Honda i přes skvělé výsledky nepřemýšlela o změně rozhodnutí opustit F1, zalitovala nezdaru s McLarenem

Red Bull RB16B poháněný Hondou v jedinečném zbarvení pro GP Turecka 2021

Red Bull RB16B poháněný Hondou v jedinečném zbarvení pro GP Turecka 2021 | foto: Red Bull Racing

Japonská automobilka se po letošní sezóně stahuje z Formule 1, jak již dříve avizovala. Nic na tom nemění ani její vzestupná výkonnostní křivka s Red Bullem či mistrovský titul Maxe Verstappena.

Letos se radovala z 11 vítězství, zatímco Mercedes jich získal "pouze" 9. Její pilot se stal šampionem, ani to však vedení Hondy nepřimělo ke změně rozhodnutí opustit F1. Snažila se i FIA, která zavedla rozpočtové stropy či přislíbila zjednodušení pohonné jednotek o MGU-H, nepomohlo.

"Odchod z F1 je pro Hondu velkým rozhodnutím. Padlo kvůli uhlíkové neutralitě a také kvůli zákazníkům po celém světě. I když jsme letos získali dobré výsledky, nikdy jsme nemluvili o tom, že bychom zde zůstali," hovoří otevřeně šéf jejího závodního týmu Masaši Jamamoto.

Od příštího roku do roku 2025 bude Red Bullu pouze pomáhat s motory, jejich vývoj "bude zcela řízen Red Bullem dle požadavku Red Bullu." Dojde již jen k drobným úpravám za jinak zmraženého vývoje, zejména s ohledem na zavádění paliv s zvyšujícím se podílem biosložky (od příštího roku 10 %).

img-responsive

Honda se s F1 loučí obrovským úspěchem - mistrovským titulem mezi jezdci | foto: Red Bull Content Pool

Jaký byl nejoblíbenější okamžik Jamamota během posledního působení Hondy v F1? "Nejlepším momentem pro mě byla Velká cena Austrálie v roce 2019, první pódium s Red Bullem. A také Rakousku 2019, kdy jsme s Red Bullem poprvé vyhráli."

Byla to náplast po neúspěchu s McLarenem, s nímž se jim nedařilo zejména kvůli vlastní neschopnosti vyvinout rychle po vstupu do F1 v roce 2015 konkurenceschopnou pohonnou jednotku a soupeřit se zavedenými týmy, zejména s Mercedesem, který měl v této oblasti na počátku hybridní éry velký náskok.

"Od počáteční dnů s McLarenem jsme se toho hodně naučili. Myslím si však, že jsme měli příliš velký vzájemný respekt. Proto jsme asi měli trochu nedostatečnou komunikaci. Byla to pak škoda, že se projekt nevydařil," lituje šéf Hondy, která se vzchopila až po navázání partnerství s Toro Rosso (nyní AlphaTauri) v roce 2018 a s Red Bullem v roce 2019.

img-responsive

K slávě obnoveného partnerství McLarenu s Hondou nebyl schopen pomoci ani Fernando Alonso, motor byl příliš slabý a nespolehlivý | foto: McLaren

Diskuze:

Počet příspěvků: 48 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu