Schumacher: Přetížení je poloviční

HaJ, 1. září 2009, 14:50 Google+

Jezdec Mercedesu, Ralf Schumacher, hovoří o rozdílech mezi DTM a F1 a také o požadavcích na piloty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher: Přetížení je poloviční - anotačné foto

Schumacher, Ralf | foto: dtm.de

Sdílejte článek

Ralf Schumacher strávil ve formuli 1 kolem deseti let, v současné době našel nový domov v DTM. Němec si tedy musel po dlouhé době, kdy jezdil pouze s monoposty, zvykat na zcela jiné závodní náčiní. Zrychlení v DTM není tak velké jako v F1, a tak na hlavy jezdců nepůsobí taková zátěž. To ale neznamená, že by si bývalý jezdec Jordanu, Williamsu a Toyoty nemusel udržovat fyzickou kondici. I v DTM platí, že v závodu může uspět pouze ten, kdo je fit. Tréninkový plán proto Shumi II. neměnil: „Dělám vše stejně jako dříve. Jediné, co mi chybí, je čisté závodění.“

„Musíte se udržovat v dobré kondici. Nemůžete trénovat pouze na strojích v posilovně, musíte být připraveni na všechny testy i závody. Posilovnu mám doma a používám ji stejně, jako dřív za dob F1. Hlavní rozdíl je v cestování, v DTM tolik necestujete po světě,“
popisuje rozdíly Ralf.


V F1 se Ralfovi nepodařilo prosadit tak, jako jeho bratrovi

Na jezdce DTM nepůsobí takové síly, jako v monopostu F1: „Je to tak poloviční. Přetížení se u vozu formule 1 pohybuje při brždění mezi 4 až 5 G. Toto přetížení pociťujete také při zrychlení a v zatáčkách. V DTM přetížení není tak velké. Při maximálním brzdném účinku na nás může působit tak 2,5 G. Přetížení je tedy v porovnání s F1 opravdu menší. V porovnání s F1 mají vozy měkčí pérování. Je to tedy o mnoho pohodlnější.“
Google+ Vytisknout

Diskuze: Schumacher: Přetížení je poloviční

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

WEC: Neel Jani předpovídá, že nová sezóna bude hodně těsná - anotačno foto

WEC: Neel Jani předpovídá, že nová sezóna bude hodně těsná

LE MANS: Ferrari kam se podíváš - anotačno foto

LE MANS: Ferrari kam se podíváš

WEC: Dánský tým Young Driver AMR překvapivě končí, titul obhajovat nebude - anotačno foto

WEC: Dánský tým Young Driver AMR překvapivě končí, titul obhajovat nebude

IMSA: Marino Franchitti se po odchodu z Fordu vrací na scénu - anotačno foto

IMSA: Marino Franchitti se po odchodu z Fordu vrací na scénu

WEC: Vývoj nového prototypu BR1 postupuje podle plánu - anotačno foto

WEC: Vývoj nového prototypu BR1 postupuje podle plánu

Vítěz 24h Le Mans Danny Watts oznámil, že je homosexuál - anotačno foto

Vítěz 24h Le Mans Danny Watts oznámil, že je homosexuál

Hyundai míří na okruhy - anotačno foto

Hyundai míří na okruhy

reklama
reklama

Doporučujeme

Lorenzo ešte boj o titul nevzdal

Lorenzo ešte boj o titul nevzdal

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. LE MANS: Rubens Barrichello míří do Le Mans

  2. Jann Mardenborough povýšil do elitní třídy Super GT

  3. Na testování v Sebringu míří 34 aut, prototypy DPi budou muset zpomalit

  4. Rinaldi Racing bude opět bojovat o nejvyšší příčky v Blancpain GT

  5. FE: Di Grassi potrestán za včerejší přestupek, umístění mu však zůstává. Zavání to dvojím metrem, tvrdí rozezlený Piquet

  6. WEC: Vývoj nového prototypu BR1 postupuje podle plánu

reklama