Schumacher: Přetížení je poloviční

iM2, 1. září 2009, 14:50 Google+

Jezdec Mercedesu, Ralf Schumacher, hovoří o rozdílech mezi DTM a F1 a také o požadavcích na piloty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher, Ralf

Schumacher, Ralf | foto: dtm.de

Sdílejte článek

Ralf Schumacher strávil ve formuli 1 kolem deseti let, v současné době našel nový domov v DTM. Němec si tedy musel po dlouhé době, kdy jezdil pouze s monoposty, zvykat na zcela jiné závodní náčiní. Zrychlení v DTM není tak velké jako v F1, a tak na hlavy jezdců nepůsobí taková zátěž. To ale neznamená, že by si bývalý jezdec Jordanu, Williamsu a Toyoty nemusel udržovat fyzickou kondici. I v DTM platí, že v závodu může uspět pouze ten, kdo je fit. Tréninkový plán proto Shumi II. neměnil: „Dělám vše stejně jako dříve. Jediné, co mi chybí, je čisté závodění.“

„Musíte se udržovat v dobré kondici. Nemůžete trénovat pouze na strojích v posilovně, musíte být připraveni na všechny testy i závody. Posilovnu mám doma a používám ji stejně, jako dřív za dob F1. Hlavní rozdíl je v cestování, v DTM tolik necestujete po světě,“
popisuje rozdíly Ralf.


V F1 se Ralfovi nepodařilo prosadit tak, jako jeho bratrovi

Na jezdce DTM nepůsobí takové síly, jako v monopostu F1: „Je to tak poloviční. Přetížení se u vozu formule 1 pohybuje při brždění mezi 4 až 5 G. Toto přetížení pociťujete také při zrychlení a v zatáčkách. V DTM přetížení není tak velké. Při maximálním brzdném účinku na nás může působit tak 2,5 G. Přetížení je tedy v porovnání s F1 opravdu menší. V porovnání s F1 mají vozy měkčí pérování. Je to tedy o mnoho pohodlnější.“
Google+ Vytisknout

Diskuze: Schumacher: Přetížení je poloviční

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Belle Isle Raceway

IMSA: Ostrov Belle Isle obsadí 28 závodních vozů

ADAC-Zürich 24h Rennen Nürburgring

Vytrvalostní bitva v zeleném pekle již po pětačtyřicáté

Bohaté startovní pole je jednou z cenných deviz každého okruhového závodu

WEC: Nová epocha vytrvalostního mistrovství světa je za dveřmi

FIA CEZ

FOTO: FIA CEZ na Red Bull Ringu

Indianapolis (USA)

Indy 500: Pohádka o pěti stech mílích a jednom vítězi

Robert Kubica ve voze týmu ByKolles Racing

Na Roberta Kubicu čeká další zkouška, tentokrát v prototypu LMP2

Mark Webber před startem závodu WEC ve SPA-Francorchamps

WEC: Hlavním maršálem v Le Mans bude Mark Webber

reklama
reklama

Doporučujeme

56

Lorenzo ešte boj o titul nevzdal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. WEC: 24 hodin Le Mans také virtuálně

  2. WEC: Toyota řeší další jezdecký problém

  3. Indy 500: Bourdais tvrdě havaroval v Indianapolis. Ford hledá náhradu pro Le Mans

  4. Na Roberta Kubicu čeká další zkouška, tentokrát v prototypu LMP2

  5. WEC - Analýza: Jaký je průběžný stav šampionátu před Le Mans?

  6. F4 na Lausitzringu: Bezcenná vítězství Schumacherova týmu?

reklama