Ferrari rozdělilo své vývojové programy pro rok 2013 a 2014, vylepšuje aerodynamický tunel

Petr Hlawiczka, 21. prosince 2012, 06:20 Google+

Ferrari v rámci reorganizace svého technického týmu určilo dva odlišné koordinátory pro vývoj svých vozů pro rok 2013 a rok 2014.

Počet komentářů:  6 komentářů (Poslední 23.12. 09:11) Napište svůj názor
Ferrari

Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Podle šéfa týmu Stefana Domenicaliho byla neefektivní technická organizace klíčovou slabinou v posledních sezónách. Scuderia nevyhrála žádný titul od roku 2007, kdy se mezi jezdci radoval Räikkönen. Letos dlouho vedl Fernando Alonso, nakonec však o tři body více získal Sebastian Vettel.

"Rozhodli jsme se, obzvlášť ve světle neobvyklých požadavků, kterým budeme čelit v roce 2013, kdy budeme pracovat na zcela novém budoucím projektu, že budeme mít dva koordinátory," popisuje Domenicali.

"Simona Resta - inženýr, který svou kariéru rozvíjel v Maranellu a je velmi efektivní, bude pracovat na voze pro rok 2013, a Fabio Montecchi bude mít na starosti ten pro příští," vysvětluje šéf závodního týmu. Oba budou podřízení hlavnímu designérovi Nikolasovi Tombazisovi.

Ferrari také vylepšuje svůj aerodynamický tunel poté, co identifikovalo problémy s korelací. V tomto tunelu upraví i své testovací metody.

"Rovněž jsme přijali lepší metodu rozdělování práce mezi ty, kteří provozují aerodynamický tunel, a ty, kteří by se měli soustředit na kreativní stránku práce. Letos jsme viděli, že když děláme příliš mnoho věcí najednou, asi nejsme dostatečně efektivní."

ferrari f2012
První verze Ferrari F2012 představená ve Fioranu (foto: Scuderia Ferrari)

Ferrari odhaluje svůj nový monopost obvykle mezi prvními, tentokrát však až do poslední chvíle před prvním předsezónním testem.

"Samozřejmě, že jsme veškeré své úsilí zaměřili na nový vůz až pár týdnů před posledním závodem vzhledem k tomu, že jsme až do konce dřeli na tom letošním. Auto pro rok 2013 bude představeno na samotném konci ledna nebo na začátku února.

Jako obvykle se nejprve bude jednat o prvotní verzi. Ta kompletní bude k vidění v posledních dnech testování nebo v Austrálii, abychom co nejlépe využili dostupný čas," dodává Domenicali.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari rozdělilo své vývojové programy pro rok 2013 a 2014, vylepšuje aerodynamický tunel

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 6, poslední 23.12.2012 09:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 6 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Finále zlaté éry F1 - Villeneuve, Jones a Laffite na stupních vítězů v Rakousku 1979

Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Rozbitý vůz Sergia Peréze po srážce s vozy Haas v závodě v Monaku

FOTO: GP Monaka od velké havárie v 1. kole po Leclercovo vítězství

Lewis Hamilton s Mercedesem

Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

Inženýr Andrea Stella hovoří o událostech v Monaku

Norrisovi se nelíbí rozhodnutí o návratu Sainze jr. na původní pozici. Proč se tak stalo?

Esteban Ocon se v Monaku moc nepředvedl

"Vyvodíme z toho důsledky," varuje Ocona naštvaný šéf Alpine

Leclerc se konečně dočkal, po třech pole-position vítězí na domácí půdě

GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

Pierre Gasly si po závodě pustil pusu na špacír

Po závodě jako běsnící tygr, v prohlášení už beránek - Gasly se obul do svého kolegy

Max Verstappen a Sergio Pérez určitě neměli v Monacu důvod k úsměvým (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

Předloni pole-position Leclercovi štěstí nepřinesla - bude se letos moci radovat s monackým princem z lepšího výsledku?

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

Sergio Pérez opět ukázal svou odvrácenou tvář - skončit v Q3 není určitě v jeho situaci záviděníhodné

Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Mercedes

Co se děje se starými vozy F1?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě - Přešťastný Pérez, Alpine žehlí malér a vinu za kolizi svádí jeden na druhého

  2. Špatný pokyn během klíčového okamžiku aneb jak Mercedes zkazil Hamiltonovi závod

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Radost v táboře Ferrari a McLarenu, Mercedes je odhodlán bojovat, Red Bull lehce rozladěný

  4. Leclerc má třetí domácí pole-position, Verstappen skončil mimo Top 5

  5. GP MONAKA: Po dramatickém úvodu tone Monte Carlo v nadšení - Leclerc triumfoval

  6. Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud