Oficiální prohlášení FIA a závazek výrobců motorů předložit vlastní návrh

PH, 25. listopadu 2015, 06:40 Google+

Mezinárodní automobilová federace potvrdila, že její návrh na alternativní motor od roku 2017 včera neprošel komisí F1. Na čem se se současnými výrobci pohonných jednotek dohodla a jak bude dále postupovat?

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 26.11. 19:34) Napište svůj názor
Teď je řada na současných výrobcích motorů - s čím přijdou v polovině ledna 2016?

Teď je řada na současných výrobcích motorů - s čím přijdou v polovině ledna 2016? | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Zamítnutí alternativních motorů se očekávalo vzhledem ke složení Komise F1, poměru hlasů a potřebné většině. Proti bylo 13 hlasů, mezi ně patřili i významní sponzoři Philip Morris či Rolex. Force India a Manor se zdrželi, pro byly oba týmy Red Bullu. Odpůrci z řad současných výrobců pohonných jednotek ale souhlasili s tím, že se pokusí řešit oblasti, na které Jean Todt a Bernie Ecclestone cílili se svým návrhem.

Na návrh Nikiho Laudy představí do 15. ledna 2016 Mezinárodní automobilové federaci své nápady s tím, že první schůzka se kvůli tomu uskuteční už tento týden v Abú Zabí, kde se pojede poslední závod letošní sezóny. Mimo jiné budou muset počítat s dodávkami svých motorů pro stanovený minimální počet týmů, bude-li to zapotřebí. Red Bull si od roku 2017 může dělat zálusk na kýžené pohonné jednotky Ferrari či Mercedesu, kteří mu signalizovali možnou pomoc.

FIA ve svém prohlášení uvádí: "Schůzka potvrdila čtyři věrohodné vyjádření zájmu o výrobu a dodávku levnějších alternativních zákaznických motorů. Komise F1 hlasovala proti tomu, aby se v této fázi pokračovalo v této volbě. Může to ale být přehodnoceno poté, co výrobci pohonných jednotek představí své návrhy Strategické skupině."

Ferrari, Honda, Mercedes a Renault nyní dají hlavy dohromady a budou řešit náklady a záruky dodávek pro týmy v F1. Dosáhli tedy Todt a Ecclestone svou hrozbou na zavedení alternativních motorů svého cíle?

Oficiální zpráva z jednání uvádí: "Zúčastněné strany souhlasily s postupem na řešení několika klíčových oblastí, které se týkají dodávek pohonných jednotek v F1. K těm patří:
- garance dodávek pohonných jednotek týmům
- potřeba snížit náklady zákaznických týmů na pohonné jednotky
- zjednodušení technické specifikace pohonných jednotek
- zlepšení zvuku."

img-responsive

Výrobci budou muset své motory poskytovat minimálnímu stanovenému počtu týmů | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Výrobci ve spojení s FIA svůj návrh na řešení výše uvedených bodů představí do 15. ledna 2016. Bude zahrnovat stanovení minimálního počtu týmů, které musí výrobce zásobovat, čímž se zajistí, že všechny týmy budou mít přístup k pohonné jednotce.

Budou rovněž navržena opatření pro snížení nákladu na dodávku hybridních jednotek pro zákaznické týmy, stejně jako vylepšení jejich zvuku. Všichni akcionáři souhlasili s tím, že se ve vývoji zaměří nejdříve na sezónu 2017 a nejpozději na 2018. První schůzka mezi FIA a výrobci pohonných jednotek na toto téma se uskuteční tento týden při Velké ceně Abú Zabí," stojí v prohlášení FIA.

Vytisknout

Diskuze: Oficiální prohlášení FIA a závazek výrobců motorů předložit vlastní návrh

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 26.11.2015 19:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Lewis Hamilton tentokrát zabránil blamáži, ale optimální formu stále nemá

Verstappen poprvé vyhrál v Miami kvalifikaci, Leclerc mu šlapal na paty

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes je podle Briatoreho favoritem na titul i příští rok

Briatore: Mercedes je favoritem na titul i příští rok, stále má velký náskok

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  4. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud