Motor Sainze je v pořádku, Norrise čeká penalizace. Mercedes má o nové specifikaci pochybnosti

Odhalený Mercedes s motorem

Odhalený Mercedes s motorem | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Motor Renault z monopostu Carlose Sainze je po poslední poruše v Belgii v pořádku, ale jeho týmového kolegu z McLarenu Landa Norrise čeká v Monze výměna a penalizace. V nejistotě ohledně své nové specifikace je Mercedes.

Situace s motory Renault u McLarenu
Sainz musel kvůli problému s pohonnou jednotkou odstoupit už po jednom kole Velké ceně Belgie, zatímco Norrise zradila v tom posledním poté, co po celý závod pohodlně držel páté místo. V Monze bude muset nasadit nový motor, což ale McLaren tolik nebolí, protože to v tomto podniku stejně plánoval.

U Španěla v druhém McLarenu by měl být po závadě v pořádku, proto jej nasadí v pátečních trénincích. "Už víme, v čem byl problém. Důležitou zprávou je to, že je motor v pořádku a budeme jej moci v trénincích znovu použít. Uvidíme pak, jak to půjde," prozradil Sainz v Itálii.

Očekává se, že po pátečních trénincích přejde na specifikaci C Renaultu, kterou si vyzkoušel v pátek v Belgii, v závodě ale přešel na specifikaci B. Béčko měl v závodě ve svém monopostu také Norris, jeho motor však již znovu použít nepůjde, proto jej za nasazení nového čeká trest.

img-responsive

Lando Norris kvůli motoru Renault musel svůj McLaren odstavit těsně před cílem | foto: McLaren

"Přišli na problém, mají pro tento víkend opravu. Nejde o nic, co by se dříve už přihodilo. U Renaultu pracují na všem. Chtěl bych říct, že se to už znovu nestane a že nebudeme mít žádné problémy, zaručit to ale nemohu," komentuje Norris.

Mercedes na vážkách
Stříbrné šípy nasadil v Belgii 3. specifikaci své pohonné jednotky, kterou označuje jako Fáze 3, ve všech 6 vozech. Problémy s ní ale měli Sergio Pérez u Racing Pointu i Robert Kubica u Williamsu. Ti v Monze zůstanou u předchozí verze, jelikož Mercedes z kapacitních důvodů nestihl narychlo připravit další dva motory nové specifikace - vyrobil jich pouze šest plus nějaké náhradní díly. S tou novou (ze Spa) bude pokračovat zbylá čtveřice pilotů: Valtteri Bottas a Lewis Mercedes z tovární týmu a George Russell (Williams) s Lancem Strollem (Racing Point).

Po rozsáhlém prošetřování potíží v Brixwothu nalezli určité odpovědi, podle sportovního ředitele Tota Wolffa ale situace ještě není úplně jasná: "Trochu tomu rozumíme. Měli jsme pět dní na to, abychom se na to podívali, a máme náznaky toho, co se přihodilo. U takových věcí můžete určitá rizika samozřejmě zmírnit, ale ještě to není zcela zanalyzováno."

img-responsive

Toto Wolff je opatrný, piloti Mercedesu nicméně věří, že budou moci využívat plný výkon nové specifikace | foto: Pirelli

Dotkne se to jejich výkonnosti v Monze? "To zatím není úplně jasné. Budeme to vědět poté, co je proženeme po dráze. Stále jde o neznámou, musíme je v 1. tréninku prohnat," odpovídá Wolff nejistě.

Piloti však na tiskové konferenci zněli sebevědomě: "Nemám žádné obavy. Motorové oddělení odvádí neuvěřitelnou práci. Posledních šest let se držíme na špici této technologie. Jsme lídři a všichni se nás už roky snaží dohnat," řekl úřadující mistr světa Lewis Hamilton.

"Momentálně z toho, co jsem dnes na schůzkách slyšel, neexistují před dalšími částmi žádné obavy. Myslím, že všechno pochopili a že bychom měli být schopni jezdit na plný výkon. Takže momentálně žádné obavy," dodává jeho týmový kolega Valtteri Bottas.

Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu