ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton překonal brazilský rekord, Alonso na rovinkách nejpomalejší

Petr Hlawiczka, 10. listopadu 2018, 21:15 Google+

INTERLAGOS - NEJLEPŠÍ SEKTORY A MAXIMÁLNÍ RYCHLOSTI KVALIFIKACE; Jakých rychlostí a časů v jednotlivých sektorech okruhu dosahovali piloti v kvalifikaci a jaké strategie můžeme očekávat ve Velké ceně Brazílie?

Počet komentářů:  11 komentářů (Poslední 11.11. 16:57) Napište svůj názor
Lewis Hamilton v kvalifikaci na GP Brazílie 2018

Lewis Hamilton v kvalifikaci na GP Brazílie 2018 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Interlagos je krátkým okruhem, jehož první sektor obsahuje pomalá Sennova esíčka a třetí velmi rychlou zatáčku, kde bude v závodu začínat první DRS zóna, která byla letos o 100 metrů prodloužena.

Na zadní rovince začíná před čtvrtou druhý, technický sektor vyžadující maximální přítlak. Krom úvodní rychlejší pasáže obsahuje sérii velmi pomalých zákrut.

Mapa Interlagosu

Mapa Interlagosu | zdroj: Formula1.com

Třetí sektor tvoří krom 12. středně rychlé zatáčky, z níž je důležitý dobrý výjezd, již pouze dlouhá rovinka, kde se uplatní co nejnižší odpor.

Místo měření maximálních rychlostí (tzv. speed trap) se nachází příliš blízko první zatáčky (pouze 90 metrů před ní). Piloti v něm již začínají brzdit, proto maximální rychlosti na konci třetího sektoru občas bývají o něco vyšší, což odhaluje to, kdo začíná nejdříve brzdit před první zatáčkou. Ještě vyšších rychlostí někdy dosahují po aktivaci DRS na konci 1. sektoru.

Video: Nejrychlejší kvalifikační kolo Lewise Hamiltona

Příspěvek sdílený FORMULA 1® (@f1),

Onboard video: Rekordní kolo Lewise Hamiltona

Hamilton si dnes za proměnlivých podmínek dojel pro další rekord okruhu (1:07,281 min) své 82. pole-position své kariéry, Mercedes jich díky jeho výkonu dosáhl rovnou stovku. Předvedl nejrychlejší druhý i třetí sektor, v němž dosáhl stejného času (15,601) jako jeho největší soupeř z Ferrari, kolo se mu ale nepodařilo poskládat dohromady - sám přiznal, že se mu úplně nepovedlo, na vítězství nicméně stačilo.

Dnes bych jinak výbornému Lewisovi vytkl snad jen to, že se párkrát po trati motal jako slon na ledě a překážel soupeřům v jejich rychlých kolech. Úmysl v tom ale nebyl a komisaři ho za to nakonec trestat nebudou.

Pořadí týmů dle relativní rychlosti v kvalifikaci

Pořadí týmů dle relativní rychlosti v kvalifikaci | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vettel toho na dráze nechal ještě více, v součtu sektoru za Hamiltonem zaostal jen o 38 tisícin. Ferrari je na tom v závodě obvykle lépe, včera se mu ale super-měkká směs drolila více než Mercedesu, přesto budeme svědky napínavého duelu.

Bottas třetím místem a podobnou převahou nad Räikkönenem potvrdil, že na tom dnes byl Mercedes o chloupek lépe, trochu ztrácel jen v prvním sektoru.

Nejrychlejší sektory kvalifikace na GP Brazílie 2018

Nejrychlejší sektory kvalifikace na GP Brazílie 2018 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Piloti Red Bullu sice včera začali nejlépe, ale dnes na špičku ztráceli kolem půl sekundy. Verstappenovi i Ricciardovi se v Q3 podařilo dát dohromady své nejlepší sektory do jednoho kola, přesto na více než na třetí řadu pomýšlet nemohli. Vozy poháněné Renaulty se sestupem z vysoko položeného Mexika ztratily, rakouský tým proti předchozí kvalifikaci nejvíce (+0,89 % výkonnosti).

Výbornými časy překvapily Saubery: Ericsson bude startovat ze šestého místa. Leclerc předvedl parádní výkon v Q2, kdy za deště již všichni kvůli sílicímu dešti zůstávali v garáži. On si sám poručil ještě jedno kolo a vyřadil desátého Magnussena - viz video.

Maximální rychlosti brazilské kvalifikace

Maximální rychlosti brazilské kvalifikace | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Na rovinkách byl dnes nejrychlejší Hamilton s Mercedesem - 336,5 km/h. Vettel s Ferrari na něj na speed trapu ztrácel 2,5 km/h, Gasly poháněný Hondou citelných 12 km/h a Ricciardo s Red Bullem využívajícím motor Renault 12,6 km/h. Nejpomalejší Alonso se s McLarenem nedokázal dostat přes 318,3 km/h.


Pneumatiky a strategie

Z Q1 postoupili všichni na super-měkkých pneumatikách, pouze piloti Ferrari, Mercedesu a Red Bullu to zvládli na měkkých. V Q2 se totéž podařilo už jen Ferrari, jeho piloti tedy budou mít zítra možnost odjet delší první stint a větší volnost při volbě strategií.

Pro zítřek se jako nejvýhodnější dle simulací jeví jednozastávková strategie: začátek na měkké směsi s přechodem na středně-tvrdou po 34 kolech, popř. start na super-měkké a po 27 kolech přezutí na středně-tvrdou směs. Má být ale tepleji než v předchozích dvou dnech, což může mít pro týmy nečekaný dopad, proto se Ferrari může vyplatit větší flexibilita.

Nejrychlejší strategií pro GP Brazílie počítá pouze s jednou zastávkou - začátek ideálně na měkké, popř. na super-měkké směsi, pak přechod na středně-tvrdou

Nejrychlejší strategií pro GP Brazílie počítá pouze s jednou zastávkou - začátek ideálně na měkké, popř. na super-měkké směsi, pak přechod na středně-tvrdou | zdroj: Formula1.com

Super-měkké pneumatiky degradují rychlostí 0,08 s/kolo, měkké jsou sice o 0,5 s/kolo pomalejší, ale degradují o něco pomaleji: 0,06 s/kolo, středně-tvrdá směs pak jen o 0,01 s/kolo.

Počet zbvýajících sad pneumatik před závodem

Počet zbvýajících sad pneumatik před závodem | zdroj: Pirelli

 

Vytisknout

Diskuze: ANALÝZA SEKTORŮ: Hamilton překonal brazilský rekord, Alonso na rovinkách nejpomalejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 11, poslední 11.11.2018 16:57 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 11 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

Valtteri Bottas si v ulicích Monte Carla tentokrát příliš nezajezdil

GP MONAKA: V třetím tréninku se Leclerc ještě zlepšil, ostatní mu zatím nestačí

Charles Leclerc se před domácími příznivci v druhém tréninku vytáhl

GP Monaka: v druhém tréninku se nejlépe dařilo Leclercovi, Russell měl potíže, Red Bull nepřesvědčil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Charles Leclerc závod od závodu roste

Hamilton dominoval brazilské kvalifikaci, překvapily především Saubery

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. GP MONAKA: PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  3. KVALIFIKACE GP MONAKA: Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo TOP5

  4. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  5. Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

  6. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud