Druhý závod sezony v tropických podmínkách nebude snadný. „Sepang je poměrně technickým okruhem s potřebou průměrného přítlaku. Dobrou trakci potřebujete především v zatáčkách 14 a 15, kdy následují dlouhé rovinky,“ vysvětluje Fin Raikkonen a dodává, že dostatek trakce umožní vyšší nájezdovou rychlost a tím i výrazně lepší čas na kolo.
„V prostřední sekci musí být vůz zase velmi dobrý při brždění. Okruh je náročný jak pro jezdce, tak pro jeho monopost, ale šířka až 15 metrů umožňuje různé ideální stopy, což usnadňuje předjíždění.“
Jeho týmový kolega Montoya řadí malajský okruh ke svým oblíbeným tratím. „Jezdí se tam fajn, je to většinou zajímavý závod, zvláště zatáčky 5 a 6 jsou výzvou a vzrušující. Vůz potřebuje mít dobré nastavení, snažíte se tam jet na hraně.“
Kolumbijec také hovořil o teplotách a náročnosti. Jezdci mohou ztratit 4 litry tekutin, v kokpitu panují až 50° teploty. Rychlosti přesahují 330 km/h a bude to druhý závod se stejnými motory, takže se dá očekávat větší počet odstoupení a potíží s vozy.
„Malajsie je vyhlášená svými monzunovými lijáky a teplotami, tak doufáme, že se netradiční povětrnostní podmínky z Austrálie nebudou opakovat i o tomto víkendu. Potřebujeme odjet několik závodů za normálních podmínek, abychom mohli zhodnotit přínos letošních změn v pravidlech,“ dodal CEO týmu F1 West McLaren Mercedes Martin Whitmarsh.
Foto: West McLaren Mercedes
McLaren: Rozhodovat bude více faktorů
Oba závodní jezdci stáje McLaren Mercedes se do Sepangu těší.
Další zprávy
-
V Evropě prudce stoupá počet případů spalniček. Nemoc ohrožuje miliony dětí
-
Zvrat v případu atentátu na Fica: Atentátník je na psychiatrii
-
Děsivý příběh: Chlapeček (4) spadl do kotlíku, ve kterém se vařil guláš
-
Helena Vondráčková prozradila, do kdy plánuje zpívat!
-
Svět má pandemii covidu za sebou. Vědci zjistili, jakou stopu v lidstvu zanechal
-
Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod
-
Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?
-
"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine
-
GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval