Dočká se F1 alternativních V6 2,2l bi-turbo motorů? FIA podporuje Ecclestonea

Co se bude dít na motorovém poli? Dočkáme se nových šestiválců?

Co se bude dít na motorovém poli? Dočkáme se nových šestiválců? | foto: Honda Racing F1

Jak se zdá, Bernie Ecclestone a Jean Todt najdou v něčem společnou řeč. Začínají se zabývat myšlenkou alternativní pohonné jednotky, která by splňovala podmínky nízkorozpočtového motoru.

Zdroje blízké FIA uvádějí, že by Automobilová federace mohla příští týden vypsat výběrové řízení na nové šestiválcové pohonné jednotky o objemu 2,2 litru s dvojitým turbem. Na tratě by putovaly už v roce 2017 a podobná varianta by nevyžadovala jednomyslné odsouhlasení. Není divu, že tento návrh na summitu výrobců motorů, který proběhl minulý týden v Ženevě, neměl vůbec žádnou podporu. Výrobci motorů rovněž odmítli jakékoli omezení nákladů.

Proto je možné, že FIA zvolí toto řešení jako alternativní variantu, padly dokonce i názory, zda nejde ze strany Automobilové federace o jistou formu nátlaku. Ecclestone už delší dobu žádá i přítomnost nezávislého výrobce motorů, který by právě tuto variantu (nízkonákladového agregátu) splňoval. Todt se podobnou myšlenkou s ohledem na snížení výdajů hodlá zabývat. 

Nedávno zmíněný Ecclestoneho nápad týkající se návratu k osmiválcům podle odborníků asi nebude FIA po chuti, protože by to do jisté míry znamenalo ztrátu její prestiže, když musí ustupovat z nových technologických řešení. Dá se proto předpokládat, že Todt bude maximálně tlačit na výše zmíněnou novou variantu.

img-responsive

Marko a Horner mají ze současné situace, lidově řečeno, hlavu v pejru. | foto: Infiniti

Osmiválec stejně jako alternativní pohonná jednotka byly rovněž zmiňovány v souvislosti s Red Bullem, pro nějž by to mohl být jedna u posledních možností, jak zachránit svou účast v sezóně 2016. Christian Horner však jako smysluplnější vidí turbo variantu než se vracet k osmiválci. 

"Pokud se podíváme na klady osmiválců, byl by to především hluk, tedy něco pro fanoušky. Technologie by byla podstatně jednodušší, což by snížilo náklady. Jenže současné motory jsou natolik technicky zdatné, že je naší povinností usilovat o motor s výhledem na budoucnost a ne se vracet zpátky. Ovšemže bych rád znovu slyšel pořádný zvuk, a také bych byl rád, kdyby náklady klesly," tvrdí Horner.

Objevil se rovněž názor, že v případě zavedení alternativních motorů by mohlo dojít k rozdělení formule 1 na dvě výkonnostní skupiny. Podobnou záležitost už v tato kategorie zažila, v roce 1987 byl rozdíl mezi turbomotory a atmosférickými motory natolik markantní, že vozy poháněné bez přeplňovaných agregátů soupeřily ve zvláštních "podskupinách": piloti bojovali o Trofej Jima Clarka, týmy soupeřily v Poháru Colina Chapmana. Mám ale za to, že si téměř nikdo nezapamatoval vítěze ani jedné z kategorií. Dokázali byste to bez vyhledání v archivu či na internetu? 

Diskuze:

Počet příspěvků: 27 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu