Schumacher: Přetížení je poloviční

HaJ, 1. září 2009, 14:50 Google+

Jezdec Mercedesu, Ralf Schumacher, hovoří o rozdílech mezi DTM a F1 a také o požadavcích na piloty.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Schumacher: Přetížení je poloviční - anotačné foto

Schumacher, Ralf | foto: dtm.de

Sdílejte článek

Ralf Schumacher strávil ve formuli 1 kolem deseti let, v současné době našel nový domov v DTM. Němec si tedy musel po dlouhé době, kdy jezdil pouze s monoposty, zvykat na zcela jiné závodní náčiní. Zrychlení v DTM není tak velké jako v F1, a tak na hlavy jezdců nepůsobí taková zátěž. To ale neznamená, že by si bývalý jezdec Jordanu, Williamsu a Toyoty nemusel udržovat fyzickou kondici. I v DTM platí, že v závodu může uspět pouze ten, kdo je fit. Tréninkový plán proto Shumi II. neměnil: „Dělám vše stejně jako dříve. Jediné, co mi chybí, je čisté závodění.“

„Musíte se udržovat v dobré kondici. Nemůžete trénovat pouze na strojích v posilovně, musíte být připraveni na všechny testy i závody. Posilovnu mám doma a používám ji stejně, jako dřív za dob F1. Hlavní rozdíl je v cestování, v DTM tolik necestujete po světě,“
popisuje rozdíly Ralf.


V F1 se Ralfovi nepodařilo prosadit tak, jako jeho bratrovi

Na jezdce DTM nepůsobí takové síly, jako v monopostu F1: „Je to tak poloviční. Přetížení se u vozu formule 1 pohybuje při brždění mezi 4 až 5 G. Toto přetížení pociťujete také při zrychlení a v zatáčkách. V DTM přetížení není tak velké. Při maximálním brzdném účinku na nás může působit tak 2,5 G. Přetížení je tedy v porovnání s F1 opravdu menší. V porovnání s F1 mají vozy měkčí pérování. Je to tedy o mnoho pohodlnější.“
Google+ Vytisknout

Diskuze: Schumacher: Přetížení je poloviční

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Hlavní zprávy

Další články

Aktuálně

Glock byl po vítězství ve Spielbergu: Tento závod byl snem - anotačno foto

Glock byl po vítězství ve Spielbergu: Tento závod byl snem 0

Dohra kolize mezi Da Costou a Mortarou - anotačno foto

Dohra kolize mezi Da Costou a Mortarou 0

Red Bull Ring: Glock odrazil finišujícího Ekströma a slaví vítězství - anotačno foto

Red Bull Ring: Glock odrazil finišujícího Ekströma a slaví vítězství 0

Haug rozumí strategii Audi na Hockenheimu - anotačno foto

Haug rozumí strategii Audi na Hockenheimu 0

Ekström: DTM má prioritu před MS v rallycrossu - anotačno foto

Ekström: DTM má prioritu před MS v rallycrossu 0

Glock diskvalifikován z druhého místa! - anotačno foto

Glock diskvalifikován z druhého místa! 0

Hockenheimring: Druhý závod víkendu vyhrává di Resta před smečkou BMW, Glock diskvalifikován - anotačno foto

Hockenheimring: Druhý závod víkendu vyhrává di Resta před smečkou BMW, Glock diskvalifikován 0

reklama
reklama
reklama

Doporučujeme

Rockenfeller o rozdílech mezi Le Mans a DTM

Rockenfeller o rozdílech mezi Le Mans a DTM

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Haug rozumí strategii Audi na Hockenheimu

  2. Dohra kolize mezi Da Costou a Mortarou

reklama

Zprávy odjinud