Renault kvůli "drastické" změně a vylepšení vozu téměř zastavil vývoj

Petr Hlawiczka, 18. srpna 2017, 06:50 Google+

Šéf Renaultu Cyril Abiteboul prozradil, že jeho tým musel na chvíli přerušit vývoj vozu kvůli "drastickému" vylepšení, které nasadil v Silverstone.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 19.08. 10:12) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg před závodem v Silverstone

Nico Hülkenberg před závodem v Silverstone | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Velký balík vylepšení čítající novou podlahu se objevil na voze Nica Hülkenberga během závodního víkendu ve Velké Británii. Ihned došlo k citelnému nárůstu výkonnosti a vypadalo to, že německý pilot skončí v první pětce, než se objevil problém se systémem pro rekuperaci energie, který vedl k jeho poklesu na šesté místo.

V Rakousku, kde byl dle našeho power-performance indexu zveřejňovaném v analýze sektorů na osmé příčce, najednou vyskočil na čtvrté místo v pořadí relativní výkonnosti týmů. Po Mercedesu, jehož vozu s nejdelším rozvorem okruh sedl, dosáhl Renault největšího pokroku ze všech.

Abiteboul nyní přiznává, že kvůli přípravě většího balíku moc novinek v předchozích závodech nenasazovali - učinili jen pár drobných úprav, které vedly ke zvýšení závodní rychlosti na úkor té kvalifikační: "Věděli jsme, co chceme udělat, ale zároveň jsme si uvědomovali, že šlo o drastickou změnu ve filozofii vozu a že zabere trochu času. Do určité míry jsme vývoj téměř zastavili, protože jsme tuto část potřebovali."

img-responsive

Nico Hülkenberg během Velké ceny Británie 2017 - všimněte si vysokého sklonu, který pomohl zvýšit přítlak difuzoru i předního křídla | foto: Renault Sport F1

"Otevřel se nám tím nový prostor pro vývoj přední části vozu, střední části vozu s deflektory a také jeho zádi. Když to teď máme hotovo, tak toho přijde mnohem více, což se projeví ve zbytku sezóny," očekává šéf Renaultu další pokroky.

"Začali jsme s velmi rozumnou platformou, pokud jde o kvalifikaci, ale nedokázali jsme ji přetavit v závodní rychlost. Proto jsme učinili ohromné množství změn na voze, které byly počátečním bodem, kdy jsme se vzdali trochu kvalifikační výkonnosti ve prospěch té závodní, aby bylo vyvážení aerodynamiky, mechanické vyvážení, zavěšení a všechno v neděli trochu konkurenceschopnější," pokračuje pro Autosport Abiteboul.

img-responsive

Cyril Abiteboul (vlevo) a Jérôme Stoll pozorují pokroky Renaultu | foto: Williams F1 Team

Renault, který druhým rokem plní roli továrního týmu francouzské automobilky, tak podle něj dokázal překonat své potíže, a začal dosahovat pokroků, jak dokládá úspěšnost balíku nasazeného ve Velké Británii. "Šlo o skvělou satisfakci, když jsme v Silverstone pozorovali zlepšení. Zároveň ale také potvrdilo, že tým, který se snažíme vybudovat, se stává silnějším."

"Samozřejmě se toho hodně proinvestovalo, nabrali jsme mnoho nových lidí a nové talenty, novou energii, což vytváří dobrou atmosféru. Scházela nám jedna věc - potvrzení všech těch věcí na dráze. Silverstone toho snad bylo prvním dokladem," doufá Abiteboul v lepší časy.

Vytisknout

Diskuze: Renault kvůli "drastické" změně a vylepšení vozu téměř zastavil vývoj

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 19.08.2017 10:12 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne s McLarenem při testech v Maďarsku

Zkušenosti se začínají vyplácet, po přestávce budu ještě lepší, říká Vandoorne

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  3. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. V pátek byli v Austrálii nejrychlejší Norris a Leclerc

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud