Německé ministerstvo pro vědu a vývoj již do projektu "nalilo" téměř 11 milionu Euro. Další finance získává projekt od značek, jako jsou BMW, Daimler, nebo Siemens.
Projekt se zaměřuje na vývoj lehkého, ale odolného a tedy i bezpečného elektromobilu, s maximální váhou 400 kg (bez baterií), který bude poháněný elektrickým motorem s výkonem kolem 20 koní.
Na loňském autosalónu ve Frankfurtu předvedli studenti technické univerzity prototyp s názvem Vision.M. Malý městský vůz vážil 500 kg (včetně baterií) a používal několik zajímavých technologií, jako například aktivní tlumiče, které pomáhají kompenzovat negativní vlastnosti úzkých pneumatik s nízkým valivým odporem.
Podle Marcuse Lienkampa, vedoucího oddělení automobilových technologií na Technické univerzitě je nejdůležitějším faktorem nového konceptu nízká váha. Vyšší váha vozu vyžaduje vyšší kapacitu baterií a ta zvyšuje následnou cenu vozu. Vyšší váha navíc snižuje dynamické parametry vozu. Cílem vývojového týmu univerzity je vytvořit spolehlivý elektromobil za rozumnou cenu.
Visio.M - ideální městský elektromobil
Technická Univerzita v Mnichově připravuje koncept elektrického vozu s názvem Visio.M, který sama označuje za dokonalý elektromobil pro moderní velkoměsta.
Další zprávy
-
Jaromír Soukup mizí z Barrandova: Hlavní důvod konce odhalen!
-
Jiřina Bohdalová dnes ovládne obrazovku: Nový film s legendou!
-
Tornádo na Ústecku potvrzeno! Video dokazuje, že se pohybovalo i přes Labe
-
Nedělní počasí: Platí výstraha! Kam vyšplhají teploty?
-
MS v hokeji: Česko - Velká Británie 4:1. Výhru režíroval kapitán Roman Červenka
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?