Vasseur odmítá podpořit rozšíření pole F1 o další tým

Robert RoBertino Pavelka, 6. července 2023, 21:10 Google+

Kolem možného vstupu jedenáctého týmu do arény F1 se už napsalo opravdu hodně. Zvláště když za ním stojí ikonická motoristická rodina reprezentovaná piloty F1 Mariem a Michaelem Andrettiovými. Jenže někdy ani zvučné jméno není zárukou.

Počet komentářů:  12 komentářů (Poslední 07.07. 20:41) Napište svůj názor
Frédéric Vasseur se na věc dívá ryze pragmaticky

Frédéric Vasseur se na věc dívá ryze pragmaticky | foto: Alfa Romeo

Sdílejte článek

Mnozí fanoušci královny motoristického sportu ještě pamatují rozpačité účasti týmu jako Aguri Suzuki, HRT, Spyker, Virgin, Marussja či Manor (bez ohledu na to, jak jsou propletené či navazující), jejichž osudy zachycuje publikace Formule 1 bez šance (díl 3). Američané si na tomto poli také uřízli pořádnou ostudu projektem USF1 - tu alespoň částečně nahradil Gene Haas. 

Třiaosmdesátiletý Mario Gabriele Andretti a jeho jedenašedesátiletý syn Michael Mario v motoristickém sportu leccos dokázali. Prvně jmenovaný se pyšní jako poslední Američan mistrovským titulem F1 (1978). Dalo by se tedy předpokládat, že jejich jména jsou dostatečnou zárukou pro desítku současných týmů. Případný nováček totiž poníží jejich příjmy, proto jasně dávají najevo, že musí přinést něco cenného pro arénu F1, což je také názor šéfa F1 Stefana Domenicaliho. Na city se tu zkrátka nehraje.

Andretti se hodlá spojit s Cadillacem, což by měl být krok k prezentaci čistě americké stáje, ale nový boss Ferrari Frédéric Vasseur je toho názoru, že to není dostatečné: "Můj postoj je takový, že deset týmů vynaložilo obrovské úsilí, aby se dostaly na startovní rošt, což rozhodně nebylo lehké. Pro některé může nastat i obtíže s existencí, když přijde nový účastník, takže důvody musí být opravdu »mega«. Tím pravým důvodem není americký tým. Tuto zemi už tu zastupuje Haas. Pokud se chce země dostat do popředí, je to věci pilotů. Podívejte se na Holandsko. Jsou momentálně nejúspěšnější, ale nemají tým, mají Maxe. Domnívám se, že úspěch v USA už máme. Pokud ho chceme navýšit, měl bych najít špičkového amerického jezdce. Tým není na pořadu dne."

Další otázka pro šéfa Ferrari byla nasnadě - co kdyby se jako potenciální zájemce ukázal velký tovární tým, uvažoval by podobným způsobem? I na to měl pětapadesátiletý Francouz odpověď: "Budu se opakovat, ale kolektivně jsme vyvinuli obrovské úsilí. Pokud se k nám chce teď někdo přidat, musí z toho mít prospěch kompletně celý paddock. Je třeba, aby Formuli 1 něco přinesl - a nemyslím, že to je jenom národnost."

img-responsive

Christian Horner má na věc specifický názor | foto: Red Bull Content Pool

Své k celé věci řekl i Christian Horner (Red Bull). Ten je ohledne propojení Andretti - Cadillac značně skeptický: "General Motors je skvělá značka, ale to, co mě zajímá, jaký bude jejich model. Nepředpokládám, že postaví zařízení jako je naše. Podle mne jde o pouhé cvičení ohledně změny značky." Horner se také zmínil o podobné dohodě Ford/Red Bull Powertrains: "Ano, ale Ford nikdy nepředstíral, že je účastníkem F1. GM je v současnosti propojeno s Andrettim, ale ještě nemá nic jistého. FIA teď rozeběhne obvyklý proces. Osobně se domnívám, že je třeba myslet také na logistické problémy, jak začlenit do běhu šampionátu jedenáctý tým. Je třeba si ale přiznat, že hlavní problém se soustředí na jediné téma: kdo to všechno zaplatí? Pokud se prize money deseti týmů sníží, mohou jim nastat problémy. Ani Liberty nebude jásat nad rozmělněním příjmů. Takže nejspíš situace dospěje do mrtvého bodu," domnívá se Horner.

Vytisknout

Diskuze: Vasseur odmítá podpořit rozšíření pole F1 o další tým

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 12, poslední 07.07.2023 20:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 12 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Carlos Sainz se stává velmi horkým zbožím na trhu pilotů F1

Sainz jr. u Sauberu? Pro někoho nesmysl, leč mající svůj smysl

Konečně! Tak většina soupeřů i médií hodnotí první Norrisovo vítězství (ilustrační foto).

GP MIAMI: PROHLÁŠENÍ po závodě - zářící Norris a zástup gratulantů

Lando Norris se po patnácti pódiích konečně dočkal vítězství (ilustrační foto)

GP MIAMI: Norris se zapsal do Zlaté knihy vítězů, penalizace mění pořadí

Valtteri Bottas je jedním z těch, kteří navzdory neúspěšné pozici na startu věří v progres

PROHLÁŠENÍ po sprintu a kvalifikaci - prakticky celé pole chce usilovat o body

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nyck de Vries v závodě v Austrálii

Kravitz předpovídá De Vriesův konec. Kdo ho má nahradit?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud