PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "První řada, to není špatné, i když..." shrnuje Räikkönen

Jana Šrámková / Petr Hlawiczka / Albert Hadáček, 29. dubna 2017, 15:13 Google+

První řada pro Ferrari, to se naposledy stalo ve Francii v roce 2008. Stříbrné šípy se dnes musely sklonit před rudými vozy z Maranella. Jak hodnotí dnešní kvalifikaci jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 29.04. 15:39) Napište svůj názor
Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen v závodě v Bahrajnu

Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen v závodě v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

FERRARI

Sebastian Vettel, 1. místo
Měl jsem dobrý start do kvalifikace a cítil jsem se celkem pohodlně. V Q2 jsem trochu ztratil rytmus, první jízda v Q3 nebyla moc čistá, tak jsem si to nechal na konec a v posledním sektoru jsem čas trochu zlepšil.

Pak jsem věděl, že jsem vpředu, ale ihned jsem zapnul rádio: 'Řekněte mi, jak jsou na tom ostatní, jak jsou na tom ostatní?' Když jsem dostal zprávu, že to máme, tak jsem byl v sedmém nebi. Auto je toto odpoledne fenomenální.

Kimi Räikkönen, 2. místo
Pochopitelně naším cílem je být v čele. Během tohoto víkendu byl můj pocit z auta o hodně lepší, ale dostal jsem se do provozu v posledních kolech a pneumatiky už nefungovaly tak dobře, jako během prvních kol. Bylo to náročné, snažil jsem se dostat zpátky v poslední zatáčce, ale nevyplatilo se to. Jsem spokojenější než v minulých kvalifikacích sezóny, ale myslím, že jsem měl vše potřebné k tomu být dnes na čele. Ale první řada pro tým, to vůbec není špatné.

MERCEDES

Valtteri Bottas, 3. místo
Z výsledků jasně vidíme, že bylo Ferrari dnes rychlejší. Bylo to těsné, ale nakonec ne dost. Upřímně řečeno, měli navrch během celého víkendu, byli schopni z pneumatik dostat víc, zvlášť z ultra měkké sady. Tam jsme se včera trápili a i když jsme se zlepšili, nebylo do dostatečné. I tak to byl dobrý týmový výkon, bylo to hodně blízko, jsme ve druhé řadě a počítá se až závod. Zde to není tak hrozné, pěkně dlouhá cesta do zatáčky číslo dva.

Lewis Hamilton, 4. místo
Po dnešku je stále všechno ve hře, alespoň jsem stále v té skupince [bojující o vítězství]. Akorát jsem dnes nebyl dostatečně rychlý, všechno to bylo v posledním sektoru - půl sekundy, takže je na čem pracovat.

Ferrari jsou v kvalifikaci a obecně v závodním režimu nejrychlejší, takže to bude zajímavé pozorovat, jak si zítra povedeme. Můj cíl je ale samozřejmě pokusit se dostat dopředu, včerejší dlouhé jízdy byly také celkem bídné, takže doufám, že zítřek bude lepší.

Toto Wolff, šéf týmu
Mohli jste vidět, že jsme potřebovali pár kol, než se pneumatiky dostaly do správného provozního okna a bylo třeba čistých kol, potom je to jednodušší. A když se to nepovedlo, nebylo by z toho skvělé kolo. Čím širší to okno pro správnou teplotu je, tím rychlejší jste. A čím je to okno menší, tím je to náročnější a to přesně tu teď sledujeme. Ferrari má auto s větším provozním oknem pro teplotu a fungování pneumatik. A je jedno, jestli je to v Bahrajnu, kde je teplo, nebo v Soči, kde je chladněji. Je to prostě velmi dobré auto. Bylo to dnes náročné, hodně toho musíme zanalyzovat a poučit se. Musíme se na to podívat. 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 5. místo
Abych byl upřímný, tak bych spíše sledoval čas než umístění. Páté místo bylo dnes maximum, na jaké jsme měli. Ten rozestup je velký, ale my víme, že tento okruh nepatří mezi naše nejoblíbenější, což samozřejmě není nikdy dobré. Loni jsem na pole position ztrácel asi 1,7 vteřiny. Loni jsme z toho byli o dva závody později udělat pole position v Monaku, takže člověk nikdy neví.

Náš zítřejší cíl je zůstat mezi nejlepší pětkou. Jen těžko budeme bojovat s kluky před námi, ale i tak by to mohl pro diváky být zajímavý závod, hlavně souboj mezi Mercedesem a Ferrari. My spíše budeme bránit naší pozici. Zítra bychom si mohli slušně zabojovat třeba s Williamsem. 

Max Verstappen, 7. místo
Bylo to špatné až v Q3, na konci druhé části jsem ztrácel hodně přilnavost. Na to se pak nabalily problémy s gumami a tak dále. Pak to šlo už z kopce. V Q3 chcete být rychlejší a zlepšovat čas, ale já byl mnohem pomalejší.

Christian Horner, šéf týmu
Daniel dnes získal maximum. Max vypadal v úvodních částech rychlejší, ale nakonec mu to nevyšlo a dostal se před něj Massa. Takže jsme pátí a sedmí. A páté místo, to je to nejlepší, co jsme tu zatím dosáhli, ale zároveň to znamená, že je zítra před námi kus práce.

WILLIAMS

Felipe Massa, 6. místo
Byla to skvělá kvalifikace. Je skvělé vidět, že jsme mezi oběma  Red Bully. Byli v úvodních závodech lepší než my, ale tenhle okruh nám sedí a bojovali jsme s nimi. Se startovní pozicí jsme spokojeni, možná s nimi budeme zítra opět schopni bojovat. Já pro to zkusím udělat maximum, jsem velmi motivovaný a doufám, že nám vše vyjde a budeme mít dobrý závod.

Lance Stroll, 12. místo
Bylo smolné, že jsem se nedostal do první desítky, myslím, že to totiž bylo možné. Ale pokazilo se to asi na konci Q2. Neměl jsem zahřáté pneumatiky jak bych si přál a to je tu důležité. Měl jsem dobrý start, ale potom jsem ztratil přilnavost v posledním sektoru, udělal pár chyb a nebylo to skvělé. Byl jsem o pár desetin výš, ale neudržel si to. Měli jsme na víc. Co se pneumatik týče je to tu náročné, ale z této pozice se dá startovat. Je to dlouhý závod a uvidíme, snad budeme mít štěstí na naší straně.

Paddy Lowe, technický ředitel
Je fantastické získat šesté místo s Felipem. Rozdělili jsme Red Bully, což to udělá zajímavým pro zítřejší závod, protože naše rychlost vypadá konkurenceschopně. Lance je tu nováčkem a vzhledem k tomu odvedl slušnou práci. Pro všechny je to tu náročné co se pneumatik týče (jako každý rok) a během jízd jsme se měli co učit (za pochodu). Těšíme se na vzrušující závod. Dobrá práce týme, zatím bez potíží. A také gratuluji Ferarri k první řadě, kterou získali poprvé od roku 2008, to tam ještě byl Felipe a Rob Smedley!

RENAULT

Nico Hülkenberg, 8. místo
Myslím, že to bylo maximum s vozem, který máme, takže to je dobré odpoledne. Výzvou bude závod, naše rychlost v nich zatím byla horší, takže zítra se opravdu ukáže, jak si stojíme s našimi novinkami. Dáme do toho vše, jako vždy, a snad získáme dost bodů.

Jolyon Palmer, 16. místo
Musím říci díky celému mému týmu garáži, odvedli opravdu kus práce a byli úžasní. Tlačil jsem na to příliš a najel na obrubník a potom jsem vyjel do bariéry. Nejel jsem v tréninku, tak jsem musel dohánět, ale v závodě se může stát cokoliv, tak doufejme v lepší den.

Alan Permane, sportovní ředitel
Je dobré být opět v první desítce. Nico ukazuje, že je stabilně v první desítce a to je skvělé. Věříme, že z auta dostaneme víc díky novinkám. Bohužel Jo měl jasně rychlost bojovat o Q3, ale nevyšlo to. Co se závodu týče u Nica to vypadá jasně vzhledem ke startovní pozici. Jolyon musí využít strategie a každou možnost, která se naskytne, aby z auta dostal veškerou rychlost.

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 9. místo
Nebylo to ideální, ale s výsledkem nakonec můžeme být spokojeni. Nezajel jsem perfektní kolo, stále si myslím, že jsme mohli mít víc a když jsou rozdíly tak malé, i jedna desetina znamená pár míst. Nebylo lehké pracovat s pneumatikami, také se změnily podmínky na trati oproti včerejšku. To ale myslím ovlivnilo všechny. Klíčem bude zítra dobrý start a čistý nájezd do druhé zatáčky. Je to náročné a bývá tu hodně rušno. Jsem optimistický a myslím, že můžeme na startu získat pár míst.

Esteban Ocon, 10. místo
První Q3 v mé kariéře a jsem spokojen. Tým odvedl skvělou práci, že zlepšil vůz a cítil jsem se dobře. Udělal jsem malou chybu a tak jsem trošku frustrovaný, protože jsem měl možnost být ještě víc, ale když budeme mít čistý start, je zítra o co hrát. Důležité bude získat víc bodů.

Robert Fernley, zástupce šéfa týmu
První desítka byla cílem a je povzbudivé vidět, že se tam dostaly oba vozy. Letos poprvé. Tým odvedl skvělou práci a získal z auta víc, výsledek to prokazuje. Kola v Q3 byla dobrá, ale oba piloti cítili, že mohli získat víc. I tak pátá řada ukazuje nejlepší kvalifikační výsledek letošního roku a dává nám šanci získat dost bodů.

TORO ROSSO

Carlos Sainz, 11. místo
Zatím je to tu jak na horské dráze, včera nám chyběl správný rytmus, ale dnes se vše spravilo a tým odvedl skvělou práci, takže se nám podařilo dohnat zbytek. Byla to hodně těžká kvalifikace, jelikož se rychle zahřívaly gumy. Moje nejlepší kolo bylo asi to první v Q2, ale zdržel jsem se za Hamiltonem a nemohl jsem to zlepšit.

Daniil Kvjat, 13. místo
Po ranním tréninku jsem s výsledkem spokojen. Auto se neřídilo lehce a měl jsem i pár problémů, které jsme nebyli schopni zcela vyřešit před kvalifikací. Ale jel jsem dobře a jsem se svým kolem spokojen. Zítra uděláme maximum, abychom se dostali na body.

James Key, technický ředitel
Zatím to nebyl jednoduchý víkend. Měli jsme potíže podobné ostatním týmům a snažili se najít přilnavost. Bohužel se dnes trošku cítíme jako oběti. V pátek jsme jeli konzervativně, takže jsme věděli, že musíme ráno pár věcí vyřešit. Zároveň jsme udělali pár změn v nastavení a to zlepšilo vyvážení a trošku zlepšilo chování pneumatik. V kvalifikaci se problémy zdvojnásobily, protože na závěrečné sadě se ani jeden pilot necítil dobře co se přilnavosti týče. Možná vyjeli moc brzy. A to znamenalo horší pozici a konec v Q2. Celkově si myslím, že to je hodně těsné, trošku jsme ztratili půdu pod nohama a musíme to napravovat. Bohužel Carlos dostal penalizaci v Bahrajnu, takže odstartuje jedenáctý. Zítra nás čeká výzva a samozřejmě k tomu musíme přistoupit s dobrým plánem a udělat maximum dostat se do první desítky.

HAAS

Kevin Magnussen, 14. místo
Jako tým jsme se trápili víc než v předchozích závodech. Není to perfektní, ale maximum, co jsem mohl získat. S perfektním kolem možná bylo 11 místo na dosah, ale bylo to hodně těsné... Hodně. Nemyslím, že někdo zajel perfektní kolo, takže tak to prostě je. Být v této skupince je od týmu dobrý úspěch. Měli jsme trošku smůlu i díky brzdám, ale i tak máme dobré auto. Snad se po startu posuneme a budeme mít dobrý závod.

Romain Grosjean, 20. místo
Byl jsem od včerejška s autem nespokojen. Něco nefunguje a navíc se objevily žluté vlajky, když jsem se snažil zlepšit. To musíme vyřešit! Tohle je potřetí, co se to Haasu stalo, kvůli žlutým vlajkám jedno auto pryč z kvalifikace. To je příliš. Kevin byl s autem spokojen, já ne. Nejsou to brzdy, jen nedělá to, co bych chtěl. Zítra to bude těžké.

Günther Steiner, šéf týmu
Náročný den. Jako na horské dráze. Nezajeli jsme maximum, co jsme mohli. Romain je poslední, i když po penalizaci se o místo posune. To neobhajuje rychlost. Zase jsme měli smůlu se žlutými vlajkami. Kevin měl na jedenácté místo, byl hodně blízko, možná i na Q2, ale nevyšlo to. Zítra uděláme maximum.

MCLAREN

Fernando Alonso, 15. místo
Je neskutečné, kolik času jsme schopni ztratit na rovinkách. V prvním sektoru to bylo 1,3 vteřiny a je tam jen jedna zatáčka, v té nemíváme problémy. Ty jsou na rovinkách, tam dokážeme ztratit i 2,5 až 3 vteřiny na kolo. To jsme věděli ještě předtím, než jsme sem přijeli, ale i tak se chcete pořád posouvat. Moje kolo v Q1 bylo de facto perfektní, těžko bych ho ještě zopakoval. V Q2 už to bez chyb nebylo. Na svého parťáka jsem ve stejném voze udělal 7 desetin a to se jedná o vítěze všech sérií, které jezdil před F1. Pořád se tedy cítím v absolutní formě, ale situace je bohužel taková, jaká je.

Stoffel Vandoorne, 17. místo
Budeme startovat z chvostu startovního roštu, budeme se soustředit na co nejlepší výkon. Pro nás je předjíždění těžké, ale může se stát spousta věcí, takže doufáme v lepší den.

Každý víkend toho o autě poznáme více. Když jsme sem přijížděli, tak jsme věděli, že tady nebudeme mít moc novinek a že to bude těžké. Pokud jde o Hondu, nevím, jestli jejich vylepšení motorgenerátoru funguje. Měli jsme nějaké potíže s MGU-K, takže to je spíše otázka pro ně.

Eric Boullier, sportovní ředitel
Věděli jsme, že to bude náročné. Stoffelova penalizace kvůli MGU-K znamenala, že bude pravděpodobně startovat z chvostu. A je to tak. Bude to náročné, ale bude tvrdě bojovat. Je dobré vidět tohoto bojovného ducha i za těchto podmínek. Fernando jel typicky a nechal na trati vše. Vypadal na trati skvěle a doufáme, že mu brzy poskytneme balík, který bude lépe vyhovovat jeho neskutečnému talentu. A to raději dříve než pozdě. Zítra budeme chtít využít každou příležitost. 

SAUBER

Pascal Wehrlein, 18. místo
Nemohu být spokojen. V posledním kole jsem udělal chybu, to mě stálo čas. Celkově jsem měl potíže s vyvážením auta. Také naše nejvyšší rychlost na rovinkách není dostatečná. Pneumatiky se tu chovají oproti Bahrajnu jinak, ale to platí pro všechny. I tak uděláme zítra v závodě maximum.

Marcus Ericsson, 19. místo
Zklamání. Myslím, že jsme udělali pokrok, ale bohužel jsme měli problém s motorem a pro kvalifikaci to nebylo zcela opraveno. Jsem si jist, že zítra to bude v pořádku. Navíc se objevily žluté vlajky v mém posledním kole. Mohli jsme být blíž Q2, kdyby nebylo těchto problémů, ale tak to občas je. I tak jsem pozitivní, že se posouváme správným směrem.

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "První řada, to není špatné, i když..." shrnuje Räikkönen

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 29.04.2017 15:39 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Ferrari během tréninků v Soči

Analýza sektorů: Bottas promrhal pole-position, Ferrari stáhlo náskok Mercedesu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud