Peugeot 3008 poprvé oficiálně

3008

3008 | foto: Peugeot

Automobilka Peugeot dnes uvolnila první oficiální informace o kříženci SUV a MPV – modelu 3008.

Vůz představuje pro Peugeot zcela novou výrobní řadu a v portfoliu výrobce se zařadí mezi modely 308 SW a 4007. Z obou si má údajně vzít jen to nejlepší. Z „třistaosmičky“ jízdní vlastnosti na silnici, komfort a vysoce kvalitní zpracování interiéru, z většího SUV tuhost karoserie, výše umístěná sedadla a dovednosti na nezpevněných cestách i v terénu.

Po stránce vzhledu jde o další evoluci směru, kterým se automobilka před léty vydala, a jen těžko byste se při prvním pohledu na vůz ve značce zmýlili. Z boku zaujmou především rozšířené lemy blatníků, mohutné dveře a vykousnuté zadní světlomety. Zezadu si lze všimnout poměrně vysoké hrany zavazadlového prostoru. Jedná se ale pouze o hříčku francouzských designerů, neboť vrchní část nárazníku je možné po vzoru modelu 4007 sklopit a usnadnit tak nakládání objemnějších či těžších předmětů.

A hovoříme-li o zavazadelníku, zmínit musíme i systém Multiflex, který umožní nastavení tří různých pozic podlahy v závislosti na aktuálních potřebách. Základní objem zavazadlového prostoru 512 litrů lze sklopením zadních opěradel zvýšit až na 1604 litrů. Po sklopení sedadla spolujezdce je navíc možné vytvořit zcela rovnou podlahu od víka kufru až po palubní desku.

Po usednutí za volant se budete cítit spíš jako v pilotní kabině. Zdola seseknutý volant, výrazné středy kruhových přístrojů či stylové přepínače na vrchu palubní desky dávají vyniknout pocitu řízení moderního letadla. Toho je dalším důkazem tzv. Head Up Display promítající, stejně jako ve stíhačce, důležité informace o jízdě (letu) přímo před oči řidiče (pilota). Zajímavostí je také systém Distance Alert, jež podle rychlosti pomáhá dodržovat bezpečnou vzdálenost mezi za sebou jedoucími vozy.

Podvozek se skládá z přední nápravy typu pseudo Mac-Pherson a zadní nápravy s příčkou se zkrutným stabilizátorem. Součástí výbavy dvou nejsilnějších motorizací 1.6 THP a 2.0 HDI bude na zadní nápravě umístěný systém Dynamic Rolling Control, který umožní efektivněji kontrolovat příčné výkyvy karoserie a také zachovat lepší komfort odpružení. Premiéru bude mít i systém Grip Control. Jedná se o kombinaci protiprokluzového a stabilizačního systému, jehož cílem je zvýšit trakci na přední nápravě v různorodých podmínkách. U řadicí páky je k dispozici kruhový ovladač umožňující měnit pět jízdních režimů: Standard, Sníh, Terén (bláto/prašné cesty/mokrá tráva) a Písek. Poslední volbou (ESP off) je možné systém zcela vypnout.

Další zajímavostí je služba Peugeot Urgence, díky které je možné vůz v případě nehody lokalizovat a přivolat potřebnou pomoc. Tento prvek však bude dostupný jen na vybraných trzích.

Peugeot 3008 bude vyráběn ve francouzském Sochaux ve čtyřech stupních výbavy. V České republice budou ale k dispozici pouze tři. Zákazníci si budou moci vybrat z devíti barevných odstínů karoserie a podle úrovně výbavy dvou různých provedení interiéru. Čalounění sedadel může být látkové, kožené nebo celokožené včetně palubní desky. 

K dispozici budou dva benzínové motory 1.6 VTI o výkonu 88 kW (120 k) a 1.6 THP s výkonem 110 kW (150 k). Dieselové motorizace zastupuje stejně objemný 1.6 HDI s výkonem 80 kW (110 k) a dva odlišně laděné dvoulitry 2.0 HDI. Jeden o výkonu 110 kW (150 k) a druhý o třináct koníků výkonnější 120 kW (163 k). Přičemž naftové verze budou k dispozici výhradně se šestistupňovými převodovkami.

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu