horner touží po podobných možnostech, jako má Mercedes

Horner touží po podobných možnostech, jako má Mercedes | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Letos (podobně jako v roce 2014) narušuje hegemonii stuttgartské automobilky Red Bull. Podle jeho činitelů je jedním z nejpodstatnějších rozdílů kvalifikační mód motorů, který pilotům umožňuje zvýšit výkon až natolik, že si před největšími soupeři vypracují náskok až tří desetin na kolo. V závodním režimu už není převaha tak výrazná, ale kvalifikační základ je většinou nejlepší výchozí pozicí.

"Víme, že mají v kvalifikaci náskok dvou až tří vteřin na kolo, což je pro nás velmi nepříjemné. Ale v závodě se jim stále více a více přibližujeme. V tomto směru bych se nebál hovořit o stažení náskoku. Pokud se podíváte na poslední závod, žádný velký rozdíl mezi námi a nimi nebyl, navíc Mercedesy s ohledem na stále otevřený boj o mistrovský titul určitě nejely na údržbu. Proto je povzbudivé, že jsme schopni s nimi držet krok než abychom je sledovali z uctivé vzdálenosti. V tomto směru jsme se letos posunuli hodně kupředu," pokouší se definovat stav věcí Christian Horner.

Navzdory této mnohem příznivější situaci si je šéf Red Bullu vědom skutečného stavu věcí a nepředpokládá, že by rakouský tým  byl schopen Mercedes porazit v přímém souboji. 

img-responsive

Uvidíme podobný obrázek v následující sezóně častěji? | foto: Red Bull Content Pool

"Mercedes vyhrál až na dvě výjimky všechny závody v letošním roce, proč by tedy neměl v posledních třech Grand Prix sezóny? Nám jde o to, abychom si byli jistí pozicí, ve které můžeme využít jakéhokoli jeho klopýtnutí. Nacházíme se v posledních závodech šampionátu, takže si lze dobře představit, jaké napětí mezi oběma piloty panuje. Takže chceme zaumout pozici, abychom těžili právě z každého momentu jejich souboje," pokračuje Horner.

Už příští rok se Renault hodlá při modernizaci motoru v rámci nových pravidel pro sezónu 2017 zaměřit na eventualitu kvalifikačního režimu svých pohonných jednotek, o nějž Horner usiluje. 

"Pracují na tom. Chtějí dosáhnout toho, abychom z motoru dostali víc, pokud se to povede, budeme se nacházet blízko stavu, kde jsme byli s osmiválci. Naproti tomu vůbec nemám ponětí, co přinesou aerodynamické úpravy. Pro každého je to začátek s čistým listem, ale také oblast, ve které jsme byli v minulosti dost silní. Ale nelze odhadnout, kdo bude mít v zásobníku pověstnou stříbrnou kulku z hlediska nových pravidel, pochopitelně bychom byli rádi, aby se jednalo o nás," končí Horner.

Vytisknout

Diskuze: V čem je hlavní rozdíl mezi Mercedesem a Red Bullem? Horner zná odpověď i řešení

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rio Harjanto doufá v návrat do F1, nejlépe už příští rok

Jak aktuální je Harjantův návrat do F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud