Nürburgring:Wittmann vítězí i na Nürburgringu

iM2, 16. srpna 2014, 14:31 Google+

ZÁVODNÍ VÍKEND; Další závodní víkend DTM se uskuteční na tradiční trati v pohoří Eifel, německém Nürburgringu. DTM používá zkrácenou verzi, trať má v této konfiguraci přes 3,5 kilometru. Loňské vítězství zde obhajuje Mercedes.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Wittmann, Marco

Wittmann, Marco | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Sdílejte článek

Závod:
Marco Wittmann si po dnešním závodu na německém Nürburgringu už jednou rukou sáhl na titul. Jezdec týmu RMG BMW během celého odpoledne neudělal ani jednu chybu a ve svém po minulých úspěších už tak dost zatíženém BMW získal čtvrté vítězství v sezoně poté, co vedl celý závod až na jedno kolo. Tím bylo to, ve kterém zajel do boxů k povinné zastávce. 

Jeho nejbližší konkurent, Mattias Ekström, musel po prvním kole po technických problémech vzdát. Němec tak už před Švédem má ohromný 64 bodový náskok v průběžném pořadí. Ve zbývajících třech závodech sezony se bude dát získat maximálně 75 bodů. 

"Závod byl vcelku dobrý. Měl jsem dobrý start a dobrá první kola, kde jsem si mohl vyjet náskok. Na konci závodu jsem byl trochu pod tlakem - bojoval jsem trochu s
prime
[měkčími] pneumatikami. Ale celkově to pro nás byl skvělý víkend,"
říká Marco Wittmann.

Druhý dojel Mike Rockenfeller, který za celý závod předjel jednoho soupeře a to Edoardo Mortaru hned po startu při cestě k první zatáčce. Od té doby jel celý závod ve stínu Wittmanna, když se mu až na posledních pár kol podařilo dostat do DRS zóny, nějaký seriozní útok na první pozici jsme ale neviděli. Na konci mu k prvnímu vítězství sezony pro Audi chybělo 1,2s, čtyři kruhy tak nevyhrály už více jak rok - nejdéle v historii.

"Odvedli jsme dobrou práci," říká Mike Rockenfeller. "Z auta jsem dostal maximum a stále jsem nebyl schopen vyhrát. To je samozřejmě trochu frustrující. Být o pět kol více, tak to mohlo být napínavější. Celkově jsem ale rád, že jsem zpět."

Třetí místo bral Edoardo Mortara, i když celý závod viděl ve zpětných zrcátkách zcela jasně Mercedes napřed Daniela Juncadelly a pak delší dobu Paula di Resty. Skot předvedl pěknou jízdu a bral zasloužené čtvrté místo poté, co v závodním souboji během prvního stintu dokázal předjet Juncadellu, který byl tedy pátý. 

Šestý byl Christian Vietoris, který tak potvrdil slušnou formu Mercedesu na Ringu - je třeba ale vidět, že Mercedesy byly o 20 kilo lehčí než BMW a než Audi o 10 kg. Christian předvedl v první zatáčce 33. kola pěkný předjížděcí manévr na Maxime Martina. Nováček letošní sezony na BMW byl v cíli sedmý. 

Osmý v cíli, Martin Tomczyk, byl nejlepším jezdcem, který jel na pneumatikové strategii tvrdá a pak měkčí guma a to do závodu startoval jako 18. Martin se totiž hodně vytáhl během prvního stintu, když se dostal do čela skupiny jezdců na stejné strategii. Ale bez výjezdu safety caru v druhé půli závodu bylo osmé místo asi maximem. 

Zbývající body sebrali jezdci Mercedesu, Robert Wickens a Pascal Wehrlein, kteří jeli také napřed na standardní gumách. O podium by asi mohl bojovat Timo Scheider, který na tvrdých gumách zkraje závodu vypadal silně, ale v osmém kole měl nezaviněnou kolizi s Nicem Müllerem, po které musel odstoupit. Za tuto kolizi nemohl ani jeden z jezdců Audi, nýbrž Robert Wickens na Mercedesu, který Scheidera do týmového kolegy před první zatáčkou postrčil. Další smůlu měl také Miguel Molina, který po kontaktu v prvním kole musel vzdát.

Výsledky závodu: zde

Kvalifikace:
Marco Wittmann si s přehledem dojel pro svoji letošní třetí pole position ve svém BMW M4 DTM. To přitom Němec ve svém voze veze maximální možné váhové zatížení - jeho M4 je o 20 kilo těžší než nejlehčí Mercedes a o 10 kilo těžší než Audi. Vedoucí muž průběžného pořadí byl v kvalifikaci ale nezastavitelný.

V Q2 byl o plných 0,444s rychlejší než kdokoliv jiný. V Q3 zajel čas 1:22,780 min., což je nejrychlejší čas historie, který na zdejším okruhu vůz DTM kdy zajel. Za Wittmannem se seřadil 'vlak'Audi RS5 DTM. Zpět ve formě se zdá být Edoardo Mortara a také Mike Rockenfeller dal vzpomenout na své loňské mistrovské tažení.

Jamie Green se postaví na čtvrté místo, v Q3 přitom zajel jen jedno měřené kolo, těsně před koncem sekce. Další dvě Audi jsou v rukou Tima Scheidera a Miguela Moliny. Až za nimi je nejrychlejší Mercedes, letos poprvé do Q3 postoupil Daniel Juncadella, který vyjel sedmé místo.

Za ním je jeho značkový kolega Paul di Resta. Devátý byl Christian Vietoris na dalším Mercedesu a TOP10 uzavřel Nico Müller s RS5 DTM. BMW má tedy mezi nejrychlejšími deseti pouze jeden vůz a to hned ten na pole position...

Mattias Ekström, který je v tabulce na druhém místě, zažil velmi nepovedenou kvalifikaci. Švéd vypadl už v Q1 a bude startovat předposlední. Q1 ovlivnily podmínky na trati, všichni začínali na morkých pneumatikách, postupně ale přezouvali a Ekström nezvládl závěrečné rozhodující kolo na suchých gumách.
Poslední je další bývalý šampion DTM, Gary Paffett, ten se v posledních minutáchpropadl z prvního na poslední místo.Výsledky kvalifikace: zde

Výsledky druhého volného tréninku: 
zde

Výsledky prvního volného tréninku: zde
 
Google+ Vytisknout

Diskuze: Nürburgring:Wittmann vítězí i na Nürburgringu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Louis Delétraz měl z české stáje k bodům v Bahrajnu blíže, než jeho kolega

F2: Charouz Racing Systém debutoval v Bahrajnu. Proč se zatím zázraky nekonaly?

Audi přišlo o část svého potenciálu

Audi se obává, že aerodynamické změny roku 2018 jsou pro ně nevýhodou

Ilustrační foto

Potvrzeno: DTM uspořádá první noční závod

Audi Sport

DTM 2018: Důležití sponzoři se od série odvracejí zády

Audi letos bude obhajovat všechny tituly

Audi oznámilo rozdělení jezdců do týmů. Jaké číslo zvolil Rast?

Dočkáme se večerního závodu DTM?

DTM plánuje v roce 2018 první noční závod, mělo by se jet v Misanu

reklama
reklama

Doporučujeme

Ekström, Mattias

Ekström: V DTM takto jezdíme už roky

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud