Sainz: Budoucnost Toro Rosso je jistější. Marko mu ale zakazuje jednat o motorech

Carlos Sainz v Soči

Carlos Sainz v Soči | foto: Red Bull Content Pool

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko zakázal svému sesterskému týmu Toro Rosso vlastní jednání o dodávkách motorů na příští rok. Podle Carlose Sainze mladšího se ale věci pohnuly a budoucnost týmu ve Formuli 1 je nyní jistější.

Sainz: Situace se zlepšuje
Podle pilota Toro Rosso Carlose Sainze došlo k posunu v jednáních o motorech. "Jsem pozitivní. Zdá se, že se situace zlepšuje. Opravdu doufám, že brzdy dojde k dohodě a my budeme moci začít s přípravami vozu pro příští rok. Pokud půjde jen o evoluci toho letošního s vyšším výkonem, pak si myslím, že můžeme zažít velmi dobrý rok s velmi silným balíkem."

"Jsem velmi pozitivním klukem. Chci si myslet, že příští rok budeme mít konkurenceschopný balík a že budeme v závodech ještě výše. Mohlo by jít o opravdu dobrý rok. Pokud vyhodnotíme všechny problémy a trochu se z toho letošního poučíme, pak by ten příští mohl být fakt dobrý," pokračuje španělský mladík.

Podle něj by rok staré motory Ferrari byly pro Toro Rosso dobrým řešením. "Stále si myslím, že by to nebylo tak špatné mít specifikaci 2015. Uvidíme,"
prozrazuje pro Autosport.

img-responsive

Helmut Marko si nepřeje, aby Toro Rosso jednalo samo o motorech pro svůj tým | foto: Scuderia Toro Rosso

Marko zakazuje Toro Rossu vést vlastní jednání o motorech
Toro Rosso jednalo s Ferrari o rok starých pohonných jednotkách, Marko se však snaží najít jedno řešení pro oba týmy včetně mateřského Red Bullu: "Chceme pouze jedno společné řešení." A stáji z Faenzy zakázal vést vlastní jednání.

V Rusku se hovořilo o tom, že po odmítnutí Red Bullu Mercedesem a Ferrari by se mohli nakonec dohodnout na pokračování s Renaultem - se kterým sice původně podepsali smlouvu platnou až do konce roku 2016, v létě se však dohodli na jejím zrušení. Bernie Ecclestone by sice mohl donutit Renault usilující o převzetí Lotusu a historické bonusy, aby s rakouským týmem spolupracoval, ale Adrian Newey po závodě v Soči řekl, rozchod s Francouzi je zřejmě definitivní (více zde).

Jak to dopadne, to zatím nevíme. "Důvody, proč nám nikdo nechce poskytnout motor, jsou jasné. Jsme zkrátka příliš silní," uvádí Marko pro AMuS.

img-responsive

Zůstane Red Bull v F1 nebo ji opustí? | foto: Red Bull Content Pool

Ferrari se původně schovávalo za kapacitní a časové důvody, ochota zásobovat Toro Rosso ale naznačuje, že jde spíše o výmluvu. Stáj z Faenzy jezdila s motory z nedalekého Maranella v letech 2007 - 2013 a mezi oběma továrnami jsou vztahy stále dobré.

Markovi se nicméně jednostranná jednání dceřiného týmu nelíbí: "Mně se představy pana Tosta nezdají chytré. Je jasné, že může jít pouze o jedno celkové řešení pro Red Bull a Toro Rosso."

Bernie Ecclestone ve víkendovém rozhovoru ale dal najevo, že nemá obavy o odchod Red Bullu (více zde). Jaká je tedy podle odborného poradce Red Bullu šance, že jeho stáj nakonec dostane konkurenceschopné motory, které chtěla? "Několikrát jsme byli blízko, ale pak se nic nestalo," dodává Marko.

Diskuze:

Počet příspěvků: 5 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu