Pešek na prvních IRTA testech třídy Moto2

Martin Hájek, 11. března 2010, 18:34 Google+

Začátkem měsíce března absolvoval Lukáš Pešek své první testy na čtyřdobém motocyklu Moriwaki nově vzniklé třídy Moto2. První zkušenosti nesbíral pouze pražský závodník, ale také italská stáj Matteoni CP Racing a její mechanici. Své první kilometry si odkroužil i japonský stroj.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
371

| foto: www.pesek52.cz

Sdílejte článek

První třídenní test absolvoval tým Metteoni CP Racing ve Valencii ve dnech 1. - 3. března. Celé startovní pole s šestatřiceti jezdci přivítalo velmi chladné počasí. Lukáš Pešek si vylosoval motor s pořadovým číslem jednapadesát, který odevzdal až po druhých testech v Jerezu. Týmu a českému jezdci nešlo v prvních testech až tak o časy, jako o sžití se s novou technikou.

„Byly to velmi těžké tři dny testů. Nikdo jsme neměli s novým strojem zkušenosti a tak bylo těžké pochopit, jak nový stroj funguje. Pro mě bylo složité vůbec popasovat se s novým jízdním stylem, protože řízení čtyřdobého motocyklu je naprosto odlišné. Navíc bylo opravdu těžké pozorovat, jak po tři dny zajíždím časy se ztrátou přes tři vteřiny ve třetí desítce,“ vzpomínal Lukáš Pešek na první dny v sedle motocyklu Moriwaki MD600.

Přesun z Valencie do Jerezu neproběhl zcela standardně. Z dvouhodinového letu se kvůli problémům na letišti stal celodenní výlet. Do Jerezu dorazil dokonce dříve mechanik Daniel Peták v dodávce, než Lukáš Pešek a jeho osobního trenér Miloš Čihák letecky.

V Jerezu se tým soustředil na nastavení základního setupu podvozku, elektroniky motoru a spojky. Druhým třídenním testům byl již přítomen učitel z jezdecké školy California School, který Lukáši Peškovi předával cenné rady ohledně řízení čtyřdobého motocyklu. Harmonogram stáje Matteoni CP Racing ale narušil pondělní déšť.

„V druhých testech jsme udělali obrovský kus práce. Mechanici se sžili s novou technikou a vznikl systém prácí v boxech. Je jen škoda, že jsme poslední den testů nemohli testovat na suchu, protože bychom se jistě posunuli pořadím vzhůru. Nicméně devátý čas na vodě byl v ten den uspokojující. Doufám, že i další naše kroky budou jen a jen vzestupné,“ dodal k testům Lukáš Pešek.

„Poslední dva dny šestidenních testů byly dobré. Věnovali jsme se především nastavení podvozku. Do Jerezu dorazil technik společnosti Andreani Group, který nastavil podvozek dle přání jezdce. Testy hodnotím tak, že můžeme být konkurenceschopní. Lukáš určitě udělal velký pokrok se svým jízdním stylem, který je na čtyřtaktu úplně odlišný ve srovnání s dvoutaktními motocykly. Nakonec jsme se z úplného zoufalství posunuli hodně dopředu,“ doplnil Peškův osobní trenér Miloš Čihák.

Již tak napínavé dobrodružství českého závodníka ale neskončilo. Při cestě zpět do České republiky si s Milošem Čihákem zažil dramatickou situaci v letadle. „Když jsme odstartovali, tak jsme asi po pěti minutách stále letěli velmi nízko. Miloš následně konstatoval, že nám vypadl jeden motor. V tu chvíli by se ve mně krve nedořezal, protože jsem viděl střechy domů hodně z blízka a letadlo se párkrát propadlo. Po pár škubáních ale druhý motor naskočil a my se vznesli vzhůru. Bylo to ale velmi nepříjemné,“ popsal dramatickou situaci při cestě domů Lukáš Pešek.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Pešek na prvních IRTA testech třídy Moto2

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Indianapolis (USA)

VIDEO: IndyCar poprvé s aeroscreenem na trati

Na obrázku první Mercedes patřil v roce 2015 Juncadellovi, druhý Paffettovi a třetí pozdějšímu mistru, Wehrleinovi

Mercedes oznamuje jezdeckou sestavu - vrací se Pascal Wehrlein a Daniel Juncadella

Ekström byl na trati vždy tvrdým soupeřem

Legenda DTM, Mattias Ekström, končí kariéru v této sérii

DTM letos čeká 10. závodních víkendů

Brands Hatch se vrací do kalendáře DTM 2018

Zapomenuté sportovní prototypy skupiny C

VIDEO: 10 sportovních prototypů skupiny C, o kterých jste možná nikdy neslyšeli

Maxime Martina v DTM už nebudeme vídat

Martin: Můj odchod z DTM byl motivován nejasnou budoucností série

reklama
reklama

Doporučujeme

56

Velorex 21. století bude k mání za půl milion

Čtěte dále

Nejčtenější články

reklama

Zprávy odjinud