Newey: Red Bull nalézá cestu zpět, k vítězství by ale potřeboval obrovské štěstí

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB11

Daniel Ricciardo s Red Bullem RB11 | foto: Red Bull Content Pool

Podle konstruktéra Adriana Neweyho by jeho Red Bull k vítězství v letošní sezóně potřeboval obrovský kus štěstí. Bez něj na podobný úspěch jako v minulé sezóně pomýšlet nemůže.

Loni se rakouské stáji podařilo díky Danielovi Ricciardovi vyhrát tři velké ceny (v Kanadě, Maďarsku a v Belgii) a jako jedinému porazit suverénní Mercedesy. Po devíti závodech měl na svém kontě 168 bodů, letos jich má zatím jen 63 a v celkovém pořadí je až čtvrtý.

Newey se začíná čím dál více věnovat jiným projektům mimo F1, letošní vůz RB11 je přesto ještě celý jeho dílem. Co by potřeboval k vítězství? "Nedokážu si představit, že budeme letos schopni vyhrát. Ne bez nějakého obrovského kusu štěstí."

Za nedostatek konkurenceschopnosti nemůže jen pohonná jednotka Renaultu, ale i samotné šasi: "Férově si myslím, že letošní rok není tak vydařený jako u Mercedesu a Ferrari. Došlo k různým změnám pravidel, které nám v posledních 12 měsících nepomohly."

img-responsive

K propadu Red Bullu přispěla změna pravidel | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Red Bull doplácí na návrat jisker
Změnila se nejen pravidla definující špičku nosu ve snaze zbavit se některých ohyzdných loňských řešení, ale Red Bull doplatil zejména na návrat jisker díky titanovým kluzným deskám. Ty měly především poskytnout lepší podívanou.

Jenže Red Bull už nemůže provozovat svůj monopost s tak vysokým sklonem, jak byl zvyklý. Přední část měl vždy velmi nízko a difuzor velmi vysoko pro vytváření co největšího přítlaku. V přední části podlahy se používaly kluzné desky z hustých kovových materiálů, které se tak rychle neopotřebovávaly.

Jenže s titanem to není možné - hrozí prodření dřevěné desky pod podlahou a diskvalifikace. Auto musí být výše, s čímž se hroutí celý aerodynamický koncept, na kterém Newey léta stavěl.

img-responsive

Red Bull své monoposty vždy provozoval s extrémním sklonem, letos na to po změnách doplácí | foto: Infiniti

Nový směr se osvědčil, vrátí se Red Bull do formy?
"Vedly k tomu, že jsme museli přehodnotit cestu, kterou jsme se v aerodynamice předtím vydali, a podívat se po odlišném směru, což samozřejmě zabírá čas," přiznává Newey.

"Nemá to cenu kvůli tomu naříkat, je to jen jedna z těch věcí. Jsme tedy stále v tom procesu nápravy. Část z této práce se během sezóny na voze postupně projevuje, a když se podíváte na Silverstone, tak se zdá, že se ubíráme správným směrem," dodává technický ředitel Red Bullu poté, co se jim minulý týden osvědčily nové věci testované po závodě v Rakousku.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu