Marko nařknul Lotus z nefér výhody: Nelíbí se mu, že Pirelli testuje s jejich vozem

Pirelli

Pirelli | foto: Pirelli

Lotus má podle odborného poradce Red Bullu Helmuta Marka neférovou výhodu, protože Pirelli k vývoji a testování pneumatik používá jejich starší monopost. Bývalý pilot F1 Alex Wurz s ním však nesouhlasí.

Pirelli původně k vývoji nových směsí používalo Toyotu TF109. Ta však byla zastaralá a neodpovídala vlastnostem nových vozů, proto minulý rok přešlo Renault R30, který tým Lotus vyvinul pro sezónu 2010.

Některé to vedlo k domněnce, že nové směsi Pirelli v Melbourne proto nejvíce vyhovovaly Lotusu E21, protože oba vozy pocházejí od stejného týmu a sdílejí stejné základní designové filozofie a tým z Enstone dobře ví, s čím italský výrobce pneumatik testuje.

Ke škarohlídkům se minulý měsíc přidal i Helmut Marko z Red Bullu, který nelibě nesl porážku v Austrálii a vítězství Kimiho Räikkönena s Lotusem: "Je očividné, že pneumatiky Pirelli jsou navrženy pro tento druh auta. Dnešní Lotus má stejné DNA."

Jeho argument však zpochybňuje Alex Wurz. "Každý tým mohl dát Pirelli k dispozici testovací vůz. Nikdo jiný ale nechtěl," vzpomíná na potíže Pirelli, které dlouho nemohlo pro testování sehnat novější formuli.

raikkonen
S Renaultem R30 ladil před svým návratem do F1 formu také Kimi Räikkönen (foto: Lotus F1 Team)

Nemyslím si, že by [Lotus] měli výhodu. Jde o standardní pneumatiky. Všichni mají k dispozici stejný počet testů, stejné množství času na přizpůsobení se a vývoj. Všichni řeší stejný problém: jak vyzrát na konkurenci a najít výhodu. To je příležitost, nikoliv nevýhoda," dodává Wurz.

 

Fotografie monopostu Renault R30 najdete pod článkem.

Diskuze:

Počet příspěvků: 35 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu