Loni se hodně hovořilo o špionážním skandálu McLarenu, jenž měl získat rovněž informace o plnění pneumatik u Ferrari inertními plyny, zejména CO2. V letošní sezóně s tím již experimentovaly všechny týmy, zkoušely nafukovat gumy různými směsmi plynů (vzduch, dusík a CO2 - všechny jsou povoleny). Důvod?
Je známo, že správnou práci s pneumatikami (zahřátím a udržením teploty) se dalo získat více, než úpravou aerodynamiky. Díky tomu jsme mohli vidět na špici na jednom okruhu McLaren, na jiném Ferrari; popř. top týmy na dně (viz BMW v Maďarsku). Práce s pneumatikami měla zásadní vliv na výkonnost.
A obzvlášť zákaz kontroly trakce a brzdění motorem měl negativní vliv na pneumatiky - zadní kola se více protáčela a přední se při brzdění více blokovala. Důsledkem toho byly náhlé výkyvy teplot na povrchu pneumatik. Takové kolísání teplot vedlo k tomu, že bylo velmi obtížné udržet konstantní tlak v pneumatikách - což je věc klíčová pro ovladatelnost vozu. Proto týmy hledaly různé směsi plynů, jejichž tlak byl méně citlivý na teplotní odchylky.
Rok 2008: Zákaz trakce a plyny v pneumatikách
V dnešním ohlédnutí za letošní sezónou se podíváme na pneumatiky - konkrétně na jejich plnění a důvody experimentování v této oblasti.
Další zprávy
-
Češi půjdou pro medaili s největší hvězdou! Pastrňák bere do Prahy i Zachu
-
Juraj C. nebyl osamělým vlkem? Policie má i jinou vyšetřovací verzi atentátu na Fica
-
GP Emilia Romagna F1: V Imole vyhrál po napínavém závěru Verstappen před stále rychlejším Norrisem
-
Hanychová hned po soudu naložila Soukupovi! Řekla, co je nejsmutnější
-
Monika Leová byla strachy bez sebe: Pád syna na beton!
-
GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře
-
PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit
-
Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu
-
GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo