"Už mě to otravuje," zlobí Buttona dotazy k porovnání dominance Brawn GP a Mercedesu

Robert RoBertino Pavelka, 31. srpna 2016, 14:25 Google+

Lidé rádi stále něco posuzují. A někdy to může být záležitost nepříjemná. Jenson Button vyhrál v roce 2009 šampionát, když všechny překvapil nováček ve startovním poli Brawn GP, který ovšem vznikl převzetím závodního oddělení Hondy F1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Jenson Button nechce srovnávat minulost se současností

Jenson Button nechce srovnávat minulost se současností | foto: McLaren

Sdílejte článek

Současný veterán F1, mistr světa 2009 Jenson Button už je na srovnávání současné dominance Mercedesu a Brawnu GP (jehož převzetím v listopadu 2009 vznikl Mercedes Grand Prix) poněkud alergický. Nedávno se Brit nechal slyšet, že F1 přináší jen zklamání kvůli skutečnosti, že během posledních dvou a půl let není žádný soupeř schopen ohrozit nadvládu německé stáje.

Button dobyl šampionát poté, co měl drtivý nástup do sezóny: vyhrál šest ze sedmi prvních závodů a Brawn GP v tomto období získal tři double. Pak se ke slovu dostal Red Bull, ale Buttonovi stačilo si jenom udržovat bodový náskok. V tehdejším systému bodování pak uhájil titul s jedenáctibodovým náskokem před Sebastianem Vettelem.

Pětatřicetiletý Button je často dotazován, zda tehdejší raketový vstup Brawnu GP do F1 (stojí za to připomenout, že FIA posvětila vznik nového týmu jedenáct dní před prvním závodem sezóny 2009) lze srovnávat se současnou převahou Mercedesu. Jenson už na podobné dotazy reaguje značně nerudně.

img-responsive

Brawn nikdy nedominoval startovnímu poli, tvrdí Button | foto: Brawn Racing F1

"Už mě otravuje, jak lidé srovnávají něco, co vlastně vůbec srovnávat nejde. Mercedes je plně financovaný tým, chce vyhrát každý závod. To nebyl náš případ. Vyhráli jsme několik závodů na začátku sezóny, ale nebyli jsme na pole-position nebo v první řadě v každém z nich - pokud se pamatuji, tak to bylo asi v polovině (z prvních sedmi závodu byl Button pětkrát v první řadě, čtyřikrát na pole-position).

Závodili jsme dobře a vyhráli jsme ty závody, ale určitě ne se zdrcujícím náskokem. Od šestého závodu dále už jsme neměli nejrychlejší vůz. Mercedes má takové auto tři roky, vyhrává s velkým náskokem, takže srovnávat nelze. Dělá úžasnou práci, má správné lidi, financování a samozřejmě disponuje skvělými piloty. Je nutná změna pravidel, abychom s nimi mohli bojovat, Jinak s nimi jen těžko bude někdo bojovat," vysvětluje Button.

Napíše filmový scénář?

Svůj jediný titul považuje Button stále za "zázračný" a stále si hýčká své úspěchy, kterých dosáhl na voze přirovnávaného k bájnému Fénixovi vzlétnuvšímu z popela.

img-responsive

Jenson má dodnes doma svědka svého úspěchu | foto: F1NEWS.cz

"Kdyby někdo chtěl natočit film o F1... každý má rád příběhy o malých týmech, které bojují v popředí a vítězí. Takový speciální děj - od prvních závodů, ve kterých nemají šanci na vítězství přes skutečně obtížné závody až k vítězství z pole-position, to by takový film udělalo hodně zvláštní. Já svůj vůz jako památku mám, což je naprosto úžasné. Jsou tři, jeden mám já, jeden Ross Brawn a jeden je u Mercedesu. Je dokonce vybavený motorem, takže je plně pojízdný. Ale asi by mě to přišlo na nějakých 50 000 eur, aby byl v provozu," usmívá se Button.  

Vytisknout

Diskuze: "Už mě to otravuje," zlobí Buttona dotazy k porovnání dominance Brawn GP a Mercedesu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Williams, Claire

Williams burcuje do útoku. Co vedení týmu nehodlá akceptovat?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud