DISKUZE K ČLÁNKU "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře

Odborný poradce Red Bullu Helmut Marko byl po víkendu v Portugalsku pěkně rozladěný kvůli nekonzistentním rozhodnutím komisařů a volá po změně. Red Bull podle něj kvůli škrtům některých časů přišel o spoustu bodů.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!" Marko kritizuje komisaře

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 69, poslední 07.05.2021 18:59 Vložte komentář

Nejlepší názory

» daaviid23 (Hlasovalo 9 lidí) 03.05.2021 14:30
Fyzický limit tratě je pro všechny všude stejným,… »
» Mansell_fan (Hlasovalo 7 lidí) 03.05.2021 18:17
Max ty limity tratě porušil, o tom žádná. Blbé… »
» jumpman (Hlasovalo 6 lidí) 03.05.2021 17:44
Ano. Nevím proč úplně red bull brečí. Smazanej… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Petr Hloušek

    Petr Hloušek

    185.100.196.XXX
    Pokud se bojí vrátit za limity tratě štěrk, mají tam nechat dát tak hrubý asfalt aby to poškodilo pneumatiky, pak by si každý rozmyslel za každou cenu předjet mimo trať.
    Pokud to takhle půjde dál, budou z F1 zakrátko skoky na lyžích

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • achmed-cz

      achmed-cz

      109.183.45.XXX
      ve spousta případech ten okruh umožňuje více konfigurací, a v té části, která je během víkendu F1 "za čárou" se v jiných soutěžích jezdí.

      + 2 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • achmed-cz

    achmed-cz

    109.183.45.XXX
    "Kvůli limitům dráhy jsme přišli o vítězství, nejrychlejší kolo a pole-position!"
    Tak už možná je na čase je začít dodržovat. Chápu, že je to někdy kruté, ale to pravidlo je pro všechny. A každý, kdo ho poruší, dokáže být o trochu rychlejší, než ten, kdo ho dodržel.
    Navíc, když se podívám na Norrise, ten vyjel snad o pouhých 5cm, a přesto se k tomu postavil jako chlap, a řekl jasně "OK, byla to moje chyba", kdežto u Verstappena slyšíme neustálý brekot, přestože mezi něj a čáru by se tentokrát snad vešlo ještě celé jedno auto.

    + 3 / − 2

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • juras

      juras

      88.103.92.XXX
      Víš čím vždycky všechno začíná? Špatným začátkem...v tomto případě sice FIA požaduje dodržování limitů tratě, ale...ale v tyhle zatáčce to platí, v týhle ne...teď to bylo předjetí mimo trať...ale tady 26x porušení limitů tratě nevadí.
      Prostě se nezastávám Redbullu...jen konstatuji že situace je nekonzistentní a bohužel lidský faktor z toho dělá nerovnou záležitost.
      Tato tvoje reakce je přesně poplatná době...místo vyřešení příčiny dochází k tomu že vždycky si stěžují ti které to poškodí. Kdyby Hamiltona penalizovali v Bahrajnu...to by bylo řečí...

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • achmed-cz

        achmed-cz

        109.183.45.XXX
        ale oni ho nepenalizovali. Oni mu jen nezapočetli nejrychlejší kolo. Kdyby Hamilton vyjel z trati během nejrychlejšího kola závodu, taky by mu ho nezapočítali.
        To je něco úplně jiného, než penalizace 5s, která se v závodě dává až po napomenutí. Mícháš jabka s hruškama, za vyjetí mimo trať při zajetí nejrychlejšího kola závodu by ten čas smazali každému.

        + 0 / − 2

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • juras

          juras

          88.103.92.XXX
          Co je na od samotného počátku špatně nastaveném systému (spíš tedy nesystemu) míchání hrušek a jablek?
          Jestliže máme závodní trať s ta je určena k závodění...je jakékoliv porušení jejich limitů příště špatně...a v podstatě nejde o míru...protože v tom je zakopaný pes. Přirozeně předjetí mimo trať je markantnější než vyjetí v 26 kolech...ale v konečném účtování může být dopad opačný.
          Já tady vůbec nebráním Redbull, od začátku kritizuju špatný systém...
          Mě a jak je patrné z diskuze i dalším vadí nekonzistence...a vliv lidského faktoru (jak je v současném světě bohužel zcela běžné " všichni jsme si rovni, ale někteří jsme si rovnější").
          Kdyby byl za obrubníky pás kačírku...nemuseli bychom tady nic řešit...vyjetí že závodní tratě by znamenalo min. výraznou časovou ztrátu, v horším případě doprovázené poškozením auta.
          To je vše...ať jde o Redbull nebo kohokoliv jiného.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.171.XXX
    Max ty limity tratě porušil, o tom žádná. Blbé ovšem je když je porušují jiní a neděje se nic 17

    + 7 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • jon

      jon

      90.176.154.XXX
      Ono je to trochu "kdo chce psa bíti ...". Co se týká vyjetí mimo trať v časovce, kolo se nezapočítává. V kvaldě to tak dělají u všech. Pokud se to stane v nejrychlejším kole v závodě, je to stejná praxe.
      Ad předjetí Péra Landem. Pokud RB dal stížnost jury, tak je opravdu podivné, že se tím nikdo nezabýval. Takže realita je taková, že to z RB nikdo neřešil a nechal Péra, ať si to vyřídí sám. Mercedes v Bahrajnu podal okamžitě protest, tak se RB rychle stáhnul. Jestli RB trápí karma za jejich podvůdky z minulosti a chtějí si nyní hrát s Hondou na Mirky Dušíny, já jim to neberu. Ale podobnými prohlášeními dává Helmut celému světu připomenout, že je to pořád ten starý dobrý trotl. 04

      + 0 / − 2

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • jumpman

        jumpman

        178.255.168.XXX
        mercedes žádnej protest nepodával, ale komisaři okamžitě řvali na red bull ať tu pozici vrátí, tenkrát mi to přišlo v pořádku, ale při pohledu na 90% předjížděcích manévrů v portugalsku si říkam, jestli je skutečně FIA tak nestranná...

        + 5 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • jon

          jon

          90.176.154.XXX
          Chceš tím snad říct, že téměř všechny předjížděcí manévry byly celým vozem mimo trať?
          FIA rozhodně není nestranná. Respektive je podělaná z velkých stájí, které mají veliký vliv na promotéra a FIA se před nimi stáhne. Mercedes na ně má určitě páku po tom, jakým způsobem vyřešili podvod Ferrari. Nicméně to přimhouřování očí vidím spíš jinde, než momentálním přešlapům RB.
          Jak jsem již psal výše, jestli všichni jezdí mimo trať, tak proč to RB nehlásí jury. Ano, toho, kdo zajede 15-té nejrychlejší kolo nikdo neprošetřuje. Ale tam nejde o mistrovský bod. Max si tam chtěl pomoci, protože tu střední část zajel blbě. Že pak kouká jak bulík, proč to někdo řeší patří k jeho práci. Stejně jako fotbalista, který zahraje rukou. 03

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • jumpman

            jumpman

            178.255.168.XXX
            podívej se na záznam, předjetí v podstatě OK, ale v zápětí každý z těch pilotů opustí trať aby mu zůstala výhoda před tím koho předjel. FIA to tolerovala, ale verstapen v bahrainu udělal defacto to samé, hamilton jej vytlačil téměř mimo trať, ale následně místo toho aby se na trať vrátil, tak aby mu zůstala rychlost vyjel úplně mimo a snažil se maximálně akcelerovat. Kdyby se vracel, tak zpomalí. Za mě OK rozhodnutí, sice podezřele rychlé na FIA, ale zásadně nekonzistentní co se týče další VC...
            a umpřímně, emil kouká jako bulík normálně, ani mu nemusí škrtat čas 18
            A ferrari do toho netahej, FIA je mercedesu podezřele nakloněná celou hybridní éru. Už jen to, jak se profláklo, že dokázali FIA a i ferrari zmanipulovat k tomu, aby se pravidla na hybridní motor ušila tomu, co oni už dva roky točili na stolici a to byla i informace, na kterou lauda přetáhl hamiltona k mercedesu...

            + 6 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Petr Hloušek

              Petr Hloušek

              185.100.196.XXX
              přesně 01

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • juras

              juras

              88.103.92.XXX
              01

              + 1 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Kouknul jsem na highlighty a viděl jsem tam několik manévrů, kdy celý vůz neopustil trať. Moc nechybělo, ale cca půlka pneumatiky ještě byla před bílou. Tohle je OK.
              Bylo tam potom hodně předjetí, kdy nakonec vyjeli z trati oba. Max x Lewis, Lewis x Max, Ricci x Vettel, ... Ale tohle je OK, oba tam jeli až po manévru a mělo by to mít vliv jen na nejrychlejší kolo, protože tím získávají výhodu lepšího nájezdu do další zatáčky (vzhledem k tomu, že je to tam nagumované jak blázen a je tam asfalt).
              Ad Max - OK, souhlas. 18
              Ty motory moc nesouhlasím. Renault nesouhlasil s tím, že to bude V6 a chtěl R4. Ferrari chtělo co nejvíce válců a že to má být Véčko. Ano, Mercedes s tím konceptem byl daleko, ale předvším díky ERS. To však Ferrari velice rychle dotáhlo. V roce 2014 měli spíš hodně špatné šasí, motor tak hrozný nebyl. 04
              Co ale nerozporuji je to, že Ferrari a Mercedes měli a mají velikou podporu FIA a už jim prošlo hodně věcí, za které by byli jiní diskvalifikováni. A to i takové stáje jako Renault, RB nebo McLaren. 01

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
          • Mike17

            Mike17

            185.149.130.XXX
            Tentokrát si taky dovolím nesouhlasit. V Porstugalsku jsem si hned vzpoměnl na Bahrajn. Tak taky max vyjel z tratě až ve chvíli, kdy už byl úplně před Lewisem. A musel pozici vrátit. V Portugalsku to tak dělal kdekdo a nic se nedělo. 03

            + 1 / − 1

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • jon

              jon

              90.176.154.XXX
              Však já toto nerozporoval. Jen jsem upozorňoval na to, že se to v hloubi pole tolik nehlídá, respektive tam není úplně stejný metr. Nechci tím spekulovat, kdo se těší protekci a že je na někoho někdo zasedlý. Dovolím si říct, že loni by to Mercedes neřešil a určitě by to hned nehlásil na jury. Teď je to v desetinách a hlídají každý bod, tak RB nemůže čekat boj jen na trati.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
  • Ferda

    Ferda

    46.47.176.XXX
    Řešení porušování limitů tratě je spíše móda komisařů, než technický problém tratí. Dokonce to není tak dávno, co se výjezdy v zatáčkách kromě zkracování tratě neřešily vůbec.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • pidro

    pidro

    80.250.30.XXX
    V takovém Monaku jsou problémy s limity žádné,nebo minimální. Všude zeď jako na městských okruzích a bude po dohadování.

    + 1 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • tom11

    tom11

    77.48.94.XXX
    jakmile nebude rozhodování o dodržení/nedodržení limitů trati zcela samostatně záležet právě na té trati, tak ten "zatracenej lisdkej faktor" nikdy nebude stoprocentní. tyhle dohady tu budou do té doby, dokud se buď neupraví trať tak, aby "vytrestala" toho, který vyjede za obrubu, nebo se obruby neposunou podle současných ideálních stop včetně těch širších výjezdů. ale v ten moment pojedou někteří ještě rychleji a ještě více zeširoka a bude to tu znova.

    + 5 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • airwar1939

      airwar1939

      176.74.150.XXX
      To, že bude s limity trati problém, bylo jasné, jakmile se začalo asfaltovat mimo trať. Co nechápu, že i když jsou s tím roky problémy, to FIA neřeší.

      + 4 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
Zavřít reklamu