Volkswagen Tiguan 2.0 TDI s vyšším výkonem

Jan Fiala, 2. dubna 2008, 19:50 Google+

Volkswagen začal přijímat objednávky na nejvýkonnější motorizaci modelu Tiguan. Půjde o verzi s dvoulitrovým turbodieselem TDI o maximálním výkonu 170 koní, která bude disponovat přímým vysokotlakým vstřikem paliva common rail.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Tiguan

Tiguan | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Jak Volkswagen nezapomíná zdůraznit, motor má vyšší maximální točivý moment než VW Golf GTI, a přitom dosahuje výrazně nižší spotřeby nafty a tedy i výrazně nižších emisí škodlivých látek, především oxidu uhličitého. Standardní výbavou motoru je vždy i filtr pevných částic DPF. Podle Volkswagenu navíc bude projev motoru díky systému common rail mnohem klidnější a kultivovaností by se měl zařadit mezi současnou špičku čtyřválcových dieselových motorů. Volkswagen Tiguan 2.0 TDI 170k tak nabízí vyvážený poměr mezi ekonomikou provozu a jízdními výkony vozu. Nový motor common rail je schopen vyprodukovat maximum točivého momentu na hodnotě 350 Nm, a tato síla je přenášena na kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Jako o ostatních motorizací Volkswagenu Tiguan se i tentokrát o přenos výkonu a síly motoru na povrch stará pohon všech kol 4MOTION, který dokáže přerozdělit točivý moment nejen mezi přední a zadní nápravu, ale také mezi jednotlivá kola - podle adheze kol je tedy v extrémním případě schopen přenést až 100 procent výkonu na jediné kolo.

Nový motor má proti dříve nabízeným motorizacím jak vyšší výkon, tak vyšší točivý moment. Proti slabšímu dieselovému dvoulitru ale nevzrostla spotřeba, zlepšily se pouze výkonové parametry. Kombinovaná spotřeba Volskwagenu Tiguan 2.0 TDI 170k je 7,0 l/100km, emise oxidu uhličitého dosahují úrovně 185 g/km. V současné chvíli nejvýkonnější Tiguan je také nejrychlejším. Z klidu na 100 km/h zrychlí za 8,9 sekundy a dosáhne maximální rychlosti 201 km/h.

Podobně jako všechny modely Tiguan je i tento nejnovější přírůstek vybaven rozsáhlou standardní výbavou, která zahrnuje šest airbagů, stabilizační program ESP, poloautomatickou klimatizaci Climatic, nebo audiosystém RCD 510 s ovládáním pomocí dotykového displeje a zabudovaným CD changerem na 6 disků. Novou motorizaci je možno objednat s výbavou Track & Field nebo Sport & Style. Ceny pro český trh činí 893100 Kč za verzi Track & Field a 911100 Kč za verzi Sport & Style.

Zdroj: Volkswagen

Vytisknout

Diskuze: Volkswagen Tiguan 2.0 TDI s vyšším výkonem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

subaru brz

TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?

EcoWheel Squer mini

TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude

Subaru Crosstrek

TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?

Amarok

TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!

Subaru Forester

OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

reklama

Doporučujeme

Ibiza

Nový SEAT Ibiza – Nový začátek

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud