Wehrlein vzkazuje kritikům: Neznáte moji situaci, zranění bylo těžší, než si myslíte

Robert RoBertino Pavelka, 13. dubna 2017, 14:10 Google+

Pascal Wehrlein prožil začátek sezóny jako na houpačce. Nejdřív bylo jasné, že u krachujícího Manoru nebude moci dále pokračovat, nebyl uznán za hodného místa u Mercedesu, a když konečně podepsal týmu Sauber, přišlo zranění v Závodě šampionů.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 14.04. 13:19) Napište svůj názor
Pascal Wehrlein se konečně cítí připraven pro závodní nasazení

Pascal Wehrlein se konečně cítí připraven pro závodní nasazení | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Jak jsme už několikrát informovali, nevypadal incident v Miami, kde se závod v lednu tohoto roku jel, jako zásadně dramatický. Wehrlein po lehké kolizi s Massou a následném kontaktu s bariérou sice skončil koly vzhůru, ale z vozu vystoupil a nevypadalo to na nějaké zvláštní problémy. Ty nastaly až před prvními předsezónními testy, kde byl Pascal nahrazen Antoniem Giovinazzim. I když v druhé sadě do vozu usedl, pořád to nevypadalo, že by byl úplně fit. Vše vygradovalo při tréninku na Grand Prix Austrálie, kde byl dvaadvacetiletý Němec nahrazen po dvou trénincích opět Giovinazzim.

Někteří piloti adresovali Wehrleinovi rozporná stanoviska a vyjádřili údiv nad jeho rozhodnutím nestartovat v Grand Prix Austrálie a Číny. Stalo se tak po dohodě s vedoucí týmu Monišou Kaltenbornovou a konzultaci s Toto Wolffem (Mercedes) s tím, že Wehrlein využije absence v Číně k tomu, aby nabral opět plnou kondici. A v čem tedy spočívala ona rozporuplnost jeho soupeřů? Někteří piloti a odborníci v paddocku se domnívali, že Pascal měl zkusit za každou cenu závodit, protože pilotování vozu je nejlepším způsobem, jak se udržet fit.

img-responsive

Moniša Kaltenbornová Wehrleinovo rozhodnutí podpořila | foto: Sauber Motorsport AG

"Moc mě nezajímá, co říkají ostatní, protože mojí situaci detailně neznají. Přesto ji komentovali. Myslím, že to pro mě bylo správné rozhodnutí a stejný měli i Moniša a Toto. Co říkají moji soupeři, to je jejich věc. Pokud nevíte, jaký typ zranění někdo utrpěl, neměli byste ho kritizovat. To je příliš jednoduché. Zranění nebylo sice nijak vážné, také jsem teď v pořádku, ale kdyby šlo jen o nějaké bolesti svalů nebo něco podobného, myslíte, že by Sauber a Mercedes souhlasil, abych se vzdal účasti v závodě? Ano, slyšel jsem pár negativních komentářů, ale ty mi nijak nevadí," komentoval Wehrlein situaci v dějišti Grand Prix Bahrajnu.

Hlavní problém vězel možná v tom, že nebyl znám přesný rozsah Wehrleinova zranění - to vešlo ve známost teprve nedávno. Málokdo také věděl, že téměř čtyři týdny po nehodě v Race of Champions musel Pascal setrvat takřka v nehybném stavu, tedy prakticky od nehody až těsně před první testovací sérii.

"Zlomil jsem si tři obratle v oblasti hrudní páteře. Komprese byla docela malá, ale tři byly zlomené. Léčení bylo v pořádku, jenom svaly kolem ochably, když jsem je nemohl několik týdnů posilovat. Naštěstí regenerace probíhala velmi dobře. Poměrně dlouhou dobu jsem se nemohl hýbat, takže tím pádem došlo ke značnému omezení tréninku, v první řadě jsem se musel soustředit na posílení svalů," vysvětluje Wehrlein skutečné okolnosti nehody.

img-responsive

Pascal Wehrlein při pátečním tréninku v Austrálii | foto: Sauber Motorsport AG

Na Wehrleinovu kondici dohlíží fyzioterapeut Erwin Gollner, který je ve světě F1 považován za veterána, vždyť spolupracoval ještě s někdejším mistrem světa Jacquesem Villeneuvem. Pascal si ho nemůže pro jeho zkušenosti vynachválit.

"Od okamžiku, kdy jsem byl v pořádku, jsem pochopitelně hodně trénoval. Byl jsem v centru blízko Salzburgu a spolupracoval se mnou Erwin Gollner. Šlo o hodně intenzivní posilování, takže jsem tam strávil většinu času. Vím, v jakém stavu jsem se nacházel v Barceloně a v Melbourne, také vím, co jsem si mohl dovolit a v jaké kondici jsem byl. Mohu porovnávat s loňským rokem. Teď se cítím opravdu dobře a to mi dává dobré vyhlídky. Cítím se mnohem lépe, s Melbourne nechci srovnávat. Jsem teď zpátky u svého týmu a jsem připraven spolehlivě pilotovat svůj vůz. Bude to můj první letošní závod, za normálních okolností čím více závodů odjedete, tím je všechno snadnější. Ale za mě se domnívám, že jak budu v autě, bude všechno v pořádku. Necítím žádnou bolest a to je nejdůležitější. Trať je bez velkého převýšení, nemá moc hrbolů. Bude tu jen trochu horko, jinak je vše bez problémů," dodává Wehrlein.

Vytisknout

Diskuze: Wehrlein vzkazuje kritikům: Neznáte moji situaci, zranění bylo těžší, než si myslíte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 14.04.2017 13:19 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Dario Franchitti hodnotí Alonsovy šance

Jakým problémům bude Alonso čelit v 500 mil Indy? Slovo má Franchitti

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud