Red Bull dostane poprvé "party mód," Honda bude na úrovni Ferrari a Mercedesu, věří Marko

Souboj Kimiho Räikkönena a Lewise Hamiltona po startu závodu v Austinu

Souboj Kimiho Räikkönena a Lewise Hamiltona po startu závodu v Austinu | foto: Pirelli

Red Bull těší pokrok Hondy a věří, že se poprvé dočká pořádných kvalifikačních módů, které dokáží krátkodobě zvýšit výkonnost pohonné jednotky, a dostane se na úroveň Ferrari a Mercedesu.

Rakouská stáj přechází z motorů Renault na Hondy a podle jejího odborného poradce Helmuta Marka jde při vývoji vše podle plánu, což vede v továrně ke "skutečné euforii" a vlně "optimismu."

"Čísla nás činí vskutku optimistickými, také pokud jde o nárůst výkonnosti. Poprvé budeme moci slavit i pomocí 'party módu!' Motor Hondy už je lehce před motorem Renaultu. Pokud dáte dohromady naše GPS data s těmi poskytnutými Hondou, tak se dostaneme na úroveň Mercedesu a Ferrari," hlásá Marko.

"Samozřejmě, že oni také nespí. Ale když jsou už na tak vysoké úrovni, nemohou už dělat tak velké skoky. I kdybychom byli o 10 či 15 kW pozadu, tak by se to moc nelišilo od naší éry s Renaultem v dobách osmiválcových motorů. To dokážeme dohnat," věří odborný poradce Red Bullu.

img-responsive

Red Bull věří, že v roce 2019 bude s Hondou bojovat o titul | foto: Red Bull Content Pool

Podle Christiana Hornera by v uplynulé sezóně stačilo ze strany motoru Renault 40 kW navíc, aby to zcela změnilo obrázek sezóny. Red Bull vyhrál čtyři velké ceny, často ovšem doplácel na potíže se spolehlivostí a jeho francouzský partner nedokázal učinit tak velký pokrok ve výkonnosti, jak se očekávalo.

Honda na tom ale s poruchovostí byla ještě hůře. "Uvědomujeme si, že to se spolehlivostí bude možná těžké. Pravděpodobně si v průběhu sezóny s třemi motory nevystačíme. Pokud ale vyberete ty správné okruhy, tak můžete být během několika kol zpátky na čele. Takový bude koncept - vědomě přijmeme motorové penalizace, bude-li to nutné," pokračuje Marko.

A závěru si opět postěžoval na to, jak na tom byli s Renaultem špatně: "Od počátku jsme byli v kategorii B. V kvalifikaci nám scházelo 70 koní. V závislosti na závodním okruhu to bylo méně, průměrně jsme však ztráceli alespoň 40 koní. Naše GPS data jasně odhalují, kolik jsme ztráceli na rovinkách a kolik jsme toho vyhrávali v zatáčkách. Když bylo na špici s výkonem Ferrari, tak byly rozdíly ještě extrémnější."

Diskuze:

Počet příspěvků: 19 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu