Obavy z úbytku předjíždění jsou zbytečné. Kdo má tento názor?

Robert RoBertino Pavelka, 20. února 2017, 13:45 Google+

Nová pravidla jsou od počátku spojována s očekáváním atraktivnějších závodů a častějších soubojů na trati. Ne všichni jsou o tom přesvědčeni a vyskytly se o předpovědi, že může dojít k opačnému extrému - soubojů o pozice bude ještě méně než dříve.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
V týmu Red Bull se očekává mnohem dramatičtější závodní projev

V týmu Red Bull se očekává mnohem dramatičtější závodní projev | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jako jeden z důvodů je uváděn větší přítlak, z toho plynoucí obtíže při jízdě v závěsu, horší funkce brzd a tím pádem i menší možnost soupeře předjet. Red Bull se však podobných scénářů nebojí, jeho techničtí specialisté předpokládají, že se naděje naplní a na tratích přibude mnohem více manévrů mezi jednotlivými piloty.

"Auta roku 2017 budou jednoznačně co do vzhledu agresivnější, budou mít větší pneumatiky a celkové mohou působit jako »svalnatější«. Padly už názory, že když je auto širší, tak bude obtížnější ho předjet. Ovšem s ohledem na aerodynamický efekt a větší přítlak - a čím více času strávíte na rovince - dostanete mnohem větší prostor k předjíždění než v dřívějších letech," domnívá se Pierre Wache, hlavní inženýr výkonnosti Red Bullu.

Podobný názor má i jeho kolega, šéf aerodynamiky Dan Fallows: "Čím větší přítlak auta produkují, tím více může být ostatními vozy ovlivněn jejich aerodynamický odpor - takže se může stát, že auta budou schopna jezdit mnohem blíže za jiným vozem a využívat větrného stínu na rovinkách, takže opravdu bude snažší předjíždět."

img-responsive

Změna se očekává i v chování pneumatik | foto: Pirelli

K tomu může přispět i nová strategie dodavatele pneumatik Pirelli. Italská firma hodlá využívat mnohem odolnějších směsí, které umožní, aby byli piloti ve svém závodním projevu mnohem tvrdší a nemuseli se ohlížet na tolik kritizované šetření pneumatik, jak tomu bylo v uplynulém období.

"Samotné pneumatiky jsou mnohem odolnější než ty předchozí generace, proto si myslím, že to závody pozmění - a nemusí to nutně být k horšímu. Já si myslím, že to Formuli 1 pomůže a potenciálně můžeme očekávat více předjíždění," připojuje se ke svým kolegům hlavní inženýr vozů Paul Monaghan.

Vytisknout

Diskuze: Obavy z úbytku předjíždění jsou zbytečné. Kdo má tento názor?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Model monopostu F1 v aerodynamickém tunelu Mercedesu

Proč se Mercedes nemůže dostat do formy? Wolff přiznává vážné problémy s korelací

Carlos Sainz v Austrálii

Šéf Red Bullu potvrzuje, že uvažují o Sainzovi jako o náhradě za Péreze

Pro pilota není nikdy příjemné, když se místo závodu jenom dívá - to platí i pro Logana Sargeanta

Proč Williams neměl v Melbourne rezervní vůz? Zpověď šéfa stáje

Lando Norris s McLarenem MCL38

"Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Sargeant závod vůbec nejel a Albon neskrýval rozčarování

PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

Fernando Alonso sice o body nepřišel, ale pohoršil si v pořadí

Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

George Russell skončil závod na první pohled děsivou havárií

GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

Start závodu v Austrálii

GRAFIA: Startovní rošt v Melbourne po penalizaci Péreze - těží z toho oba McLareny

Sergio Pérez a Christian Horner museli zkousnout Mexičanovu penalizaci

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

Hamilton prozatím tápe a v Melbourne mu brány Q3 zůstaly zavřené

KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Christian Horner, Daniel Ricciardo a Max Verstappen na pódiu po závodě v Malajsii

"Když vše vyjde, Mercedesu a Ferrari nastanou krušné časy," předpovídá šéf Red…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso vyfasoval trest za podíl na Russellově nehodě, pořadí se mění + VIDEO

  2. PROHLÁŠENÍ po závodě v Austrálii: Ferrari na vrcholu blaha, ostatní doufají ve zlepšení

  3. GP AUSTRÁLIE: Spanilá jízda Ferrari s dramatickou havárií v závěru

  4. KVALIFIKACE: Verstappen ve finále zabral, Leclerc zkazil poslední pokus, Pérez potrestán

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen skromný, Ferrari odhodlané

  6. "Na stříbrného Leclerca jsme měli, blížíme se Ferrari i Red Bullu," těší Norrise

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud