"Pokrok Williamsu zakrývají jiné, větší faktory," říká Sirotkin

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41

Sergej Sirotkin s Williamsem FW41 | foto: Williams F1 Team

Williams se svým vozem FW41 dosáhl v posledních závodech pokroku, ten je ale podle závodního pilota Sergeje Sirotkina maskován dalšími faktory.



Agresivní nová filozofie konstrukce vozu u FW41 selhala. Sirotkinovi se letos zatím nepodařilo získat jediný bod, jeho týmový kolega Lance Stroll skóroval pouze jednou.

Na vině je nekonzistentní aerodynamika, kdy vůz ztrácí přítlak v nájezdu do zatáček. Sirotkin ale pro F1news.cz prozradil, že i když je ona hlavním problémem, zaostávají také v mechanické oblasti - soupeři pokročili také v oblasti systému zavěšení a tlumičů, což se snaží dohnat.

Po Velké ceně Británie navíc řekl: "Je to velmi těžké. Upřímně máme tu a tam nějaké nové díly, díky kterým dosahujeme pokroku. Jediným problémem je to, že ostatní dělají totéž, takže se toho na našem postavení ve srovnání s ostatními moc nemění."

img-responsive

Poslední verze zadního křídla a podlahy v Silverstone nefungovaly | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Zlepšujeme se a v určitých oblastech jsme se zlepšili opravdu hodně, ale velmi často to je překryto, řekněme dalšími většími faktory. Jako příklad může posloužit to, co jsme zažili s novým zadním křídlem nebo ty nepravděpodobné a pro nás nejhorší trať a počasí. To všechno zakrývá a maskuje naše zlepšení, které jsme dosáhli, takže to je těžké," pokračuje ruský pilot.

V určitých ohledech jsou podle něj vůči středu pole "celkem konkurenceschopní," v jiných ale ztrácejí. S jinou strategií - zastávkou během safety caru, podle něj mohli v Silverstone dokonce dojet na bodech, přestože kvůli změně zadního křídla s oběma vozy museli startovat z boxové uličky.

img-responsive

Přední část podlahy s deflektory vozu FW41 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Svým 14. místem byl velmi zklamaný, zatímco Stroll dojel 12. Po první zastávce před výjezdem safety caru měl "velké vibrace a absolutně žádnou přilnavost. Po restartu byla první dvě kola jen o udržení auta na trati. Jen jet a doufat, že po určitém množství kol se situace vrátí pod kontrolu."

"Částečně se to stalo, ale když se podíváte kolem, tak všichni byli na čerstvých měkkých pneumatikách. Přilnavost se nedala srovnávat, a to žel v můj neprospěch. Když jste závodním jezdcem a chcete bojovat o pozice, tak to je zkrátka velmi bolestivé cítit to, co jsem pociťoval v posledním stintu," dodává Sirotkin.



Diskuze:

Počet příspěvků: 2 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu