Dočká se Honda pomoci od strategické skupiny Formule 1?

McLarenu a hlavně Hondě se doposud nedaří, jak si představovala

McLarenu a hlavně Hondě se doposud nedaří, jak si představovala | foto: McLaren

V rámci dohody uzavřené mezi výrobci vozů F1 a FIA před 12 měsíci a platné do roku 2020 byl zakomponován i plán, který by měl zajistit konkurenceschopnost a přibližně stejnou úroveň všech zúčastněných motorů v F1.

Automobilová federace FIA uvedla, že po prvních třech závodech sezóny 2017 provede analýzu potenciálu každé pohonné jednotky a pokud bude rozdíl mezi nimi při simulaci na barcelonském okruhu větší než 0,3 vteřiny, bude požádána Strategická skupina, aby zasáhla. 

"Prověříme každý vůz v každém kole v prvních třech závodech, vytěžíme tak nejlepší informace té které pohonné jednotky a poté stanovíme průměr. To nám poskytne index výkonu pohonné jednotky každého výrobce. Pak tento index převedeme na okruh Circuit de Catalunya a porovnáním získáme rozdíl na jedno kolo barcelonské trati," uvedl před rokem šéf motorové sekce FIA Fabrice Lom u příležitosti španělské Grand Prix.

img-responsive

Eric Boullier je ohledně případně pomoci značně skeptický | foto: McLaren

Zdá se, že nyní může nastat takový případ "pomoci" u Hondy, která má od prvních testů potíže s výkonem a spolehlivostí, nepodařilo se jí dosáhnout očekávaného pokroku spojeného s novou koncepcí vozů. Před nejnovějším zasedáním Strategické skupiny v pondělí tak může dojít k debatě, zda a jakou pomoc Hondě poskytnout. Hovořit o této oblasti hodlá i závodní ředitel McLarenu Eric Boullier, ačkoliv on sám je ohledně jakékoli pomoci japonskému výrobci motorů skeptický.

"Je to něco, co musíme pozvednout. Jsme dnes v pozici, kdy si vůbec nejsem jistý, zda si ostatní přejí, abychom vytěžili z pohonné jednotky větší výkon, ale domnívám se, že pro F1 by bylo spravedlivější, aby podmínky byly vyrovnané. Nemíním tím pomoci někomu tak, aby porážel nejlepší motory, ale abychom se dostali do onoho okénka 0,3 vteřinového odstupu. Pro F1 by to bylo rozhodně lepší a spravedlivější. I pro další výrobce vozů a motorů F1 to bude atraktivnější, pro jejich případné zapojení do F1, stejně tak pro fanoušky, protože to přinese větší závodění. Takže pomoc by se sama nabízela, jenže jsme ve světě tvrdé konkurence a hodně lidí možná nebude chtít, abychom byli její součástí," medituje Boullier.

Diskuze:

Počet příspěvků: 7 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu