Vylepšení fungují, schází výkon motoru, tvrdí Red Bull. Kdy udělá další pokrok?

Daniel Ricciardo ve Velké ceně Španělska ztratil na vítěze 75 sekund

Daniel Ricciardo ve Velké ceně Španělska ztratil na vítěze 75 sekund | foto: Red Bull Content Pool

Red Bull po zlepšení v Barceloně chystá další várku nových dílů pro svůj domácí závod v Rakousku na začátku července.

Minulý víkend debutoval vylepšený monopost RB13 na dráze v Barceloně s novým balíkem. Obsahoval konečně zajímavé detaily na předním křídle, bočnicích, deflektorech i na difuzoru - dostal se tak na úroveň špičkových týmů, kteří s podobnými prvky nastoupili na počátku sezóny v Austrálii.

Nový aerodynamický balík splnil očekávání
V kvalifikaci skončil 0,6 sekundy za Mercedesem, v závodě však Daniel Ricciardo ztratil 75 sekund. Tým si však vylepšení pochvaloval a deficit zdůvodňoval šetřením motoru: "Je zaručené, že by byl mnohem blíže, pokud by nešetřil svůj motor. Měl na ostatní náskok půl minuty a my jsme obecně raději hleděli dopředu než dozadu."

"Může se zdát, že tohle byl závod, v němž jsme nasadili velký balík vylepšení, a přesto jsme tolik ztráceli, ale upgrade opravdu splnil svůj úkol. Max na pole-position ztratil 0,6 sekundy, což jo o obrovský kus méně, než tomu bylo v posledních týdnech.

Ale auto už hlavně nebylo takovou řvoucí primadonou a fungovalo dobře v mnohem větší škále podmínek. To se bude dobře hodit později v sezóně, pokud dostaneme konkurenceschopné koně," odkazuje na ztrátu Renaultu, který svými motory Red Bull pohání.

img-responsive

Daniel Ricciardo si vylepšený Red Bull v Barceloně pochvaloval | foto: Red Bull Content Pool

Motor Renault schází výkon a spolehlivost
Jeden inženýr rakouského týmu uvedl: "Pokud bychom mohli jezdit na maximální výkon, pak bychom nebyli moc daleko od Mercedesu a Ferrari. Ale kvůli spolehlivosti to zatím nemůžeme udělat." Renault potíže se spolehlivostí na stolici stále ladí, kvůli nim odložil nasazení vylepšené specifikace až na konec července, navíc má dojít k menšímu nárůstu výkonu, než se očekávalo (0,1 místo 0,3 sekundy na kolo).

Někteří z letošního propadu Red Bullu viní různé zájmy Adriana Neweyho, jenž se v posledních letech věnoval zajímavým projektům mimo F1. "Adrian chtěl zpětnou vazbu od jezdců, aby lépe pochopil auto a určil směr pro budoucnost. Zkoumáme, na které z našich nástrojů se můžeme spolehnout a na které ne. Širší pneumatiky mají na aerodynamiku větší dopad, než jsme si mysleli," přiznal šéf týmu Christian Horner.

img-responsive

Širší pneumatiky daly Neweyho týmu letos zabrat | foto: Red Bull Content Pool

Další významné vylepšení v Rakousku
V příštím závodě v Monaku Red Bull nasadí jen pár vylepšení souvisejících s maximálním přítlakem pro závod v uličkách známého přímořského letoviska, v Kanadě pak nasadí zvláštní balík pro nízký přítlak. Dalšího velkého vylepšení se tak monopost RB13 dočká dle plánu až doma v Rakousku za necelé 2 měsíce.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu