Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Petr Hlawiczka, 19. července 2018, 06:20 Google+

Ředitel F1 týmu Renault Cyril Abiteboul přiznal, že jej Ferrari s navýšením výkonu u své nové specifikace překvapilo. Takový nárůst ve Viry nečekali.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 19.07. 22:04) Napište svůj názor
Ztráta Renaultu na špici se žel nemění

Ztráta Renaultu na špici se žel nemění | foto: Craig Scarborough

Sdílejte článek



I když Renault připravil pro Velkou cenu Kanady v červnu znatelné vylepšení, tak se na okruzích nezdá, že by Ferrari s Mercedesem nějak stáhl. Velkého zisku dosáhla také Honda, která je těsně za ním.

Mercedes svou specifikaci 2.1 přivezl až do Francie, zatímco Ferrari svou specifikaci č. 2 představilo o závod dříve v Montrealu. Vyšší výkon byl hned viditelný, oproti předchozí verzi motoru se jednalo o dvě desetiny k dobru. Scuderia však po ověření základních spolehlivostních faktorů v Rakousku použila ještě agresivnější mapování a v Silverstone již bylo zřejmé, že předstihla i Stříbrné šípy.

Renault takových zisků nedosáhl ani s nasazením nového MGU-K. V Británii jezdil stále v podstatě se stejnými parametry jako v Montrealu, k agresivnějšímu využití své pohonné jednotky se chystá.

V Silverstone, kde se letos projížděly některé zatáčky naplno díky vyššímu přítlaku současné generace monopostů a vyšší přilnavosti pneumatik, byly rozdíly mezi výrobci motorů ještě patrnější.

img-responsive

Red Bully v Silverstone na rovinkách ztrácely sekundu na kolo | foto: Red Bull Content Pool

Po kvalifikaci, v níž se projíždělo 82 % okruhu na plný plyn, si Red Bull na deficit Renaultu nahlas postěžoval. Maxovi Verstappenovi kvůli tomu připadal jeho vůz jako z nižší Formule 2, na rovinkách ztrácel kolem jedné sekundy, proto odhadoval, že jim na Ferrari chybí "70 - 80 koní."

Obvykle měl před zbytkem pole náskok osmi desetin až jedné sekundy, tentokrát byl za ním Haas poháněný Ferrari jen o 0,2 s za rakouskou stájí.  Nepomohlo jí ani to, že Ricciardo s Verstappenem volili nižší přítlak (zadní křídlo z Baku, přední křídlo z Montrealu).

"Naši soupeři na mě zkrátka zapůsobili. Působí na mě to, co děláme, ale také to, co dělají ostatní, protože je faktem, že se ztráta ve skutečnosti nesnižuje. Dosahujeme pouze to, že se nemění," připouští zklamaně Abiteboul.

"Myslím, že obzvlášť Ferrari udělalo důležitý krok v posledních závodech se svým továrním týmem i se svými zákazníky. Je to velmi jasně viditelné a my to musíme zohlednit v tom, co děláme, a při stanovování priorit. Musíme pokračovat v poskytování toho, co se u nás od poskytování výkonu očekává," uznává Francouz.

img-responsive

Renault je překvapen tím, jak Ferrari zlepšilo svou pohonnou jednotku | foto: Renault Sport F1

"Je to fakt úžasné, jak se okruhy mění. Obzvlášť letos s dodatečným efektem normální vývoje aerodynamiky a pneumatik s vyšší přilnavostí. Hodně tratí ale bylo také přeasfaltováno. Vždycky nevíme, co od nového povrchu očekávat, a množství přilnavosti nabízené tímto novým Silverstonem bylo fakt překvapením, stejně jako procento okruhu, které teď jezdíte naplno," říká šéf Renaultu.

"Udělalo to z něj jeden z nejcitlivějších okruhů na výkon, který jsem zatím viděl. Před několika lety všichni měli takto v pamětech jako nejcitlivější Montreal. Teď to vypadá vlastně jako vtip, když ho porovnáme s Rakouskem nebo se Silverstone," vysvětluje Abiteboul.

A na zmíněnou kritiku pilotů na závěr reaguje slovy: "Myslím si tedy, že některé komentáře jezdců by měly být zahrnuty do kontextu vývoje dráhy. Od Silverstone to nezbytně nečekáte, ale tohle je ve skutečnosti nový Silverstone."



Vytisknout

Diskuze: Zlepšení motoru Ferrari na Renault zapůsobilo. Přiznává, že nic nestáhl

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 19.07.2018 22:04 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kevin Magnussen a Romain Grosjean se letos těší z podstatně lepší formy svých vozů

Může za markantní vzestup Haasu jeden muž? Jezdci i vedení to naznačují

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud