Honda: Na dostižení Ferrari bychom potřebovali 40 - 50 žetonů

Fernando Alonso s McLarenem MP4-31 poháněným Hondou při testech v Barceloně

Fernando Alonso s McLarenem MP4-31 poháněným Hondou při testech v Barceloně | foto: Honda Racing F1

Sportovní ředitel Hondy Jusuke Hasegawa vysvětluje zpoždění ve využívání žetonů pro vývoj pohonné jednotky. Na stažení náskoku by potřebovala 40 - 50 žetonů, k dispozici jich ale letos má pouze 14, proto si musí pečlivě vybrat, které zlepšení by bylo nejefektivnější.

Ostatní tři výrobci motorů - Ferrari, Mercedes a Renault, již nějaké žetony na zvýšení výkonnosti svých pohonných jednotek letos čerpali. Tento týden si posledně jmenovaný úspěšně vyzkoušeno nový agregát při testech v Barceloně, proto 2 kusy doveze do Monaka (jeden tam dostane Kevin Magnussen, druhý Daniel Ricciardo).

Čerpání žetonů pro vývoj pohonných jednotek v sezóně 2016

Čerpání žetonů pro vývoj pohonných jednotek v sezóně 2016 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Honda ale ještě stále nerozhodla, kdy nějaké žetony využije. Proč? "Z pohledu variací máme spoustu možností, ale žádná z nich není moc velká, proto nechce volit tuto možnost. Momentálně váhám, jestli nasadit takové vylepšení s využitím žetonů. To je ten důvod," odpovídá Hasegawa.

Je vůbec Honda schopná se dotáhnout na Mercedes či Ferrari? "To je těžké říct, ale technicky řečeno jsou naše návrhy - nemůžu prozradit čísla, ale jsou téměř na úrovni motoru Ferrari. Momentálně jí ale nedosahujeme."

img-responsive

Honda ví, jak se dostat na úroveň Ferrari, omezený počet žetonů ji to ale neumožňuje | foto: Honda Racing F1

"Pokud bychom tedy neměli systém žetonů a nasazovali bychom další díly, pak bychom se podle mě na takovou úroveň mohli dostat. Abychom toho dosáhli nyní, tak na to bychom potřebovali dalších 40 nebo 50 žetonů. Proto musíme počkat a vybrat si, která vylepšení budou pro stažení náskoku velmi efektivní," dodává pro Hasegawa.

Diskuze:

Počet příspěvků: 37 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu