Newey se obává zrušení žetonů: Ztráta Renaultu se zvětší

Robert RoBertino Pavelka, 6. února 2016, 19:40 Google+

Zpráva na začátku tohoto měsíce týkající se ukončení éry vývojových žetonů zvedla vlnu debat. Ne všichni jsou s tímto krokem spokojeni a domnívají se, že to přinese pouze další chaos v F1, hovoří se také o vytloukání klínu klínem.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 08.02. 10:54) Napište svůj názor
Adrian Newey varuje před rostoucími výdaji

Adrian Newey varuje před rostoucími výdaji | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Jak jsme informovali, ve středu 3. února informoval generální ředitel Renaultu Cyril Abiteboul o možnosti, že by od sezóny 2017 byl umožněn neomezený vývoj pohonných jednotek. Mělo by se jednat o reciprocitu za souhlas týmů se snížením cen motorů pro zákazníky na přijatelnou sumu 12 milionů eur.

V této souvislosti se ozval designér Adrian Newey a přirovnal tento krok k "nouzovému přistání Formule 1 na vodní hladině". Současně prohlásil, že tento krok bude znamenat "šílené výdaje". Na otázku agentury Reuters týkající se dopadů následujících po zrušení vývojových žetonů Newey stroze odvětil: "To je jasné, další výdaje!"

Potom se sedmapadesátiletý Brit rozhovořil: "Když se ohlédnete na někdejší schůzky technické pracovní skupiny z let 2012 - 2013, byla tu dohoda o zmrazení vývoje motorů, ale týmy které byly pozadu, měly přesto možnost ve vývoji pokračovat. To se už neděje.

Proto může dojít k šíleným výdajům... Částky, vynakládané velkými výrobci jsou neuvěřitelné, proto si myslím, že pro výrobce jako Renault, který není připraven na utrácení takového množství prostředků, bude toto řešení znamenat spíše zvětšení než zmenšení ztráty," říká Newey.

Výrobci motorů mohou inovovat své pohonné jednotky během celého roku, ale mají k dispozici pouze omezený počet vývojových žetonů pro danou sezónu. Původním záměrem bylo po následující sezóny tuto kvótu postupně snižovat, zatímco by uvolnění vývoje zmrazených dílů agregátů inverzně stoupalo. Adrian Newey je znám jako zásadní oponent platných motorových předpisů.

Vytisknout

Diskuze: Newey se obává zrušení žetonů: Ztráta Renaultu se zvětší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 08.02.2016 10:54 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas připouští, že ho mediální rej dokázal ovlivnit

Bottas připouští, že ho mediální šílenství ohledně Ferrari ovlivnilo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud