Honda nasadí další vylepšení motoru v Malajsii, McLaren za to ale bude penalizován

Motor Hondy

Motor Hondy | foto: Honda Racing F1

Honda plánuje nasazení dalšího vylepšení motoru v Malajsii příští víkend. Pro piloty McLarenu to ale bude znamenat, že budou na startovním roštu penalizováni, protože již vyčerpali svou letošní kvótu pěti kusů.

Před Spa vyčerpal japonský výrobce na inovaci své pohonné jednotky sedm žetonů. Tehdy se zaměřil na motor s vnitřním spalováním a turbokompresor. Pro závěrečnou část sezóny mu tak zůstaly tři žetony, které se chystá vyčerpat před Malajsií.

Fernando Alonso ale letos použil už sedm motorů a Jenson Button pět, což je maximum, které pravidla připouštějí. Proto se dá očekávat, že po nasazení dalšího vylepšení klesnou minimálně o pět pozic zpět. Honda se snaží vyhnout tomu, aby k tomu došlo v jejich domácím závodu v Suzuce za dva týdny.

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Malajsie 2016

Stav použitých součástí pohonných jednotek před Velkou cenou Malajsie 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Ve Spa jsme představili nový motor, s nímž musíme odjet devět závodů, takže budeme muset nasadit ještě jeden motor. Pokud je rozdělíte, tak by mohlo jít o Malajsii, Japonsko nebo USA. V Japonsku penalizaci dostat nechceme, proto dává smysl Malajsie. Stále o tom v týmu diskutujeme. Nemyslím si, že by mi fanoušci dovolili si vybrat trest v Japonsku. Nedovolili by mi vejít na okruh,"  říká sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa.

Dostanou vylepšený motor oba jezdci McLarenu? Toť "další bod, který prodiskutujeme. Nechci dostat obě auta dozadu z důvodů závodní taktiky a pořadí konstruktérů. Mohlo by to být lepší taktiku pro oba vozy rozdělit," vysvětluje pro Autosport Hasegawa.

img-responsive

Piloty McLarenu trest za nasazení dalšího vylepšení motoru nemine | foto: Honda

Na otázku, kterou část pohonné jednotky hodlají vylepšit nyní, odpovídá, že zřejmě půjde opět o spalovací motor - ale konečné rozhodnutí ještě nepadlo.

"Můžeme vylepšit jinou oblast, protože jakmile změníme spalování, tak nás to bude stát spoustu času při nastavování, a tomu letos nechceme už věnovat spoustu zdrojů," říká sportovní ředitel Hondy. Dalšími možnost pro vylepšení tedy tvoří "snížení váhy či tužší blok válců nebo jiná oblast, která by přinesla více výkonu."

Čerpání žetonů pro vývoj pohonných jednotek v sezóně 2016

Čerpání žetonů pro vývoj pohonných jednotek v sezóně 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu