DISKUZE K ČLÁNKU Jak moc se příští rok změní vzhled vozů F1?
Techničtí ředitelé Caterhamu a Toro Rosso - Mark Smith a James Key - hovoří o tom, nakolik se vzhled vozů pro sezónu 2014 bude lišit od těch letošních.
zpět na článek přehled všech diskuzíDiskuze: Jak moc se příští rok změní vzhled vozů F1?
Přidejte svůj názorMístní přihlášení
Přihlášení sociálními sítěmi
Nejlepší názory
Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času
-
Kapor
11:03 16.08.2013 194.160.178.XXXNeviem ako oni,.. ...lebo ja som už v predošlom povedal, že problém nebude s prietokom a množstvom paliva na závod, ale z usporiadaním motorového priestoru tak, aby nielen Motor 1,6 V6 Turbo pracoval spoľahlivo, ale aj jeho komponenty a chladiace systémy a to isté platí pre MGUK a MGUH a ion-lítiové batérie a ich chladenie, ak ich nevymentímy nevymenia za sekcie kondenzátorov, čím auto odľahčia a zvýšisa tým rádove aj životnosť tejto jednotky a nielen to, ale aj jej cena a v neposlednom rade nový sovtwer, ktorý všetko bude obhospodarovať tak, aby to nielen fungovalo, ale aby centrálna jednotka posielala správne dáta do hlavného počítača tímu a počas tréningov, kvalifikácie a závodu s ním spoľahlivo spolupracovala, či už v oblasti distribúcie dát aj komunikácie s pilotom.
Od motorového priestoru sa však monopost F1 nezačína konštruovať, ale práve od nových pneumatík ,na ktorých tvare, veľkosti a použitej konštrukcii a zmesiach bude všetko záležať a ktoré budú umiestnené na nápravách úplne odlišných od tých tohotoročných už len preto, že autá budú ťažšie a nakoľko je všetko založené aj na nových vozoch na aerodynamike, bude to o tom ako budú tie pneumatiky obtekané. Teda začnem každým rohom, potom idem na kokpit a jeho podlahu, miesto pre pilota a usporiadanie v motorovom priestore, potreba chladiaceho vzduchu pre motorový priestor, čo mi automatický dá veľkosť šachiet, potom idem na predné krídlo, aby som dosiahol čo najlepšie parametre prítlaku k odporu vzduchu na prednej časti vozidla a nakoniec na riešenie ako usmerniť získaný teplý vzduch pre zvýšenie účinnosti difuzora a kompromis veľkosti zadného krídla s plochou DRS. K takto zladenému aerodynamickému balíku, musím priradiť aj DRD, ktoré bude iste figurovať na nových monopostoch a tiež navrhnúť a odskúšať účinný postup na nastavenie prepojených tlmičov, pre tú ktorú trať, aby som s pneumatík dostal maximum. Preto si myslím, že autá aspoň na začiatku sa budú hodne tvarovo líšiť a záleží na postupe, toho, ktorého tímu na čo bude klásť dôraz, preto sa rád nechám prekvapiť. -
tom11
09:29 16.08.2013 37.48.43.XXXanketní otázka opravdu nevím. určitě to bude hodně zajímavé po technické stránce, jak se kdo vypořádá s novými pravidly. určitě budou hodně rozdílná řešení, určitě budou některá z nich "na hraně" a už se moc těším mimo jiné na diskuse o nich na tomto webu. po téhle stránce o příští sezonu a její zajímavost rozhodně strach nemám.
co se týká vlastních závodů, mám trošku obavy, zda někdo "neuletí" a sezona ( nebo její začátek, který nakonec rozhodne ) nebude příliš jednoznačná. nemyslím tím nyní nikoho konkrétního, na geniální řešení může přijít jakýkoli tým..... -
-
Petr
08:49 16.08.2013 109.81.245.XXXZrovna letos to žádná raketa není, no.. ale když už jsme u těch letadel, tak co třeba SR-71? [odkaz na stránku]-
uzivatel000776
09:54 16.08.2013 94.112.78.XXXKdyz uz letadlo tak rovnou to nejrychlejsi co? :D CO se tyce monopostu pro pristi rok tak uzsi kridlo a nizsi nos by mohl byt mnohem hezci nez to co mame ted.Jen doufam ze z toho nebude zase nejakej kachna zobak ;)
-
-
Aktuálně
Nadcházející závod 9.6.2024
GP Kanady70 kol (305,270 km)
Gilles Villeneuve Circuit
-
Pátek
- 1. Trénink (19:30 - 20:30)
- 2. Trénink (23:00 - 00:00)
-
Sobota
- 3. Trénink (18:30 - 19:30)
- Kvalifikace (22:00)
-
Neděle
- Závod (20:00)
Průběžné pořadí šampionátu:
1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí
dní | hod | min | sek