Renault si na rozdíl od Hondy před Monzou věří

Petr Hlawiczka, 3. září 2015, 06:20 Google+

Francouzský dodavatel pohonných jednotek pro týmy Red Bullu si po slibném výkonu v Belgii před nadcházejícím víkendem celkem věří. A to i přesto, že se velká cena pojede na nejrychlejším okruhu v Monze, která klade důraz na maximální výkon hybridních pohonů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault si před Monzou věří

Renault si před Monzou věří | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Ve Spa sice musel odstoupit Daniel Ricciardo a Carlos Sainz, ale Daniil Kvjat předvedl v závěru výborné tempo a dojel čtvrtý, Max Verstappen po startu z chvostu startovního pole osmý. Monoposty poháněné Renaultem navíc po celý víkend dosahovaly nejvyšší rychlosti na rovinkách (viz kvalifikace a závod). Proto by i v Monze rádi na tyto výkony navázali.

"Z výkonnostního pohledu pro nás byla Velká cena Belgie pozitivní," uvádí provozní ředitel Renaultu Rémi Taffin. Výkon sice vyšší nebyl, ale "využití motoru bylo mnohem lepší, než jsme viděli na jiných vysokorychlostních okruzích, zlepšila se výkonnost a pohonné jednotky pracovaly dobře, obzvlášť ve spojení s konfigurací pro nízký přítlak," vysvětluje přínos menšího odporu na maximální dosahované rychlosti.

"Doufáme, že se v Monze svezeme na vlně ze Spa. Ona stále zůstává pro pohonné jednotky tou nejtěžší tratí roku, my však věříme, že poslední specifikace motoru na ní bude fungovat dobře. Tu budou využívat všichni piloti, takže bychom v Monze měli být schopni alespoň zopakovat tu výkonnost," pokračuje Taffin.

Inženýři závodních týmů Red Bull a Toro Rosso si tím ale tak jistí nejsou. Zatímco ve Spa bylo možné nedostatek přítlaku ve druhém sektoru vyvážit nižším odporem a vyššími rychlostmi v tom prvním a v třetím, v Monze už nastoupí všichni v konfiguraci pro minimální odpor.

img-responsive

Naváže Renault na výkony ze Spa a obsadí minimálně čtvrté místo v cíli? | foto: Scuderia Toro Rosso

Navíc nemá dojít k žádnému vylepšení na straně motoru - na ten si týmy musí počkat až do Velké ceny Ruska. Renault může pro výkonnostní pokrok vyčerpat 12 žetonů.

Francouzský výrobce motorů přesto očekává dobré výsledky: "Do Monzy můžeme jít se vztyčenými hlavami, jelikož víme, že se zbytkem pole můžeme bojovat rameno vedle ramena."

Těžký závod bude čekat Sainze, který se po problémech s motorem v Belgii zřejmě tento víkend nevyhne odsunu o 10 míst dozadu (více zde). A výměna motoru bude čekat také oba piloty Red Bullu - Ricciarda a Kvjata.

Vytisknout

Diskuze: Renault si na rozdíl od Hondy před Monzou věří

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen s Ferrari najíždí do Parabolicy

Rychlosti přes 360 km/h, vozy s jedinečnými balíky. Na co se těšit v Monze? +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud