His je spojen s vývojem motorů Renault již od roku 1973, tedy po celé tři desetiletí. V roce 1980 byl pověřen konstrukcí nového motoru. V přestávce, kdy Renault svět Formule 1 opustil, pracoval pro Ferrari, ale v roce 1988 se opět vrátil ke společnosti s kosočtvercem ve znaku a vedl práce na motoru V10. Ten dopomohl v 90tých letech jezdcům k zisku 6 titulů mistra světa.
V posledních letech působil na postu vedoucího vývoje, ale nedávno byl ze své funkce odvolán a jmenován vedoucím divize. Jeho koncepce širokoúhlého motoru dosud nepřinesla dominanci, na kterou byl výrobce v době minulé zvyklý a ozývají se hlasy, že právě motor je tou slabší stránkou vozu R203.
Bude zajímavé sledovat, zda se Jean-Jacques His objeví u některého konkurenčního týmu…
Tvůrce motorů Renault odchází
Jean-Jacques His, zkušený konstruktér hnacích agregátů pro Formuli 1 a autor širokoúhlého motoru Renault končí svoji spolupráci s týmem a opouští své pracoviště ve Viry-Chatillon. O jeho případném angažmá u konkurence bubny F1 mlčí.
Další zprávy
-
Martin Dejdar: První slova o smrti zakladatele Ypsilonky Jana Schmida (†87)
-
Inspekce k útoku na FF UK: Policie nepochybila, ale existuje prostor pro zlepšení
-
Veronika Žilková neskrývala dojetí: Kordulko, jsi vítěz!
-
Tragickou srážku vlaků nepřežily dvě Slovenky! Dron ukázal zkázu z výšky
-
Andrea Verešová se s tím smířila: Na mole v prádle už ji neuvidíme?!
-
"McLaren a Red Bull mě nezajímají," tvrdí šéf Ferrari. Porazí soupeře také v Kanadě?
-
Ocon a Alpine se dohodli na ukončení smlouvy
-
"Máme luxusní problém." Marko jmenuje talentované mladíky, kteří by mohli brzy debutovat v F1
-
Pozře F1 sama sebe? Události v Monaku oživují některé otázky