ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas předčil Hamiltona pouze v jednom místě, Ferrari na rovinkách nejrychlejší +VIDEO

Petr Hlawiczka, 25. května 2019, 17:15 Aktualizováno 25.5.2019, 20:00 Google+

MONTE CARLO - NEJRYCHLEJŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých časů a rychlostí dosahovali piloti v jednotlivých částech městského okruhu a co z toho můžeme vyvodit o jejich formě? Jak se chovaly pneumatiky a jaké strategie můžeme zítra očekávat?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 25.05. 22:46) Napište svůj názor
Pohled na trať v Monaku, část kolem bazénu

Pohled na trať v Monaku, část kolem bazénu | foto: Pirelli

Sdílejte článek

První sektor začíná velice záludnou a úzkou zatáčkou Ste. Devote, do níž se obtížně brzdí a která je náročná na správný průjezd. Po klikatícím se stoupání do kopce piloti projíždějí středně rychlým úsekem kolem kasina a po vyhnutí se hrbolu v levé straně trati začíná před brzděním do Mirabeau druhý sektor.

Na jeho začátku se nachází nejpomalejší místo - vlásenka Faremont Hill. Po projetí dvou pomalých pravotočivých zatáček následuje nejdelší úsek na plný plyn vedoucí tunelem. 175 metrů před šikanou 10/11 s nejtvrdším brzděním se nachází speed trap - místo měření maximálních rychlostí.

Končí zatáčkou Tabac, která byla před 3 roky přesunuta o 2,5 m blíže k moři, proto je o něco pomalejší (což je ale kompenzováno rovnějším místem dále).

Třetí sektor začíná za první ze středně rychlých levotočivých zatáček před rychlou šikanou 13/14, kde je nádherné pozorovat monoposty na limitu prudce měnící směr, řítící se podél svodidel. V závěru přichází série pomalých zatáček: šikana 15/16 a dvě pravotočivé kolem kavárny Rascasse a nájezd na cílovou rovinku.

Mapa městského okruhu v Monaku

Mapa městského okruhu v Monaku | zdroj: Formula1.com

Nejrychlejší kolo a rekord okruhu vylepšil Hamilton, jeho týmový kolega jej předčil o 7 setin pouze v prostřední části. Brit si tak připsal již 85. pole-position kariéry a rázně vykročil za dalším vítězstvím. Bottas chce ale zítra tvrdě bojovat, meteorologové očekávají 60% šanci na déšť. Na této trati se ale moc velké změny v pozicích nedají očekávat.

Nejblíže Mercedesům byl Verstappen s Red Bullem, jeho ztráta ale dosahovala již půl sekundy, což je na tak krátkém okruhu téměř bez rovinek hodně. Podle Maxe je jejich deficit ale poloviční, jeho čas zkreslují studené pneumatiky, které se mu nepodařilo pro rychlé kolo v Q3 připravit.

Potvrdilo se tak, že Ferrari bude v Monaku až 3. nejrychlejším týmem - Vettel za časem Hamiltona zaostal o 8 desetin sekundy. Tým udělal obrovskou chybu, když Leclerca v Q1 nevyslal znovu na trať a Charles tak doma ostudně vypadl. Času i paliva přitom bylo dost, jde o další velké selhání stáje z Maranella.

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monaku

Nejrychlejší sektory kvalifikace v Monaku | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Solidní rychlost prokazoval Haas, jenž dnes byl nejrychlejším ze zbytku pole. Grosjean kvůli provozu (zbrzdil ho Gasly, což komisaři ještě řeší) vypadl ale už v prostřední části, Magnussen to nicméně dotáhl až do třetí řady.

Výborně si vedlo také Toro Rosso, které předčilo Renaulty i McLareny. Kvjat byl v součtu sektorů rychlejší než Ricciardem, nováček Albon mohl být před Sainzem.

Alfy Romeo dnes překvapivě vypadly trochu z role, pomalejší už byl jen Racing Point připravující velký balík vylepšení a Williams, jenž je stále v zoufalé situaci - jeho relativní ztráta na Mercedes byla ještě větší než v Barceloně, dosahovala téměř 5 %.

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Monaku (v km/h)

Nejvyšší rychlosti kvalifikace v Monaku (v km/h) | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovinkách dosahovalo nejvyšších rychlostí Ferrari, které zatím nehodlá měnit svůj koncept předního křídla i přesto, že by mu zřejmě více přítlaku na přední nápravě na úkor aerodynamické efektivity prospělo.

Vettelovi bylo za tunelem naměřeno 291,6 km/h, Stroll poháněný Mercedesem ztrácel 2,3 km/h, Norris s motorem Renault 2,5 km/h a nejlepší zástupce Hondy, která letos dostala všechna svá 4 auta do Q3 - již zmíněný Albon: 5,2 km/h.

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti

Pořadí týmů dle relativní výkonnosti | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Pirelli sice přivezlo to nejměkčí, co má (C3 - C5 směsi), přesto se však očekává jízda pouze na jednu zastávku. Středně-tvrdá je o 0,7 sekundy pomalejší, ta tvrdá přidává v časech na kolo ještě o 0,9 s více. Nejměkčí směs degraduje rychlostí 0,07 s/kolo a středně-tvrdá 0,03 s/kolo.

Ideální strategie vypadá takto: první stint na měkkých pneumatikách s přezutím na tvrdé po 10 - 22 kolech, poté jízda až do cíle. O něco pomaleji vychází alternativní jednozastávková strategie, tj. přezutí na středně-tvrdou po 18 - 25 kolech.

Grafický přehled nejrychlejších pneumatikových strategií pro závod

Grafický přehled nejrychlejších pneumatikových strategií pro závod | zdroj: Pirelli

Ta dvouzastávková už je rozhodně pomalejší a týmy se jí budou vyhýbat: přechod z měkké směsi opět na měkkou po 10 - 12 kolech a po druhém stintu o 10 - 12 kolech přezutí na tvrdou směs.

Ztráta při průjezdu boxovou uličkou oproti normálnímu kolo činí 20 sekund, v případě safety-caru či virtuálního safety-caru jen 12 sekund. V letech 2007 - 2018 safety-car vyjížděl v 86 % závodů.

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod

Počet zbývajících sad pneumatik pro závod | zdroj: Pirelli

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Bottas předčil Hamiltona pouze v jednom místě, Ferrari na rovinkách nejrychlejší +VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 25.05.2019 22:46 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton byl ze zisku pole position na této trati nesmírně nadšený

V kvalifikaci vítězí Hamilton před Bottasem, Leclerc po špatném rozhodnutí…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  4. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud