Audi ušetřilo 30%, použije jen jeden nový vůz

Legge, Katherine

Legge, Katherine | foto: dtm.de

Ze zmrazení vývoje v Deutsche Tourenwagen Masters již profitovala Audi, když peněz není nikdy nazbyt a pro automobilové výrobce na celém světě jsou stále ještě těžké časy.

Během roku 2009 se Německá Federace pro Motorsport (DMSB), ITR a obě značky (Mercedes-Benz a Audi) jednomyslně dohodli na zmrazení vývoje vozů pro rok 2010. To znamená, že i letos se můžeme těšit na auta specifikace 2009 v rukou těch nejlepších.

Audi tuto změnu již v pozitivním slova smyslu poznalo, když se byly náklady na jejich auta před nadcházející sezónou sníženy o více než 30% ve srovnání s loňskem. Masivní úspory byly provedeny především ve stavbě nových vozů, s tím jdou ruku v ruce i náklady na vývoj a výzkum.

Současné Audi A4 DTM tak jsou vozy, které byly vyvíjeny pro sezonu 2008, a které byly následně dále vyvíjeny pro specifikace 2009. V obou těchto sezonách si Audi připsala na svoje konto titul, v obou případech se o něj postaral Timo Scheider.

Během sezony 2009 Audi i Mercedes-Benz poskytly DMSB části svých vozů a jejich nákresy, aby mohlo být v letošní sezoně kontrolováno jejich dodržování.



Mattias Ekström, Martin Tomczyk, Markus Winkelhock a Alexandre Prémat se mohou dokonce těšit na úplně stejné vozy, se kterými jezdily vloni. Oliver Jarvis bude používat auto, se kterým vloni jezdil Tom Kristensen a Mike Rockenfeller převezme roční auto od Jarvise. Nováček v DTM, Miguel Molina, zdědí auto po Katherine Legge a ta převezme auto po Rockenfellerovi.

Jen úřadující šampión, Timo Scheider, nebude používat stejné auto jako vloni. Timo se může těšit na úplně nové auto, které bylo připravováno již v minulé sezoně, ale nikdy ještě nebylo použito.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu