Ferrari ve snaze zvýšit šanci na zisk titulu přiveze do Silverstone nový motor

Ferrari pro Británii chystá nový motor

Ferrari pro Británii chystá nový motor | foto: Scuderia Ferrari

Mercedes své potíže se zahříváním pneumatik zřejmě vyřešil a v posledních závodech měl nad Ferrari navrch. Co v Maranellu chystají pro to, aby udrželi Sebastiana Vettela na čele šampionátu a dostali se na první místo i mezi konstruktéry?

Rychlý okruh v britském Silverstone, kde se bude závodit hned po Rakousku, by měl Ferrari sedět - totéž ale tvrdí Mercedes, který letos postavil auto s nejdelším rozvorem.

Scuderia proto v Anglii nasadí novou verzi své pohonné jednotky, která má být o poznání výkonnější díky novým pístům (vrací se ocel) a novému systému mikro-vstřikování (tlak ve spalovací komoře má dosahovat 400 barů a kompresním poměr 16:1), nový benzín chystá i jejich palivový partner Shell. V Itálii píšou dokonce o zisku až 50 koní, což bych bral spíše s rezervou.

U Vettela půjde o třetí motor v letošní sezóně. V Baku ho vystrašil únik chladicí kapaliny z motoru, proto před kvalifikací do vozu vrátili první motor z dřívější části sezóny - na kontě už má 4822 km! Příští víkend v Rakousku použije druhý motor, který tento týden zkoumali v Maranellu.

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Ázerbájdžánu

Stav použitých součástí pohonných jednotek po Velké ceně Ázerbájdžánu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Obě Ferrari pak v Silverstone, který je citlivý na výkon motoru a efektivní aerodynamiku, použijí třetí motor. Za posledních 10 let tam italská stáj vyhrála pouze dvakrát.

Zajímavý byl také vývoj v technické oblasti, když FIA před Baku obeslala týmy s další, přísnější technickou směrnicí týkající se spalování oleje. V padoku se hovořilo o tom, že byla namířena proti Ferrari, které toho podle soupeřů stále do určité míry využívalo.

Pirelli učinilo před Silverstone také změnu, když oznámilo, že doručí měkčí pneumatiky. Tvrdé směsi podle nich letos už znovu neuvidíme, podle dodavatele jsou příliš tvrdé. I když jsou pneumatiky na britském okruhu vystavovány vysoké zátěži, tak se tam letos dočkáme super-měkkých, měkkých a středně-tvrdých směsí. (podobně jako ve Spa i v Suzuce později).

img-responsive

Jezdci Ferrari se v Silverstone můžou těšit na nový motor, porazí tam Mercedesy? | foto: Scuderia Ferrari

Mercedes se sice se zahříváním pneumatik trápil, ale po Monaku provedl rozsáhlou analýzu a své problémy dokázal vyřešit. Našel lepší nastavení a pomáhá také snižování hmotnosti jejich vozu, což umožňuje ho lépe vyvážit.

V Silverstone tento týden také potvrdili upravený rozvrh závodního víkendu. Diváci se dočkají vozů na trati už ve čtvrtek - půjde ale jen o Formuli 2 a GP3, nikoliv o monoposty F1. To se zdá být součástí dlouhodobější strategie, aby organizátoři mohli vydělat více peněz. Vstupné ve čtvrtek činí 1200 korun (40 liber) pro dospělé, 600 korun (20 liber) pro děti (do 10 let zdarma). V neděli ale cena lístků na tribuny vystoupá minimálně na 7800 korun (260 liber) a obecný přístup na okruh kdekoliv na trávu za 5540 korun (185 liber).

Diskuze:

Počet příspěvků: 9 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu