Renault: Vztah s Red Bullem "nikam nevedl"

Renault v názvu týmu zcela chyběl, na voze se mu dostávalo málo prostoru

Renault v názvu týmu zcela chyběl, na voze se mu dostávalo málo prostoru | foto: Infiniti

Renault hovoří o tom, co jej přimělo odkoupit tým Lotus a znovu tak do Formule 1 vstoupit jako konstruktér. K úspěchům by jim měl pomoci i návrat jejich bývalého technického ředitele Boba Bella.

Tento krok udělal kvůli tomu, že šlo podle nich o jediný způsob, jak se v F1 opět dočkat úspěchů. Často propíraný vztah s Red Bullem byl vždy složitý, i když vyhráli čtyři mistrovské tituly za sebou. Definitivně ale zhořkl až v roce 2014 po za zavedení turbomotorů.

Renault trápilo, že není dostatečně vidět, proto šéf jeho sportovního oddělení Cyril Abiteboul uvádí, že partnerství s Red Bullem "nikam nevedlo." A tak podle něj museli ve Francii zvolit odlišný přístup: "F1 představuje pro Renault určitou hodnotu, proto otázka zněla, zda jsme za ni schopni být v F1 úspěšní. Trvalo to rok se vrátit a s rozumnými podklady říct, že to je v rámci dané sady parametrů možné."

"S moderními pravidly to je velmi těžké být úspěšný jako dodavatel motorů, když nemůžete kontrolovat plný balík, protože potřebujete zvolit celistvější přístup k vozu, přistoupit k němu jako k systému včetně alokace zdrojů," pokračuje pro F1 Racing ředitel společnosti Renault Sport F1.

Renault se do F1 vrací jako konstruktér, pro své vozy zvolí zřejmě žlutočerné zbarvení

Renault se do F1 vrací jako konstruktér, pro své vozy zvolí zřejmě žlutočerné zbarvení | zdroj: F1NEWS.cz

Vztah dodavatel - zákazník s Red Bullem podle něj neměl moc velký smysl: "Frustrace, když jste ve vztahu zákazník - dodavatel s kýmkoliv, ale obzvlášť s Red Bullem, vychází z toho, že Red Bull investoval celé jmění do šasi v době, kdy pravidla určovala, že musíte investovat mnohem více do technologie motoru, abyste z ní mohli odvodit výkonnost a sportovní výsledky."

Renault je nyní opět konstruktérem. Má nyní svůj tým a z Red Bullu, jenž měl status jeho továrního týmu, se stává pouhý zákazník. Uvědomuje si ale, že musí být ve svých očekáváních pro letošní rok "skromný," obzvlášť když má sladit vývoj motorů ve Francii s vývojem šasi v britském Enstone.

Abiteboul nepochybuje o tom, že se výkon jejich pohonných jednotek zlepší: "První věcí je, že budeme mít luxus většího prostoru v rozpočtu. Celkově jsme ho více než zdvojnásobili, není úplně trojnásobný vůči tomu, co jsme měli dříve. A můžete očekávat celkem dost změn v organizaci a v nově vytvořených rolích, které by měly lépe překlenout to, co děláme v oblasti šasi a motoru."

K tomu by mu měl pomoci i návrat Boba Bella, který pracoval u Mercedesu jako technický ředitel. Bližší detaily o struktuře, vedení týmu a plánek má tým oznámit na počátku února v Paříži.

Diskuze:

Počet příspěvků: 65 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu